Gå til innhold

Et forsøk på å lage en cafe-racer av en MTS 1000ds


Anbefalte innlegg

Lykten....  hvis den kunne komme et stykke bakover.... skjule en tredjedel mellom gaffelbena? Lavere... slik at nedre del av lykt er på høyde med nedre del av tank? Kanskje en mini-kåpe rundt lykten.... tenker bare høyt her 🙂 

Mer fritenking... hule ut tanken og så kle den i glassfiber innvendig og gjennomsiktig epoxy utvendig 😎 Sikkert ikke lett, men dæven døtte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja høres veldig riktig ut med tanke på plassering av lykt. Minikåpe er i tankene. Men det blir nok evt en upgrade senere. 

Angrer litt på kjøpet av denne lykten. Ville at den skulle skille seg litt ut, og samtidig være litt klassisk. Men har nå hørt fra en som har hatt den en stund, at den lyser litt dårlig, og at led-ringen rundt etter en stund begynner å få feil på enkelte led. Og jeg ser også at med led-ringen følger det også en ekstra sort «klædd» som begrenser strømmen til led-pærene. (Enda mer som må skjules). 

Her er min favorittløsning på lykt for øyeblikket:

https://messnermoto.com/product/light-bracket-for-5-75inch-led-light/

Dyrt, men kult…. Vi får se….

 

Mange spennende tanker om tanken ja 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Sitter i garasjen og koser meg på en lørdag. Kunne vært verre… 🙂  Ute regner det og her er det en luftfuktighet på 49%… Fint for metallet mitt… 🙂

Husker ikke helt hva som sto i forrige oppsummering, som forsvant i IT-universet, så her kommer en lynrask oppdatering som kanskje får status opp til omtrent samme nivå. 

Prosjekt DeSpite har stått mer eller mindre stille siden påske av mange grunner. Men nå er høsten og snart «den kalde fine tida» her og jeg er klar for å komme i gang igjen. 

Jeg har problemer med å få den hjelpen jeg trenger til å lage aluminiums-tanken utifra min nesten ferdige buck. Tommy som skulle hjelpe meg har blitt småbarnsfar for første gang og ser tiden forsvinne ned i et stort hull. Etter det hadde jeg en tanke om et lite verksted i Wales som virket veldig bra. https://www.hagerty.co.uk/hard-craft/tanked-up-learning-to-make-aluminium-fuel-tanks-with-tab-classics/

Upraktisk med Wales, men de virket som de hadde hjertet på riktig sted, og ingen tommeltotter. Men den ene karen der som laget «one-off» tanker som dette kjørte seg ihjel i årets TT på Isle of Man… Hmmm,…. 

Så viste det seg at Lars hadde spart på en link til en kar i Tyskland som han villig vekk delte med meg 🤗.  http://www.alu-tank.de/index.php  

Jeg tok kontakt og etter noen mail fram og tilbake har jeg trua på Norbert som han heter. Og han holder til 12 mil unna Biggelaar, så det er uendelig mye mer praktisk enn Wales. Da kan jeg antagelig få gjort begge deler der nede i samme slengen. Norbert kjører gjerne fram og tilbake noen ganger med ramme og tank sier han. 

Så nå lager jeg en ny deadline for meg selv, i et forsøk på å få litt progresjon her. Og jeg snakker høyt om det her inne - i et forsøk på å presse meg selv litt mer til å prioritere dette (har litt mange prosjekt gående, og minst ett er like stort og «viktig» som dette, så jeg må alltid prioritere dessverre… ) Nå er målet å få sykkelen klar for Tyskland/Nederland mot slutten av vinteren. Og det er mye som må på plass før det. Ikke minst må den fungere godt nok til å kunne kjøres i benk hos Biggelaar… Så følgende må på plass i løpet av vinteren (from the top of my head…):

Det elektriske må bygges ferdig, testes og - virke (med unntak av lys og litt sånt…)

Oljekjøling (må lage et opplegg jeg trives med teknisk og designmessig mellom motor og oljekjøler.

Ramme må sveises helt ferdig, og grunnes (vil ikke sende rått stål ut på tur…). Det er en del som gjenstår på seterammen, og skal få sveiset på små «punkt» på baksiden mange steder som kan brukes til å feste ledninger «usynlig» på baksiden av rørene. Og en del fester til ting og tang må på plass.

Må kunne gire… (kan ikke bruke originalt fra multistradaen lenger da rammen er bygget om, så nytt må skaffes og muligens tilpasses. 

Må lage en provisorisk bensintank som kan brukes her hjemme for å sjekke at ting fungerer før den skal nedover.

Må lage en «greie» for å feste «air temp/pressure» sensor på sykkelen. Tror det blir en nye egendesignet CNC-jobb. 

Må gjøre noen fundamentale valg om farger, da motor skal lakkeres under ombygging. Den muligheten kommer ikke igjen, og må utnyttes på en måte som stemmer når alt blir ferdig… 

Må gjøre noen valg omkring feste av eksos, og sveise på fester til dette. Skal ha to forskjellige anlegg for sikkerhetsskyld (eller for biltilsynet skyld da…) og vet ikke enda hvor mye det kompliserer det…

Må finne en løsning rundt bakbrems (i tilfelle det må sveises på feste til beholder på ramma). Og det er vel strengt tatt lurt med bakbrems når den skal i benk… Feste og plassering av bakbrems er temmelig forskjellig på Multistradaen og på DeSpiten. Jeg har bygget om til geometrien fra 1098, og dermed skal bakbremsen lenger bakover. 

Må løse et problem med at det har blitt litt for trangt for batteriet i stussen. Det fungerte - helt til jeg satt på kablene. Da ble det for trangt ut mot sidene, og ettersom det er en Carbonstuss ble det «interessant…» Veldig mye jobb å flytte batteriet litt forover, som nok ville løst det. Første tanke er å finne et litt smalere batteri enn det jeg har her nå. (GT  12B-4)

Må finne en løsning på at det har blitt litt trangt for ledninger under setet, der dette skal hvile ned på ramma. 

Skaffe Kjede/drev som passer (sikkert enkelt, men må sjekke avstander med denne svingarmen på denne motoren.)

Den bucken jeg har laget i tre til tanken må bearbeides til et endelig resultat. Der gjenstår det en del for å få klaring nok til at alu-platene kan lages utenpå den, uten at tanken blir for stor. Og jeg må sjekke og tilpasse at jeg får plass til knærne i kjøredress når alt står riktig…. 

Må forberede og planlegge fester til tanken på ramma.

Må finne en «praktisk» måte å frakte den til Tyskland på. Akkurat nå leker jeg med tanken om å få den inn i Volvoen, noe de fleste kan se at egentlig ikke går… Men muligens kan det går hvis jeg erstatter hjulene med noen spesiallagde klosser den kan stå på, sånn at den blir så lav som mulig. Ikke en håpløs ide tror jeg - og litt moro… 

 

Dette utviklet seg nå til en slags huskeliste for meg selv 🙂 Det er sikkert mer enn dette, og noe byr sikkert på utfordringer. Men jeg skal ikke behøve å kjede meg i vinter… Og DET er jo bra. (Min farmor sa ofte at «lediggang er roten til alt ondt»)… 🙂

 

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farmor hadde ikke helt rett, men det funka sikkert for dem. Jeg har mer sansen for "stop managing your time - start managing your focus".

Hvis fokuset er riktig så er tiden inne for å skrote den store klokken du har/hadde på veggen. Den som tellet ned til en dato laaaangt frem. Delmål er tingen. Tre dager/en uke pr prosjekt slik som 'huskelisten' din beskriver. F.eks. og kjempelett å si 🤪

Artig at én av mine par hundre sparte linker (kommer sikkert til nytte) førte til noe.

I den tapte posten din og min snakket vi om veivhuslufte-opplegget. Ventil (med retur-renne-hull), slanger, mellomlagringstank og filter før siste rester blåses ut i luften (høyt og unna bakhjulet).

Mitt batteri har batterisko rett frem og bygger ikke i bredden. Det må da finnes til ditt ledningsnett også? Hvis ikke får du bytte batteritilkoblinger?

Kjedeberegning: gearingcommander kan gi deg svar på kjedelengde hvis du har nøyaktig avstand fordrev og bakdrev.  Eventuelt hjemmelaget måltagning: spenn svingarmen til stilling der fordrev, svingarmaksel og bakaksel står HELT på linje - da skal kjedet kunne beveges 10mm med moderat én-fingers-makt. Bruk et kjede pluss det antallet skjøtelinks som må til. Det eksentriske navet skal stå i posisjon "five o'clock".

1393056183_Trengerikkehenger.thumb.jpg.6bdf59d67bf6a5750a413a30278e2f2a.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå har det jaggu blitt nytt år, med mye garasjevær ute. Kom i gang med det elektriske igjen, men fant fort ut at jeg trengte enda en annen tang for å klare å klemme sammen kabelsko til de små kontaktene jeg vil bruke. Den bestilte jeg fra USA sammen med noe annet. Kom til Norge i god tid før jul, men lå nesten en måned «i transit»… For noen dager siden fikk jeg den, og endelig klarer jeg å presse kabelskoene riktig (til JST JWPF kontakter). Det er rart hvor vanskelig alt er når man gjør det for første gang. Når jeg skulle begynne med det elektriske anlegget her visste jeg nok ikke egentlig helt hva jeg gikk til. Hadde aldri laget noe sånt før. Jeg bestilte en del kabler fra USA av god kvalitet, men dimensjonen var litt lite gjennomtenkt. Alt til fra ECU, og brytere /dash led-lys etc har veldig lite strøm (og effekt) gjennom seg, og kan derfor være tynne. De må også være ganske tynne for å kunne få dem inn i f.eks. Kontaktene til ECUen. Jeg bestilte (litt med en finger i været) kabler i mange varianter i dim AWG 24 (0,51 mm2). Deilige kabler med mill-spec, men ser nå at jeg skulle ha bestilt AWG 22 (0,64mm2). De var litt for tynne til å passe i en del kontakter. Dermed ble det mer verktøy og andre kontakter en del steder. Men kablene er av førsteklasses kvalitet. De er stivere (på den rette måten) enn vanlige kobber-ledninger, med tynnere isolasjon (som likevel tåler mer en mange andre). (https://www.prowireusa.com/tefzel-wire.html)

Kjøpte også et sett ledninger tilpasset Motogadget på et tidspunkt. Når jeg sammenligner de tynneste der så blir jeg nesten dårlig. Innvendig er kobberledningen tynnere, men isolasjonen er mye tykkere - og dårligere. Så de blir vanskelige å feste skikkelig i kabelsko som skal klemme først rundt metallet (der er det da litt for tynt) og bak det klemme rundt isolasjonen (som er for tykk), og bare går i stykker… Dette ble kanskje litt langt og nerdete om ledninger, men for andre: AWG 22, og gode kabler!

De siste dagene har jeg fått koblet mye av det elektriske. Og i dag satt jeg i batteri igjen. Det var veldig spennende. (Når jeg forsøkte å klemme og montere kontaktene (JWPF) med det gamle verktøyet så ble de litt for «store» og det ble vanskelig å få dem inn i kontaktene. Ved en kontrollmåling viste det seg at det var kortslutning.) Men med ny tang og alle ledninger på plass i en eller annen kontakt var spenningen stor. 

Ingen gnister, ingen varmegang og ikke noe tull. Nå er det liv i henne igjen - i det minste en del av henne. Foreløpig ser det ut til at alt er koblet riktig og fungerer. Men jeg er fortsatt et stykke unna å kunne starte opp. Så vet ingen ting enda om alt til/fra ECU og sensorer. Når motoren er klar for å startes opp, må jeg inn med min nye ECU, og sette den opp så den vet hva den får hvor. Oppsettet mitt er selvsagt ikke som noen Ducati, men ligner en del på 998, så det blir nok et 998 oppsett med modifikasjoner. 

Ellers er bakbrems på plass, setet skal nå kunne passe på stussen, og et par varianter av ymse ting har blitt 3D-printet mens jeg fikk låne en printer. Jeg har nå en holder til temp-sensor i litt dårlig plast (som egentlig skal lages i aluminium) som kan brukes på turen til Tyskland/Nederland. 

Har funnet et gammelt kjede på lageret her og testet, så det løser seg etter hvert. 

Stag til gir-pedal er lånt fra en annen sykkel. Og tror jeg skal gå for et litt lavere batteri som i teorien (tror jeg) vil løse problemet med at polene kommer borti karbonstussen og kortslutter. 

Så forøvrig i dag at jeg hadde glemt å legge opp ledninger til lambdasonder, så da må jeg åpne og fikse på det etterhvert. Vil har mulighet for å koble det på når Biggelaar skal ha den i benk i det minste…

Jeg har tegnet en provisorisk bensintank som jeg skal lage, der jeg kan montere den bensinpumpa jeg skal ha på sykkelen senere. Delene skal skjæres ut før helgen håper jeg, samme med noen andre smådeler (vannskjæring av stål…) så da får jeg friske opp sveisekunnskapene igjen. De fleste jeg snekkermester mener provisorisk bensintank burde gjøres MYE enklere, men jeg vil kunne bruke den pumpa som skal brukes senere. Dermed får jeg testet at den og det elektriske der fungerer. Det kan hende at den nye bensintanken må lages etter at Biggelaar bygger motor, og da vil jeg kunne sende med en tank han kan bruke trygt. (Også redet litt gøy å lage ting… )

Ellers må jeg få gjort ramma helt ferdig snart, og jeg må også slipe ned noen kjøleribber på den ene sylinderen for å få en akseptabel klaring til ramma. Ble litt trang et sted….

8A9B9CC4-99E4-4437-ABC1-5AE4004DABC7.thumb.jpeg.b205c04c191d839a2d462dc86bb6f7a4.jpeg

04B3491C-48FC-4733-84FD-D27C06CE1538.thumb.jpeg.fd4628a6cdea6424c2aae48412f7cd4f.jpeg

 

 

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers gjorde jeg et forsøk på å veie henne forleden. Det er en prosess i seg selv, med badevekt alene. Men nå veier hun ca 140 kg, uten eksos, batteri, olje eller bensintank. Ellers tror jeg det meste var på. Så da ender hun vel på rundt 160 kg tørr, med blybatteri…

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Alt tar alltid lenger tid enn forventet. Sånn er det nok bare. Ventet noen uker på delene som skulle vannskjæres. Men nå er de her og jeg har nestet dem sammen så de ligner på en bensintank. Spennende med sveising… Mye å lære enda der altså… Dette blir nok ingen design-vinner, men det er jo heller ikke meningen. Den skal være tett, og kunne spennes fast på rammen. Nå gjenstår «bare» det meste av sveisingen på tanken… Spent på om det går bra… 

Han som skulle hjelpe meg å sveise ferdig det siste på seteramma, har meldt avbud. Utbrent og tom, tar han ikke på seg mer nå. Så nå leter jeg etter en god sveiser til å hjelpe meg litt der… 

Og den nedtellingsklokka jeg hadde satt på for lenge siden, står nå der og teller… Nå teller den oppover - etter å ha passert null… Og det kan den jo bare gjøre. Ser ikke så mye på den lenger.

14581DEE-BF6D-42AC-8547-01B2F1C2B136.thumb.jpeg.a16ee9346e9bc212eb9e6eeab7a45c82.jpeg

3172BC6A-1D3F-4B13-8D9F-8E5C7BB20073.thumb.jpeg.9310ba15d90676e708b044983db7c29a.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja… Litt av grunnen til å drive med et prosjekt som dette er nok at det gir meg en form for tilfredstillelse å få til ting. Og jeg kjenner at etter å ha banket hodet i veggen så lenge med det elektriske (som nå virker - i det minste til det motsatte er bevist) så føles det godt å komme tilbake til hardt stål og det å lage fysiske ting… 

Jeg kunne gått for en «enkel» tank i kryssfiner med glassfiber inni, men det er jo ikke noe moro… 

Venter på den rette dagen, så blir det å dra ned maska og prøve… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Her har det stått stille siden sist. Helsa gjør at alt overskudd (og vel så det) er borte. Har ikke hatt ork til annet enn litt av de vanlige gjøremålene livet krever, så prosjektet har stoppet opp foreløpig. 

Nå begynner det å peke seg ut en forklaring på helsa (antagelig boreliose fra flåttbitt), og et håp om bedre dager. 

I tillegg har jo kronekursen svekket seg betraktelig så det å bygge motor i Nederland, og tank i Tyskland er med ett veldig mye dyrere. I tillegg har jeg begynt å drømme om en annen variant av eksos, som selvsagt skal håndlages… 😂 Vi får se hva det blir av det… Det er en kar i England som ser ut til å være dyktig. https://www.raysonsuk.com Sparer på tankene om dette enn så lenge. 

Prosjektet kommer nok til å stå ganske stille i sommer. Så får vi se hva høsten bringer av overskudd, tid, penger og kronekurs… Men en regntung dag er jeg i gang igjen… 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Helsa er om ikke på bånn, så langt nede. Har kjørt to turer på motorsykkel i år, og orker ikke mer foreløpig. I dag har jeg tatt prøver som gjør at jeg håper å kunne starte en kraftig behandling om en snau uke. Da blir det sus i sivet tenker jeg… 

Nå har jeg bestemt meg for å drite i kronekursen. Blir gal av å se at det stopper helt opp. Orker ikke så mye, men med litt piller og koffein har jeg nå klargjort for litt progresjon. I morgen reiser jeg til Tyskland og Nederland. Først til Biggelaar og leverer motor, og så over over grensen til Norbert som skal hjelpe meg å bygge tanken. På denne måten får jeg tatt begge i hånda, og sett dem i øya før jeg leverer fra meg sakene. Så kan jeg reise hjem og være dårlig en god stund, vel vitende om at det skjer masse… 

Så nå er har jeg fått ganske mye motorsykkel inn i Volvoen, og med sovepose og pute kan jeg bare legge meg ned når batteriet er tomt. Så er jeg forhåpentlig hjemme til prøvesvar og behandling til uka.

IMG_1691.thumb.jpeg.6bf5c570a58aa8acefb3c2cbe8ab5dcd.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var det forsøket over. Svært kraftige bivirkninger av undersøkelse i går førte til at jeg måtte stoppe i Sverige, og få kona til å hente meg og bilen…. 🤯 Så da får jeg prøve igjen om en stund. «Fordelen» er at jeg får litt bedre tid til å bestemme meg for farger på motoren (skal lakkeres….)

  • Nå ble jeg forvirret 1
  • Trist 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nytt forsøk gjennomført, denne gang med et bedre resultat. 

Begynte med tidlig tirsdag morgen hos Biggelaar. Det var en umiddelbar følelse av å ha kommet «hjem» inne på verkstedet hans. Utrolig deilig å komme til folk som dette. Stedet oser av - kvalitet der det betyr noe. Vi har lagt en plan, og han åpner motoren om ikke lenge. Når vi ser tingenes tilstand, justerer vi eventuelt planen etter det. Prosjektet mitt med rammebytte, forutsetter at motoren forblir original. Så utover balansering, overhaling og lakkering - skriver jeg ikke så mye her. 

Fra Toine er det 90 minutter over grensen til Norbert Büsch. Og det var en ildsjel utenom det vanlige. Han pratet i ett sett i over 4 timer - og alt var om fag eller motorsykkel generelt. Når jeg kom ut var jeg fullstendig utslitt.

Men jeg tror han er faglig dyktig, og det er det viktigste. Han fortalte i det vide og brede om hvor han legger skjøter, og sveiser for å få best resultat (og minst mulighet for lekkasje i sveiseskjøter som slipes ned). Det han forteller rimer veldig bra med det jeg har hørt fra dyktige folk tidligere. 

Tanken min er et lite «prosjekt fra Helvete» med former og overganger og gjennomføringer, og når jeg sier at «Dette er vel prosjektet fra Helvete» smiler han og sier at det er moro. 

Verkstedet hans var av den overgrodde, super-rotete typen der alle hyller er fylt til randen - og vel så det. Og samtidig vet han akkurat hvor alt er - det viste han gang på gang ettersom timene gikk. Han har et vell av motorsykler selv, og deriblant 2 DB4. Begge med original emballasje. Han kjøpte begge samtidig en gang i tiden. En til å sette på loftet, og en til å bruke. 

Det blir spennende å se hva han får til. 

Begge steder antyder at de kan ha noe klart i oktober en gang, så jeg tenker november eller deromkring. Må ha begge deler ferdig før jeg kan reise tilbake, og jeg antar at tanken blir sist ferdig. 

IMG_0809.thumb.jpeg.023d4ca21cc52c93abcb7b3b8de31839.jpeg   

Toine med «hands on» er bra. 

 Norbert Büsch

Norbert med hodet fullt av tanker og ideer til løsninger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider


  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Orginalnavene er auminium, og det er det på Oron også tror jeg. De er i alle fall ikke magnetiske. Oron navet er ca 0.1 mm. tykkere en de orginale. Det er heller ikke frest spor i kanten av skiva, slik det er på de orginale (se siste bilde) uten at det kan ha særlig vektbesparelse... Ja, bilder: 1 Oronskiva til venstre. Brukt orginalskive fra Tyskland ti høyre. 2 Oron skiva ligger unnerst, og viser unødvendig ekstra gods innerst. 3 Tykkelse forskjell, Oron til venstre.
    • Bilder? Du må jo vise den frem 😎 Er navet aluminium på begge? Ser litt "stålete" ut på din originale? Rart at det er såpass vektforskjell - den halve millimeteren tykkelse forklarer ikke de 300 grammene. Kanskje er anleggsflaten (husker ikke det riktige navnet) endel bredere? Vil tro du blir fornøyd uansett, når de nye klossene får varmet opp stålet og det fulle bremsepotensialet føles.
    • Jeg fikk Oro skiven i går. Den ser fin ut. Men det er litt skuffende at den er ca 300g. tyngre enn de orginale. (1.3/1.6 kg) Så to skiver blir brått over en halv kg ekstra..... Den er 5 mm tykk,a ltså 05 mm tykkere enn orginalt. Og det er også ca 3 mm unødvendig? mere gods på innsiden mot navet. Men naglene er ikke magnatiske, antakelig aluminium..nei, rustfritt må det vel være. det hender jo rustfritt ikke er magnetisk.
    • Så får man altså av og til betalt for å være litt engasjert i Ducatisme 😎  Stor underholdning og god stemning! Det er bare fordi jeg kjenner DMF at jeg tror på historien. Den involverer Beater tanks fra Japan og en herre ved navn Galluzzi.   Hvis du ikke får logget inn så er den i korte trekk: "showerfan" selger sin ubrukte Monster aluminium tank fra Beater i Japan. Allerede her er historien ganske flott, men det skal aksellerere rått.   Solgt på dagen fra Ebay.   Til Miguel Angel Galluzzi. YES!!!     https://ducatimonsterforum.org/index.php?topic=79954.new#new    
    • Joda, det siste der har jeg gjort. Men kan sikkert bli bedre på det, og på å rense skiver og klosser. Ja, Oron, skal det være. De ser helt like ut som de orginale, bortsett fra at navene er farga sorte. Den brukte skiva bestillte jeg før jeg var klar over de lave prisene hos Capri Moto. Den hadde kun fem hundredeler slitasje (om den var 4.5mm ny), blank og fin, og minimalt med riper. Prisene hos Motorradt. er ofte lave, og man betaler kun det frakten virkelig koster. Så ja, jeg var nok heldig med den. Men alle de andre brukte skivene jeg fant på ebay, i løpet av noen timer. er nok ikke verd det. Her var det mye mer eller mindre skrot, høye priser og høy frakt. Blir litt som om jeg skulle lagt ut mine gamle til tusen kr stykket... Med mindre selger har sjekka skivene nøye, bør han forstå at en kjøper tar en viss risiko ved å kjøpe slikt brukt. Og prisen bør være deretter. Nå er det greie returordninger på ebay da, men mye styr med montering, ev. demontering, sende tilbake og prøve å få igjen momsen. Skiva jeg kjøpte var ikke sjekka nøye, men den lave slitasjen samt god pris ga, meg en god feeling. Nå har jeg ikke prøvd den på veien enda. Men jeg kunne ikke skjenne noen ujamnhet ved en "manuell test".    
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer