Gå til innhold

Fjæringsdag hos Plassen 14. august - PÅMELDING


Anbefalte innlegg

GRATIS FOR MEDLEMMENE, MEN MED PÅMELDING AV HENSYN TIL VERTSKAPETS 'DIMENSJONERING' AV PERSONELL OG MAT TIL SALGS B)

 

 

Tor Erik Plassen med flokk & følge inviterer oss til en ettermiddag med praktisk hjelp. Matsalg på stedet - antagelig lasagne, vafler ++

 

Tirsdag 14. august fra kl 15..... Sørvangen 14, 3031 Drammen

 

Fine fasiliteter, spise og prate innendørs med plass til 100 personer og verksted til å trille sykler inn og ta justeringen.

  • Presentasjon av Öhlins servicesenter Sørvangen
  • Kort om demping generelt og hva man ser etter og jobber med, både med tanke på bane og vei. Problemer - løsninger

     

  • Stille opp i kø og justere sykler så blodet spruter. Fokus på free sag og ride height, noe man fysisk kan måle og justere på stedet.
Velkommen :)

 

 

post-75-0-74498200-1530570810_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Svoger'n, lisensierte racere, ulisensierte racere, folk med GPS og til slutt folk uten GPS (, men med en soleklar innertier som veiviser) samlet seg til pølseparty hos Plassen en solrik ettermiddag. 

 

Noen Monster 1200 og SBKs skal bygges/oppgraderes, andre ble justert på stedet

 

Tusen takk til Tor Erik for inspirerende kunnskapsdeling og eksperthjelp. Vi fortsetter samarbeidet i en eller annen form og gleder oss allerede.

 

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
    • Tja, det er kanskje heller mangelen på støy som gjør at praksis og kommunikasjon stemmer dårlig med lovens bokstav. Jeg er spesielt lite imponert av selskapene som man bare må anta at tåkelegger med viten og vilje. Mitt forsøk er å snakke med så mange aktører som nødvendig - for å få fremdrift. Det er en del kokker rundt omkring, så alle bidrag til at de holder tungen rett i munnen vil være positivt. Selskapene har sin agenda (bare en begrenset rolle, men må skjerpe kommunikasjonen sin overfor kundene og betingelsene beskrevet i vilkår). Vegvesenet har kanskje mest en koordinerende rolle hva angår banekjøring, men desto viktigere rolle for veisikkerhet (der kommer det antagelig gode tiltak). Departement og direktorat presser på for redusert antall ulykker (,men er ikke tydelige på hvordan?) Inn fra sidelinjen kommer NAF (med fokus på rustløsere?), NMCU med fokus på alle våre ønsker og rettigheter, Tryg Trafikk med fokus på begrensende tiltak og å være enige med myndighetene (var det stygt sagt?) og i periferien sitter dugnadsjobbende og/eller kommersielle arrangører som tror på at det hjelper å lære opp førere på bane - også i et tempo som skaper utfordringer = bedre ferdigheter for de som allerede er forbi rustløserbehovet.  Det blir veldig spennende å følge utviklingen på dette området. Styrt feil av den innerste sirkel kan det bli vanskelig å få til noe bra. Styrt riktig kan det bli en positiv utvikling for alle. Kryss fingrene.
    • Rart det er så mye støy rundt dette. Desmodromene har vel arrangert banedager siden 2004 ?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer