Gå til innhold

Formstøpte ørepropper.


Anbefalte innlegg

Hei alle Ducatisti :-) Sesongen 2018 nærmer seg.
 
 
Mange av oss synes det er utfordrende å finne rett ørepropp. Ørepropper som ikke tar vekk musikken, og samtidig fjerner vindstøyen. Noen sliter også med trange øre kanaler, eller stoooore, ;-)
 
Vanlige ørepropper er også tette, så ved høydeforskjeller, kan det gjøre vondt.(trykk forskjell).
Jeg har tatt kontakt med noen som jobber med hørselvern. De kunne overaskende på meg, fortelle at for tette propper også holder igjen lyd, inni i ørene! Sikkert tenkte jeg, sææærlig! Men dette stemmer visst, og derfor er det at mange får vondt i hodet etter mange timer i salen. 
 
Hantek er et firma som lager formstøpte ørepropper. Vi har tidligere (2017) kjørt en kampanje med de, for våre medlemmer.

Det er en glede å presentere et nytt tilbud med 15% rabatt for våre medlemmer. Kampanjen varer ut februar 2018. 
 
Rabattkode: HTMC15
Vilkår: Rabattkoden gjelder kun kategorien for ørepropper/hørselsvern for motorsykkel og gjelder både universale og formstøpte ørepropper. Rabattene gjelder kun kjøp på nett og må gjøres innenfor tidsfristen. Avtrykk er ikke inkludert i prisen og må bli tatt utenfor.
Avtrykk hos HANTEK koster 250 inkl.mva. Tar man avtrykk andre steder varierer prisen. For informasjon om avtrykk, kart over steder i Norge + online booking hos oss finner du på:
https://www.hantek.no/pages/oreavtrykk 

 

Probiker formstøpte ørepropper:

https://www.hantek.no/collections/mc-propper/products/pro-biker 

 

https://www.hantek.no/collections/mc-propper/products/pro-biker


 
vanlige skumpropper demper 32 DB ish" Hantek leverer 20DB og 26DB, er du vant til vanlige, kanskje lurt å tenke 26DB kontra 20DB.

mvh Bjørnar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 9 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Tar det lang tid fra en bestiller til man mottar første forsendelse? Regner med at man først mottar avstøpningen som man skal returnere før man får de ordentlige øreproppene

 

Avstøp gjøres av og hos Hantek, eller hos andre som driver med slikt.

Om du får avstøp gjort annet sted må det sendes til Hantek for produksjon. Produksjonstid er ca tre uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvis det er noen i eller rundt Hønefoss som trenger å ta avstøpning og ikke ønsker å kjøre til Oslo eller lege for dette, så gjør vi det på Røgeberg Maskin i Ankersgate 16.

Vi kan også håndtere ordren hele ordren, men for å få den avtalte rabatten tror jeg man må ta det direkte med Hantek.

 

Min egen erfaring er at for mye dempning ikke er noe særlig i trafikken. Sannsynligvis kan det være fordelaktig å bruke 20/26 på bane, men i trafikken synes jeg det er litt mye dempning.

Bruker selv 15dB i en Schubert C3 hjelm på min Scrambler med orginale Termignoni og er stålende fornøyd. Da hører jeg også PackTalken min godt med originale høyttalere   :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
    • Tja, det er kanskje heller mangelen på støy som gjør at praksis og kommunikasjon stemmer dårlig med lovens bokstav. Jeg er spesielt lite imponert av selskapene som man bare må anta at tåkelegger med viten og vilje. Mitt forsøk er å snakke med så mange aktører som nødvendig - for å få fremdrift. Det er en del kokker rundt omkring, så alle bidrag til at de holder tungen rett i munnen vil være positivt. Selskapene har sin agenda (bare en begrenset rolle, men må skjerpe kommunikasjonen sin overfor kundene og betingelsene beskrevet i vilkår). Vegvesenet har kanskje mest en koordinerende rolle hva angår banekjøring, men desto viktigere rolle for veisikkerhet (der kommer det antagelig gode tiltak). Departement og direktorat presser på for redusert antall ulykker (,men er ikke tydelige på hvordan?) Inn fra sidelinjen kommer NAF (med fokus på rustløsere?), NMCU med fokus på alle våre ønsker og rettigheter, Tryg Trafikk med fokus på begrensende tiltak og å være enige med myndighetene (var det stygt sagt?) og i periferien sitter dugnadsjobbende og/eller kommersielle arrangører som tror på at det hjelper å lære opp førere på bane - også i et tempo som skaper utfordringer = bedre ferdigheter for de som allerede er forbi rustløserbehovet.  Det blir veldig spennende å følge utviklingen på dette området. Styrt feil av den innerste sirkel kan det bli vanskelig å få til noe bra. Styrt riktig kan det bli en positiv utvikling for alle. Kryss fingrene.
    • Rart det er så mye støy rundt dette. Desmodromene har vel arrangert banedager siden 2004 ?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer