Gå til innhold

Simmeringer frem gaffel


Anbefalte innlegg

Skrustikke og en bit av en grov hageslange som du deler på langs. Legg de to hageslangebitene på hver sin side av gaffelbenet når du setter det i skrustikka. 
Etter det er jeg usikker på hvor stor forskjell det er på din gaffel og f.eks. den fra en 1098. Der trenger du et verktøy med to eller flere tapper (har glemt hva det heter) for å få skrudd opp toppen. Etter det holdt det med en 17mm fastnøkkel for å få den fra hverandre. Men det kan være kjekt med verktøy (linjal) for å måle nivå på olje, og noe (sprøyte med en liten slange) for å suge opp overflødig olje når det er for mye. Der finnes det billig verktøy på eBay som du lett stiller inn så du suger ut riktig mengde olje (for det er lettere å gjøre jobben når du kan ha i mye olje, og så ta vekk det overflødige).

Når det gjelder å ta ut simeringene så går det greit med vanlig verktøy. Vet det er noen som varmer opp gaffelbenet for at det skal utvide seg, men det går greit uten også. Det finnes eget verktøy for å presse inn nye simeringer. Jeg bruker bare en gammel, og en grov gummihammer til å banke den nye på plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
    • Tja, det er kanskje heller mangelen på støy som gjør at praksis og kommunikasjon stemmer dårlig med lovens bokstav. Jeg er spesielt lite imponert av selskapene som man bare må anta at tåkelegger med viten og vilje. Mitt forsøk er å snakke med så mange aktører som nødvendig - for å få fremdrift. Det er en del kokker rundt omkring, så alle bidrag til at de holder tungen rett i munnen vil være positivt. Selskapene har sin agenda (bare en begrenset rolle, men må skjerpe kommunikasjonen sin overfor kundene og betingelsene beskrevet i vilkår). Vegvesenet har kanskje mest en koordinerende rolle hva angår banekjøring, men desto viktigere rolle for veisikkerhet (der kommer det antagelig gode tiltak). Departement og direktorat presser på for redusert antall ulykker (,men er ikke tydelige på hvordan?) Inn fra sidelinjen kommer NAF (med fokus på rustløsere?), NMCU med fokus på alle våre ønsker og rettigheter, Tryg Trafikk med fokus på begrensende tiltak og å være enige med myndighetene (var det stygt sagt?) og i periferien sitter dugnadsjobbende og/eller kommersielle arrangører som tror på at det hjelper å lære opp førere på bane - også i et tempo som skaper utfordringer = bedre ferdigheter for de som allerede er forbi rustløserbehovet.  Det blir veldig spennende å følge utviklingen på dette området. Styrt feil av den innerste sirkel kan det bli vanskelig å få til noe bra. Styrt riktig kan det bli en positiv utvikling for alle. Kryss fingrene.
    • Rart det er så mye støy rundt dette. Desmodromene har vel arrangert banedager siden 2004 ?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer