Gå til innhold

Modifiserte potter, kontroll ved trafikkstasjon


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har kjøpt meg en 2006 Monster 620 under et utenlandsopphold og har tatt med meg sykkelen hjem til Norge. Den har originale eksospotter som er kortet ned, og bråker litt mer enn normalt. Lyden er «pen», vil jeg si, høres kanskje ut som en større sykkel. Jeg har tenkt meg på den lokale trafikkstasjonen og få tatt kontroll på sykkelen ifm. import (før betaling av engangsavgift).

 

Har dere erfaringer med hvor strenge/observante de er på trafikkstasjoner? Er det noe vits å prøve med de pottene jeg har?

 

Er det evt. noen som kjenner en snill Ducatieier i nærheten av Gjøvik som kunne vært villig til å byttelåne potter??

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de kortet ned slik at teksten (hvis de er merket..) er ødelagt? Da blir de gjerne litt urolige for å godkjenne noe som ikke er etter boka.

Jeg fikk innført godkjennelse i vognkortet på et Termignoni anlegg som kontrolløren trakk på skuldrene og rynket på nesen av, men som jeg hadde papirer på fra produsenten og Trafikkstasjonen ikke har noen rett til å mene noe som helst om - EU har bestemt, så sånn ble det.

 

Hvis du må låne, så skal all eksos fra 600, 620(?) 750, 800, 900 passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Ja, godt poeng. Hele teksten/typebetegnelsen på pottene er med, så sånn sett har jeg kanskje gode sjanser for at det går gjennom. 

 

Oppdatering: Jeg var nok heldig på biltilsynet, for mannen som gjorde kontrollen oppdaget ganske lett at pottene var modifiserte men sa at "det skar jo læta litt i Ducatier, da, så je godkjente'n je". Imponert over at det fortsatt finnes slike. Tommel opp!

Endret av dalheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Og kan dette kanskje også ha et regionalt perspektiv? Altså at medlemmene får støtte til å lage fine veier-videoer på klassiske Ducatier? Jeg vet dere er der ute, både syklene og eierne 😉 
    • Kan vi som forening tenke på å lage innhold som dette? Se video under. Ikke tenk så mye på kjøringen, selv om den er helt OK, tenk mer på hvordan videoen fanger alle de spesielle lydene fra en hverdagstur. Kan vi lage dette på YT med våre sykler og medlemmer? ❤️ Jeg stiller med et par sykler fra litt gamle dager. Vi vet alle også i hvilket vindu vi finner en 888SP5 å sette mikrofon på. Jeg husker også VELDIG min første Desmodromene-fellestur i '97 sammen med en herremann på en 78' 900SS/Conti.  Dere som eier disse smykkene vet hvem dere er. Dere som har selvtillit til å kjøre smykkene slik at det blir interessant på video... Vel dere vet også hvem dere er 😉 Om vi er noen som er med på dette så tenker jeg at klubben kunne stå for: Kamera m/innfesting Mikrofon - dette må være en ganske dyr sak, og kanskje å leie inn noen som kan slike ting Veiledning Montering Videoredigering, inkludert skjuling av fartsmåler Fører står for Sykkel, seg selv, osv Forsikring Kunne kjøre sykkelen sin på en slik måte at det blir en interessant video 😉    
    • Det var enda mindre slitt under👍 og drevet står riktig vei. Finsjekket med lommelaseren for sikkerhets/moro skyld.
    • På Fanten var det undersiden av  svingarms beskyttern som blei utslitt. Bare nevner det, har du sett under? Tok litt tid før jeg oppdaga det, eh.. Det var og er forøvrig 15T på Fant. Var montert feil vei, så flaks at det ikke gikk galt. Men lett å ta feil da det skal stå motsatt vei av Ducati, i allefall på 750'n.
    • Oljelekkasjen tettet. Sejd helicoil-reparasjoner på sidedekselet og én på starteren. Takk for rask jobb hos Løvaas.  Samtidig byttet kjede-mot-svingarm-beskytteren som internettet dømmer til rask katastrofe hvis man går ned til 14T fordrev. Nix. Kjørt 250.000km med 14T og fremdeles nesten helt ok.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer