Gå til innhold

Vibrasjon ved oppbremsing - Diavel


Anbefalte innlegg

Har du lagt merke til om vibrasjonene er mindre/borte når du bremser ordentlig hardt?

Maaange som opplever dette, men ikke alle som faktisk har skjeve skiver.

Her er søkeresultatet på "skiver" med både skiver til salgs og forskjellige mulige teorier om, og løsninger på ditt problem https://www.desmodromene.com/search/?q=skiver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når 'knappene' er roteringsrenset (snurre med drill-bit mens man spruter bremserens på) og klossene pusset ned setter jeg en trehundrelapp på at det er bedre/bra. Om nødvendig deretter pusse stålet med hone-verktøy. I motsatt fall har jo Ducati erstattet endel skiver som ble målbart skeive. Banekjøring er kanskje ikke det beste klagegrunnlag....  ei heller 20.000km og 2015 modell, men man kan jo be om å få nye.

Hvis du oppgraderer, så kan du med fordel vurdere sinter klosser. Fra standard organiske klosser og ved for mye forsiktig bremsing, bygger det seg opp flekkvise 'høyder' av klossebelegg på skivene. Det problemet reduseres/elimineres da. Kanskje er det det du har?

Vet ikke sikkert, men har mistanke om at senere års originale skiver overgås lett av selv ganske rimelige aftermarket Brembo. OPP Racing i USA (fantastisk kundeservice) og CarpiMoto i Italia har gode priser og komplett utvalg. Snaut halv pris i forhold til (dårligere?) originalt.

, men start uansett med de enkle tiltakene du selv kan gjøre.

 

2071723098_Honeverkty.JPG.1550902defbb8b6f8a63cd143a662185.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • 9 år siden vi var på Cartagena banen i Spania og kjørte sist. Årene 2013-16 fylte vi 2 pitbokser med DUCATI. 10-15 Nidhoggere med banesykler og noen Desmodromer med gatesykler kjørte 5 dager til ende. Det var noen utrolig morsomme og spennende dager.  Jeg var der en tur i dag for å se Racing4fun sammen med en tysk arrangør. 80-90 stk på banen, 4 grupper og god plass.   Ingen Duccer fra Norge, men en tysker hadde preppa en ny Panigale V4 som bane sykkel. Ser ikke verst ut den😁  Været er «nesten» alltid bra i Spania, men i dag var unntaket. Det begynte å regne da jeg kjørte inn på banen, skikkelig skybrudd og alle som var ute å kjørte dro inn i depot. Ei enslig norsk jente la om til regndekk og dro utpå og kjørte mange runder, sprekt det. Hyggelig å treffe kjentfolk som hadde tatt turen ned. Jeg fikk kjenne på godlukta, må si det kribler litt i fingra fortsatt… Snart sesongstart😀 PB 2014, kjølevæske tappes og vann helles på. Omvendt prosedyre når det pakkes for hjemreise i tilfelle frost. 999R modifisert.    2014, sporvalg trening med Kjersti. 848 og 999R   2014,  fredagsløp med mange norske Ducatitister 2016, forundringsboks snart klar for utsjekk.    2016, Kjersti klar for 1 gangs kjøring med Panigalen.    2016, undertegnede ut for testing.    2025, «nye» Panigale V4   2025, vått
    • Tja, det er vel egentlig alle. I varierende grad. NB uansett hva jeg skriver og uansett hva loven sier så kan man ende opp i en konflikt med sitt selskap dersom ting er uklart. Unngå det hvis du kan. Send dem et skriftlig spørsmål der du spør om Bilansvarsloven pålegger dem å dekke ansvar + førerulykke også på bane, kjørende uten konkurranse, racing, tidtagning. 
    • Hvilke selskaper er det problemer med?
    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer