Gå til innhold

Sprekk i topp Streetfighter


Anbefalte innlegg

Eg har fått ein sprekk i bakre toppen på min 2012 Streetfighter 848. Det heile starta med at eg merka litt fusking rett etter oppstart og deretter ei litt søt lukt av eksosen. Etter ein dag eller to med korte turar vart problemet verre og det kom no synlig kvit røyk ut av pottene som lukta kjølevæske. Etter den eine turen kunne eg faktisk høyre dråpene som fordampa inne i eksosrøret, klarte på denne måten å lokalisere problemet til den bakre sylinderen. Demonterte så eksosanlegget og trykksatte kjølesystemet, såg da tydelig at det kom ut kjølevæske rett ut ved siden av den eine eksosventilen.

 

Er dette noko andre har hørt om/opplevd? Eg rekner med at det er vel berre å bestille ein ny topp og ikkje forsøke seg på ein reprasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha søkt litt på nettet har eg funnet flere som har opplevd akkurat det samme i andre land og, en liten lekkasje rett ved den ene eksosventilen. Spørst om dette er en serie topper der det har skjedd noko i støpeprosessen.

Takk for lenker til alternativer, eg har sendt mail til begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Sveisingen varte akkurat to dager, da begynte det å lekke igjen..... driver på og skrur på ny topp. Fin aktivitet i romjula når skiføret er dritt.

Ikkje lett å få tatt bilder da hullet er langt inne i eksoskanalen og en klarer egentlig ikkje å sjå det uten at en setter trykk på kjølesystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Hvilke selskaper er det problemer med?
    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
    • Tja, det er kanskje heller mangelen på støy som gjør at praksis og kommunikasjon stemmer dårlig med lovens bokstav. Jeg er spesielt lite imponert av selskapene som man bare må anta at tåkelegger med viten og vilje. Mitt forsøk er å snakke med så mange aktører som nødvendig - for å få fremdrift. Det er en del kokker rundt omkring, så alle bidrag til at de holder tungen rett i munnen vil være positivt. Selskapene har sin agenda (bare en begrenset rolle, men må skjerpe kommunikasjonen sin overfor kundene og betingelsene beskrevet i vilkår). Vegvesenet har kanskje mest en koordinerende rolle hva angår banekjøring, men desto viktigere rolle for veisikkerhet (der kommer det antagelig gode tiltak). Departement og direktorat presser på for redusert antall ulykker (,men er ikke tydelige på hvordan?) Inn fra sidelinjen kommer NAF (med fokus på rustløsere?), NMCU med fokus på alle våre ønsker og rettigheter, Tryg Trafikk med fokus på begrensende tiltak og å være enige med myndighetene (var det stygt sagt?) og i periferien sitter dugnadsjobbende og/eller kommersielle arrangører som tror på at det hjelper å lære opp førere på bane - også i et tempo som skaper utfordringer = bedre ferdigheter for de som allerede er forbi rustløserbehovet.  Det blir veldig spennende å følge utviklingen på dette området. Styrt feil av den innerste sirkel kan det bli vanskelig å få til noe bra. Styrt riktig kan det bli en positiv utvikling for alle. Kryss fingrene.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer