Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hold av lørdag 16 mars.

Da blir det en hyggelig og inspirerende dag hos Løvaas Motor i Holmestrand for alle som er interessert i racing og spesielt Ducati.

Vi har med oss Plassen Racing som har mye å snakke om når det gjelder deres satsing og kanskje de deler noen gode tips til de som har lyst til å satse selv. Selvfølgelig er Norges raskeste RR pilot tilstede sammen med teamet.

Per T Jenssen viser fram hans SS og er klar for diskusjon om tema ombygging.

Ellers blir nok kredittkortene flittig i bruk da vi pleier å få uimotståelige tilbud på klær og utstyr.

Kanskje blir det til en quiz også, selv om vi ikke rakk det i fjor 🙂 

Nærmere info kommer snart.

 

Per B

IMG_0572.JPG

IMG_3570.JPG

IMG_3569.JPG

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

imageproxy.php?img=&key=0897197b768672bcHei alle Ducativenner.

Nå nærmer det seg sesongens første event.

Hvorfor ikke starte med en tur til Løvaas Motor 16 mars. Det blir en hyggelig og interessant dag sammen med andre som digger DUCATI.

Vi starter ca kl 11:00 (kom gjerne før det) med  en entusiastisk Per T Jenssen som deler sin store kunnskap om hvordan bygge en unik SS. Han har nok litt av hvert å fortelle og er som vanlig interessert i diskusjon rundt tema ombygging.

Det blir Pizza som tidligere. De som har lyst til å spise vippser meg når vi starter, slik vi har gjort tidligere. 

Løvaas motor har kanskje fått inn en del av årets kolleksjon på klær og utstyr, så pass på, de pleier å ha gode tilbud denne dagen

Ca kl. 13:30-14:00 fortsetter vi fjorårets suksess med Plassen Racing bare for dere. 

De har andre planer for sesongen enn å kjøre i det spanske mesterskapet og det betyr at vi får se mer til de her hjemme på berget. Jeg er i hvertfall veldig spent på NM sesongen i år og det er jeg sikker på at mange av dere også er. Kongepokalen er satt opp i Superbike og det skal bli morsomt å følge med.

Jeg gleder meg til å høre hva Plassen Racing har å fortelle oss i NDFD om planer for sesongen og inspirasjon til dere som har racing i tankene. Gode tips fra de kan vi forvente i år også. 

Jeg håper de har en Panigale V4R  å vise fram......

Jeg tipper det kan bli en lang og morsom dag hvor vi avrunder i 15:00-15:30 tiden. 

Det er fint å gi meg et tips på denne tråden om du/dere har tenkt å komme og eventuelt skal spise pizza, så får jeg en oversikt.

Per B

 

IMG_1259.PNG

IMG_2852.JPG

IMG_3571.JPG

53121434_393934011387959_73488148859977728_n.png

Endret av perern
Evaluering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en flott dag hos Løvaas Motor.  Ca 20 pers med stort og smått hadde det kjempehyggelig sammen. Veldig hyggelig å se noen nye fjes også.

Per Jenssen hadde en session på tema, bygging av sykkel. Alltid morsomt å høre på, og Pers kunnskap om alt er fra det rent tekniske til lovverket er imponerende.

Plassen Racing er det alltid interessant å høre på. Spennende sesong med mye kjøring i Norge, så det blir mange anledninger for oss å følge gutta. De viste også fram den nye gromsykkelen Ducati Panigale V4R. En rå maskin som jeg gleder meg til å se og høre. 

Vi prøvde en ny pizza leverandør da det viste seg at Casablanca holder på å pusse opp så kjøkkenet var stengt. Jafs på Gullhaug leverte over forventning så pizzaene skled greit ned.

Quiz ble det også og kunnskapene var bra synes sensor. David Hans stakk av med seier og en Ducati caps. 

Takk til Løvaas motor som alltid stiller opp for oss.

perern

 

 

 

 

 

 

 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Orginalnavene er auminium, og det er det på Oron også tror jeg. De er i alle fall ikke magnetiske. Oron navet er ca 0.1 mm. tykkere en de orginale. Det er heller ikke frest spor i kanten av skiva, slik det er på de orginale (se siste bilde) uten at det kan ha særlig vektbesparelse... Ja, bilder: 1 Oronskiva til venstre. Brukt orginalskive fra Tyskland ti høyre. 2 Oron skiva ligger unnerst, og viser unødvendig ekstra gods innerst. 3 Tykkelse forskjell, Oron til venstre.
    • Bilder? Du må jo vise den frem 😎 Er navet aluminium på begge? Ser litt "stålete" ut på din originale? Rart at det er såpass vektforskjell - den halve millimeteren tykkelse forklarer ikke de 300 grammene. Kanskje er anleggsflaten (husker ikke det riktige navnet) endel bredere? Vil tro du blir fornøyd uansett, når de nye klossene får varmet opp stålet og det fulle bremsepotensialet føles.
    • Jeg fikk Oro skiven i går. Den ser fin ut. Men det er litt skuffende at den er ca 300g. tyngre enn de orginale. (1.3/1.6 kg) Så to skiver blir brått over en halv kg ekstra..... Den er 5 mm tykk,a ltså 05 mm tykkere enn orginalt. Og det er også ca 3 mm unødvendig? mere gods på innsiden mot navet. Men naglene er ikke magnatiske, antakelig aluminium..nei, rustfritt må det vel være. det hender jo rustfritt ikke er magnetisk.
    • Så får man altså av og til betalt for å være litt engasjert i Ducatisme 😎  Stor underholdning og god stemning! Det er bare fordi jeg kjenner DMF at jeg tror på historien. Den involverer Beater tanks fra Japan og en herre ved navn Galluzzi.   Hvis du ikke får logget inn så er den i korte trekk: "showerfan" selger sin ubrukte Monster aluminium tank fra Beater i Japan. Allerede her er historien ganske flott, men det skal aksellerere rått.   Solgt på dagen fra Ebay.   Til Miguel Angel Galluzzi. YES!!!     https://ducatimonsterforum.org/index.php?topic=79954.new#new    
    • Joda, det siste der har jeg gjort. Men kan sikkert bli bedre på det, og på å rense skiver og klosser. Ja, Oron, skal det være. De ser helt like ut som de orginale, bortsett fra at navene er farga sorte. Den brukte skiva bestillte jeg før jeg var klar over de lave prisene hos Capri Moto. Den hadde kun fem hundredeler slitasje (om den var 4.5mm ny), blank og fin, og minimalt med riper. Prisene hos Motorradt. er ofte lave, og man betaler kun det frakten virkelig koster. Så ja, jeg var nok heldig med den. Men alle de andre brukte skivene jeg fant på ebay, i løpet av noen timer. er nok ikke verd det. Her var det mye mer eller mindre skrot, høye priser og høy frakt. Blir litt som om jeg skulle lagt ut mine gamle til tusen kr stykket... Med mindre selger har sjekka skivene nøye, bør han forstå at en kjøper tar en viss risiko ved å kjøpe slikt brukt. Og prisen bør være deretter. Nå er det greie returordninger på ebay da, men mye styr med montering, ev. demontering, sende tilbake og prøve å få igjen momsen. Skiva jeg kjøpte var ikke sjekka nøye, men den lave slitasjen samt god pris ga, meg en god feeling. Nå har jeg ikke prøvd den på veien enda. Men jeg kunne ikke skjenne noen ujamnhet ved en "manuell test".    
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer