Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hold av lørdag 16 mars.

Da blir det en hyggelig og inspirerende dag hos Løvaas Motor i Holmestrand for alle som er interessert i racing og spesielt Ducati.

Vi har med oss Plassen Racing som har mye å snakke om når det gjelder deres satsing og kanskje de deler noen gode tips til de som har lyst til å satse selv. Selvfølgelig er Norges raskeste RR pilot tilstede sammen med teamet.

Per T Jenssen viser fram hans SS og er klar for diskusjon om tema ombygging.

Ellers blir nok kredittkortene flittig i bruk da vi pleier å få uimotståelige tilbud på klær og utstyr.

Kanskje blir det til en quiz også, selv om vi ikke rakk det i fjor 🙂 

Nærmere info kommer snart.

 

Per B

IMG_0572.JPG

IMG_3570.JPG

IMG_3569.JPG

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

imageproxy.php?img=&key=0897197b768672bcHei alle Ducativenner.

Nå nærmer det seg sesongens første event.

Hvorfor ikke starte med en tur til Løvaas Motor 16 mars. Det blir en hyggelig og interessant dag sammen med andre som digger DUCATI.

Vi starter ca kl 11:00 (kom gjerne før det) med  en entusiastisk Per T Jenssen som deler sin store kunnskap om hvordan bygge en unik SS. Han har nok litt av hvert å fortelle og er som vanlig interessert i diskusjon rundt tema ombygging.

Det blir Pizza som tidligere. De som har lyst til å spise vippser meg når vi starter, slik vi har gjort tidligere. 

Løvaas motor har kanskje fått inn en del av årets kolleksjon på klær og utstyr, så pass på, de pleier å ha gode tilbud denne dagen

Ca kl. 13:30-14:00 fortsetter vi fjorårets suksess med Plassen Racing bare for dere. 

De har andre planer for sesongen enn å kjøre i det spanske mesterskapet og det betyr at vi får se mer til de her hjemme på berget. Jeg er i hvertfall veldig spent på NM sesongen i år og det er jeg sikker på at mange av dere også er. Kongepokalen er satt opp i Superbike og det skal bli morsomt å følge med.

Jeg gleder meg til å høre hva Plassen Racing har å fortelle oss i NDFD om planer for sesongen og inspirasjon til dere som har racing i tankene. Gode tips fra de kan vi forvente i år også. 

Jeg håper de har en Panigale V4R  å vise fram......

Jeg tipper det kan bli en lang og morsom dag hvor vi avrunder i 15:00-15:30 tiden. 

Det er fint å gi meg et tips på denne tråden om du/dere har tenkt å komme og eventuelt skal spise pizza, så får jeg en oversikt.

Per B

 

IMG_1259.PNG

IMG_2852.JPG

IMG_3571.JPG

53121434_393934011387959_73488148859977728_n.png

Endret av perern
Evaluering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en flott dag hos Løvaas Motor.  Ca 20 pers med stort og smått hadde det kjempehyggelig sammen. Veldig hyggelig å se noen nye fjes også.

Per Jenssen hadde en session på tema, bygging av sykkel. Alltid morsomt å høre på, og Pers kunnskap om alt er fra det rent tekniske til lovverket er imponerende.

Plassen Racing er det alltid interessant å høre på. Spennende sesong med mye kjøring i Norge, så det blir mange anledninger for oss å følge gutta. De viste også fram den nye gromsykkelen Ducati Panigale V4R. En rå maskin som jeg gleder meg til å se og høre. 

Vi prøvde en ny pizza leverandør da det viste seg at Casablanca holder på å pusse opp så kjøkkenet var stengt. Jafs på Gullhaug leverte over forventning så pizzaene skled greit ned.

Quiz ble det også og kunnskapene var bra synes sensor. David Hans stakk av med seier og en Ducati caps. 

Takk til Løvaas motor som alltid stiller opp for oss.

perern

 

 

 

 

 

 

 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Vet ikke hvor de enkelte dekk produseres, men er relativt trygg på at disse produsentene ikke risikerer sine gode navn og rykter på en udugelig fabrikk. Noe av den voldsomme prisøkningen er visstnok at mye av dette ble laget i Russland. Hvis det var ok, så er nok de beste kinesiske fabrikkene også innafor. Metzeler har suksess i sport touring segmentet med sitt ganske nye 01. Store fremskritt fra de fleste produsenter fremdeles. Artig at de får til det. Det dekket ville jeg valgt hvis jeg ikke hadde ganske store forventninger til mine dekk på bane.  Vi har for tiden ikke en konkret dekkavtale blant medlemsfordelene. Usikkert om det er mer å hente enn det man lett får på egenhånd, så det er ikke sikkert vi etablerer ny avtale. Dessuten er mitt inntrykk at de fleste sliter mer med å få lagt om enn å kjøpe dekkene billig. Vi får se. 
    • Jeg får lyst på de Metzler M9 RR, som du har. Eller Pirelli Rosso lV. På ST'n har jeg Metzler Roadtec Z8. I kategorien sport touring.  Det er faktisk, "made in China". Noe som gjør meg litt betenkt, men skal vel ikke ha noe å si... Toppmodellene er vel fortsatt tyske kanskje?
    • Det burde jeg svare at ikke er relevant, men jeg klarer ikke det 😁 Metzeler M9 RR og det er et godt eksempel på hvor flinke produsentene er til nyutvikling. Holder lenger enn sin forgjenger M7 RR OG er bedre på alt. Svært nær RaceTec på bane også. Metzeler er eid av Pirelli og de to merkene har noen likheter, men også merkbare forskjeller. Jeg har fått inntrykk av at Rosso IV og M9 RR er "søsterdekk". Muligens er M9 RR noe stødigere i oppbyggingen (ikke sitér meg på det). Jeg har holdt meg til Metzeler fordi jeg opplever de dekkene som veldig forutsigbare. Jeg kan kjenne at nå slipper det, men relativt gradvis og udramatisk. Jeg vet hvilket trykk som gir hvilket resultat og jeg stoler på dekkene. Jeg gidder ikke bygge opp all den kunnskapen på nytt med et annet merke. Da jeg kjørte racing med Monsteren oppgraderte jeg til RaceTec (SuperCorsa SPs søster?)(SC?) fordi jeg hadde brukt opp M7 RR sitt potensiale. Det slapp både foran og bak, så tiden var inne for neste nivå. Det nivået var RaceTec og da tok jeg ytterligere 3 sekunder på Rudskogen.  Antagelig er det like greit å kjøre Pirelli. Eller Dunlop. Eller Michelin. Eller xxxxx  Jeg har ikke erfaring med alternativene. Jeg kan bare sammenligne med ytelsene jeg ser på andre ekvipasjer når vi bremser, svinger og aksellerer.  Dette er et fagfelt med enorm detaljrikdom og uendelig antall variabler. Inspirerende eller frustrerende alt ettersom. Mitt inntrykk er at de fleste ikke bryr seg all verdens. For oss som bryr oss er det fort gjort å rote seg inn i for mange detaljer. Legg til det overlappende nabo-fagfeltet demping og fjæring så blir det lett uoversiktlig. Eller inspirerende?  Til ditt bruk er jeg helt sikker på at M9 RR og Rosso IV er midt i blink. Kanskje noe lignende fra andre merker også.  Felgen din er 5,5 tommer, vel? Da er 180 med dagens teknologi/oppbygging anbefalt. 190 funker kanskje, men er litt dyrere og litt feil(?) 50 profil er fin. Ikke helt feil med 55, men muligens unødvendig. 
    • Takk for gode råd Lars. Da dropper jeg i alle fall Super Corsa. Hva bruker du?
    • Hei. Er det noen som er interessert i å kjøpe bagster til Monster?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer