Gå til innhold

Erfaringer Pirelli Diablo?


Anbefalte innlegg

Hei, eg skal handle nye dekk til Streetfighteren og lurer på om nokon har lyst til å dele erfaringer med Pirelli Diablo dekk? Lurer da spesielt på forskjellene på de forskjellige modellene, Corsa, Supercorsa, Rosso II, Rosso III

Hovedsakelig gatebruk men minimum en banedag blir det nok i år og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte saker, men blanco dekkanbefaling er stort sett feilslått. Det som passer den ene kan være en kjøpstabbe for nestemann.

Den sykkelen, som de fleste andre, får ut sitt beste med den beste føreren (vi er ikke ham) og med dekk tilpasset akkurat der og da.

Fjæring ikke justert optimalt? Ingen dekk virker bra. Agressive dekk ødelegger godfølelsen for de fleste av oss, men vi kjøper dem likevel. 

Høres det fornuftig ut? Hvor plasserer du deg i landskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Stoppitide peker på mange gode poenger her. Jeg kan legge til:

Lite sammenlikningsgrunnlag, men selv har jeg kjørt min SF primært på rosso III. Det har også vært den anbefalte fra flere leverandører - herunder Løvaas. Funker utmerket på barnedagene. Jeg var innom Michelin men foretrekker pirelli.

Smak, behag, kjørestil etc påvirker nok mye. I tillegg har vi dekktrykk og værforhold; ikke spør meg om vått føre.

Jeg erfarte også at for min del er riktig demperoppsett viktigere enn dekk. Jeg fikk justert demperene på desmodromenes banedag, det var merkbart bedre. Angsten på rudskogen gikk fra «hjelp» til «lett anspent».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utdypet alllerede her viktige poeng vedrørende dekkvalg. Siden du spurte om erfaringer så kan jeg si hva jeg erfarte på min 848SF. Rosso II Corse var std dekk fra fabrikk og var veldig fornøyd med de, veldig bra styrerespons og grep. Kjørte på de dekkene 5 av 6 år på denne sykkelen. Prøvde Rosso III siste året, føltes veldig likt, litt mindre grep på tørt, men bedre på vått. Levetiden var ca 100 mil ekstra på Rosso III , med min kjørestil. Aktiv kjøring på landevei. 

Som nevnt over er demperoppsett og ha kontroll på dekktrykk, veldig viktig for total opplevelsen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Hvilke selskaper er det problemer med?
    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
    • Tja, det er kanskje heller mangelen på støy som gjør at praksis og kommunikasjon stemmer dårlig med lovens bokstav. Jeg er spesielt lite imponert av selskapene som man bare må anta at tåkelegger med viten og vilje. Mitt forsøk er å snakke med så mange aktører som nødvendig - for å få fremdrift. Det er en del kokker rundt omkring, så alle bidrag til at de holder tungen rett i munnen vil være positivt. Selskapene har sin agenda (bare en begrenset rolle, men må skjerpe kommunikasjonen sin overfor kundene og betingelsene beskrevet i vilkår). Vegvesenet har kanskje mest en koordinerende rolle hva angår banekjøring, men desto viktigere rolle for veisikkerhet (der kommer det antagelig gode tiltak). Departement og direktorat presser på for redusert antall ulykker (,men er ikke tydelige på hvordan?) Inn fra sidelinjen kommer NAF (med fokus på rustløsere?), NMCU med fokus på alle våre ønsker og rettigheter, Tryg Trafikk med fokus på begrensende tiltak og å være enige med myndighetene (var det stygt sagt?) og i periferien sitter dugnadsjobbende og/eller kommersielle arrangører som tror på at det hjelper å lære opp førere på bane - også i et tempo som skaper utfordringer = bedre ferdigheter for de som allerede er forbi rustløserbehovet.  Det blir veldig spennende å følge utviklingen på dette området. Styrt feil av den innerste sirkel kan det bli vanskelig å få til noe bra. Styrt riktig kan det bli en positiv utvikling for alle. Kryss fingrene.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer