Gå til innhold

Skinnklær


Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd det å skaffe kjøreklær som en anelse frustrerende. Sjelden eller aldri har forhandlerne inne størrelser så det går an å få prøvd ymse modeller og løsninger. Jeg er muligens bygd i ukurant størrelse?

Uansett lurer jeg på hva dere som kjører Monster bruker av kjøreklær? Er spesielt interessert i høre fra dere som kjører i skinn fra Dainese eller Ducati (som vel også er Dainse..). Har dere funnet noe som virkelig passer å kjøre monster i? Modell, type, foret/ikke foret, racing/touring osv...

Har selv en M821 som ratt er en tur på Rudskogen og brått kan være ute i sluddbyger på Nedre Romerike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Monster "tåler" full racing-mundur. Det er det jeg bruker når det skal kjøres langt og litt fort - på tur og bane. Kjører i bygevær uten å blunke. Klær under bestemmes av temperatur.

Daglig i urban Dainese og siste teknologi jeans (rive-/sklimotstand som skinn)

Dainese er litt kort i lortfallet, så jeg kjøper bukser i spesialstørrelser (lengre ben kontra overkropp)

Både Løvaas og Yamaha Vinterbro (i Oslo!!) har peiling på disse spesialgreiene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Todelt er mitt tips, da kan størrelser kombineres for å passe oss ukurante. Jeg ville brukt litt god tid i butikken også, og gjerne prøvesittet på lik sykkel med ryggskinne under - men håper du treffer blink på bestillingen. Kjører selv Dainese på monster og er strålende fornøyd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med Løvaas, og der fantes ingenting i nærheten av min størrelse. Gikk litt lei og tenkte at da bestiller jeg og får det på døra, og sender det heller i retur hvis jeg ikke vil ha det. Det er litt av poenget mitt med frustrasjon rundt handling av kjøreutstyr. Det er rett og slett for mye kjøring, venting bomturer, om, men, hvis, om en stund, kan bestille, vi får inn om 3 uker.... osv. Ble enig med meg selv om at jeg hopper over det hele. La det hele komme til meg. Da prøver jeg klærne mens potetene koker, og putter det tilbake i posten dersom det ikke passer. Teorien er at det skal senke frustrasjonsnivået. Det er jaggu værdt noen hundrelapper 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, andre.bergheim skrev:

Hvordan vet du forresten prisen hos Løvaas? Har de en prisliste tilgjengelig tro?

Akkurat kjøpt Delta 3 og grovregner derfra opp til Misano. Kan hende at regnestykket og dermed prisen ikke stemmer, men, men ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Orginalnavene er auminium, og det er det på Oron også tror jeg. De er i alle fall ikke magnetiske. Oron navet er ca 0.1 mm. tykkere en de orginale. Det er heller ikke frest spor i kanten av skiva, slik det er på de orginale (se siste bilde) uten at det kan ha særlig vektbesparelse... Ja, bilder: 1 Oronskiva til venstre. Brukt orginalskive fra Tyskland ti høyre. 2 Oron skiva ligger unnerst, og viser unødvendig ekstra gods innerst. 3 Tykkelse forskjell, Oron til venstre.
    • Bilder? Du må jo vise den frem 😎 Er navet aluminium på begge? Ser litt "stålete" ut på din originale? Rart at det er såpass vektforskjell - den halve millimeteren tykkelse forklarer ikke de 300 grammene. Kanskje er anleggsflaten (husker ikke det riktige navnet) endel bredere? Vil tro du blir fornøyd uansett, når de nye klossene får varmet opp stålet og det fulle bremsepotensialet føles.
    • Jeg fikk Oro skiven i går. Den ser fin ut. Men det er litt skuffende at den er ca 300g. tyngre enn de orginale. (1.3/1.6 kg) Så to skiver blir brått over en halv kg ekstra..... Den er 5 mm tykk,a ltså 05 mm tykkere enn orginalt. Og det er også ca 3 mm unødvendig? mere gods på innsiden mot navet. Men naglene er ikke magnatiske, antakelig aluminium..nei, rustfritt må det vel være. det hender jo rustfritt ikke er magnetisk.
    • Så får man altså av og til betalt for å være litt engasjert i Ducatisme 😎  Stor underholdning og god stemning! Det er bare fordi jeg kjenner DMF at jeg tror på historien. Den involverer Beater tanks fra Japan og en herre ved navn Galluzzi.   Hvis du ikke får logget inn så er den i korte trekk: "showerfan" selger sin ubrukte Monster aluminium tank fra Beater i Japan. Allerede her er historien ganske flott, men det skal aksellerere rått.   Solgt på dagen fra Ebay.   Til Miguel Angel Galluzzi. YES!!!     https://ducatimonsterforum.org/index.php?topic=79954.new#new    
    • Joda, det siste der har jeg gjort. Men kan sikkert bli bedre på det, og på å rense skiver og klosser. Ja, Oron, skal det være. De ser helt like ut som de orginale, bortsett fra at navene er farga sorte. Den brukte skiva bestillte jeg før jeg var klar over de lave prisene hos Capri Moto. Den hadde kun fem hundredeler slitasje (om den var 4.5mm ny), blank og fin, og minimalt med riper. Prisene hos Motorradt. er ofte lave, og man betaler kun det frakten virkelig koster. Så ja, jeg var nok heldig med den. Men alle de andre brukte skivene jeg fant på ebay, i løpet av noen timer. er nok ikke verd det. Her var det mye mer eller mindre skrot, høye priser og høy frakt. Blir litt som om jeg skulle lagt ut mine gamle til tusen kr stykket... Med mindre selger har sjekka skivene nøye, bør han forstå at en kjøper tar en viss risiko ved å kjøpe slikt brukt. Og prisen bør være deretter. Nå er det greie returordninger på ebay da, men mye styr med montering, ev. demontering, sende tilbake og prøve å få igjen momsen. Skiva jeg kjøpte var ikke sjekka nøye, men den lave slitasjen samt god pris ga, meg en god feeling. Nå har jeg ikke prøvd den på veien enda. Men jeg kunne ikke skjenne noen ujamnhet ved en "manuell test".    
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer