Gå til innhold

Modifiserte potter, kontroll ved trafikkstasjon


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har kjøpt meg en 2006 Monster 620 under et utenlandsopphold og har tatt med meg sykkelen hjem til Norge. Den har originale eksospotter som er kortet ned, og bråker litt mer enn normalt. Lyden er «pen», vil jeg si, høres kanskje ut som en større sykkel. Jeg har tenkt meg på den lokale trafikkstasjonen og få tatt kontroll på sykkelen ifm. import (før betaling av engangsavgift).

 

Har dere erfaringer med hvor strenge/observante de er på trafikkstasjoner? Er det noe vits å prøve med de pottene jeg har?

 

Er det evt. noen som kjenner en snill Ducatieier i nærheten av Gjøvik som kunne vært villig til å byttelåne potter??

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de kortet ned slik at teksten (hvis de er merket..) er ødelagt? Da blir de gjerne litt urolige for å godkjenne noe som ikke er etter boka.

Jeg fikk innført godkjennelse i vognkortet på et Termignoni anlegg som kontrolløren trakk på skuldrene og rynket på nesen av, men som jeg hadde papirer på fra produsenten og Trafikkstasjonen ikke har noen rett til å mene noe som helst om - EU har bestemt, så sånn ble det.

 

Hvis du må låne, så skal all eksos fra 600, 620(?) 750, 800, 900 passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Ja, godt poeng. Hele teksten/typebetegnelsen på pottene er med, så sånn sett har jeg kanskje gode sjanser for at det går gjennom. 

 

Oppdatering: Jeg var nok heldig på biltilsynet, for mannen som gjorde kontrollen oppdaget ganske lett at pottene var modifiserte men sa at "det skar jo læta litt i Ducatier, da, så je godkjente'n je". Imponert over at det fortsatt finnes slike. Tommel opp!

Endret av dalheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer