Gå til innhold

Valg av sykkel - gammel nybegynner


stegegjerdet

Anbefalte innlegg

Hei, 

 

endelig har husfruen åpnet opp for sykkel innkjøp. 

 

Har nesten ikke kjørt sykkel siden jeg tok lappen i 2001, 

så erfaringen er ikke høy. Men har prøvd litt forskjellig opp igjennom. 

 

Har alltid vært Ducati fan, og nå er livet slik at det er mulig. 

 

Ønsker å beholde både førerkort og helsa, så skal ha en naken litt morsom sykkel. 

 

Har alltid syns Monster er fin, men aldri prøvd den. 

Men pt så er det Monster som jeg ser ut til å havne på. 

 

Jeg er 187cm høy, og 110kg. 

Turene blir mest i nærmiljøet, men kan bli noen lengre turer. Blir neppe noen turer til mellom Europa. 

 

Har sett på 821(1200s blir for dyr å kjøpe/forsikre, og 797 tror jeg blir for liten), 

men må få prøvd den før jeg bestemmer meg. 

 

Er jeg på riktig vei? 

 

Budsjettet er ok, får legge i det som jeg må. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monster er uansett riktig valg :P

 

Både 821 og 797 funker bra til 'småkjøring' og ganske mye mer. Hvis/når du finner 'gode' grunner til oppgradering, så har vel Ducati et og annet alternativ...

 

Velkommen til oss - våre turer og instruerte banedager gir masse læring og trygg moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) 

Som Lars skriver så er monster et kjempe valg. Jeg har selv hatt 821, de er komfortabel og lett å kjøre. Og kan faktisk kjøre langt med de uten å bli sliten.

Ellers kan hyper være en mulighet, om du liker de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg tok opp igjen mc kjøring i 2012, etter mange år uten. Drømmen hadde i mange år vært en Monster 900. Allikevel ble det en ny Monster 797. I ettertid har jeg hatt både Superbike, Hypermotard og flere Monstre. Frua har også hatt Monster.

Monster er like kult på fjelltur i Alpene, som på cafeen for å handle VG en lørdag morgen. Monster kan du bruke til alt. Min favoritt er Monster 1100 Evo luftkjølt.Jeg hadde en 2014 Mod. Storebroren til 796.(som er den sweeteste (796)luftkjølte motoren av de nye) vi har også hatt Monster 821, som er sweeet. Og jeg har hatt 2 stk Monster 1200s. 2015 modell, og nå har jeg en 2017 modell.  

 

Monster er vel sykkelen som du også om du vil beholder over lang tid og modifiserer slik du vil. Noe Presidenten Lars (stoppitide) kan skrive under på. 

Nok hester er det i alle sammen, Gode bremser og fjøring er et kjennemerke for Ducati. Dog kan de mindre modellene bli litt myke i fronten om du kjører hardt eller har voksen vekt,(over 75kg). Derfor anbefaler jeg Monster 821 Stripe som kommer originalt med justerbare gafler.

lykke til :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
    • Tja, det er kanskje heller mangelen på støy som gjør at praksis og kommunikasjon stemmer dårlig med lovens bokstav. Jeg er spesielt lite imponert av selskapene som man bare må anta at tåkelegger med viten og vilje. Mitt forsøk er å snakke med så mange aktører som nødvendig - for å få fremdrift. Det er en del kokker rundt omkring, så alle bidrag til at de holder tungen rett i munnen vil være positivt. Selskapene har sin agenda (bare en begrenset rolle, men må skjerpe kommunikasjonen sin overfor kundene og betingelsene beskrevet i vilkår). Vegvesenet har kanskje mest en koordinerende rolle hva angår banekjøring, men desto viktigere rolle for veisikkerhet (der kommer det antagelig gode tiltak). Departement og direktorat presser på for redusert antall ulykker (,men er ikke tydelige på hvordan?) Inn fra sidelinjen kommer NAF (med fokus på rustløsere?), NMCU med fokus på alle våre ønsker og rettigheter, Tryg Trafikk med fokus på begrensende tiltak og å være enige med myndighetene (var det stygt sagt?) og i periferien sitter dugnadsjobbende og/eller kommersielle arrangører som tror på at det hjelper å lære opp førere på bane - også i et tempo som skaper utfordringer = bedre ferdigheter for de som allerede er forbi rustløserbehovet.  Det blir veldig spennende å følge utviklingen på dette området. Styrt feil av den innerste sirkel kan det bli vanskelig å få til noe bra. Styrt riktig kan det bli en positiv utvikling for alle. Kryss fingrene.
    • Rart det er så mye støy rundt dette. Desmodromene har vel arrangert banedager siden 2004 ?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer