Gå til innhold

Informasjon om kjøring på bane med Desmodromene


Anbefalte innlegg

Hei Ducatister.

Har du lyst til å kjøre med Duccen på bane sammen med oss?

Mc sesongen nærmer seg og er du forberedt?

Hva med sykkel og utstyr?

 

Desmodromene og Nidhogg RR arrangerer i år 6 banedager på Rudskogen.

Dager som du kan forbedre dine ferdigheter som du også får stor nytte av på veien. Du lærer sykkelen bedre å kjenne og vanskelige situasjoner blir lettere å mestre når refleksene sitter i ryggmargen.

I tilleg er det utrolig gøy å kjøre runde etter runde på banen og merke at kjøreferdighetene blir bedre og bedre.

På banen deler vi inn i grupper avhengig av erfaring og kjøreferdigheter. De som ikke har kjørt på bane tidligere eller føler seg usikre blir godt tatt hånd om av instruktør.

Skilt/skiltløs, spiller ingen rolle, alle er velkommen.

Vi vil spesielt ha med deg som er litt usikker på om dette er noe for deg.

 

Har du lyst på litt skravling sammen med likesinnede?

Går du i tankene om kjøpe deg racingsykkel og kjøre skiltløs?

Skal du ta lisens og kjøre CR (RR)? Hvor og med hvem.

 

Svar på disse spm. og mye annet får du lørdag 18 mars hvis du blir med. Dette er lørdagen etter MC messa så jeg tipper folk er skikkelig gira :)

 

Løvaas Motor i Holmestrand lar oss bruke lokalene til dette tradisjonsrike arrangementet i år igjen.

Ekspertisen er høy hos Løvaas og de deler og gir oss alltid gode tips og råd om alt.

De vanker nok også noen gode tilbud på kjøreutstyr spesielt rettet mot oss.

 

Pizza spleiser vi på til de som vil.

 

Vi starter opp kl 1100 og holder på til ca kl 1500.

 

Vi håper å se mange av dere denne dagen.

Meld fra i denne tråden. Ingen bindene påmelding eller kostnader annet enn evt pizza og det dere bruker i godtebutikken.

 

Hilsen en som er gira allerede :rolleyes:

 

Per Borge

post-43-0-77461000-1486381633_thumb.jpg

post-43-0-70935600-1486382992.jpg

post-43-0-57284700-1486383010_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er mange flere som kommer, men noen satser på tankeoverført påmelding ;) Det funker ikke. Prøv heller "takk Per & Per - jeg kommer".  Lærerikt, hyggelig, pizza, shopping og gutta hos Løvaas har sikkert noe digg å fortelle og vise oss :ph34r:

 

Vi sees!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det ser ut til at vi blir mange på lørdag og det er knallbra.

Kan de som har mulighet ta med seg 1 stol hver.

100 i cash for de som vil være med å spleise på pizza.

 

Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Tja, det er vel egentlig alle. I varierende grad. NB uansett hva jeg skriver og uansett hva loven sier så kan man ende opp i en konflikt med sitt selskap dersom ting er uklart. Unngå det hvis du kan. Send dem et skriftlig spørsmål der du spør om Bilansvarsloven pålegger dem å dekke ansvar + førerulykke også på bane, kjørende uten konkurranse, racing, tidtagning. 
    • Hvilke selskaper er det problemer med?
    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
    • Tja, det er kanskje heller mangelen på støy som gjør at praksis og kommunikasjon stemmer dårlig med lovens bokstav. Jeg er spesielt lite imponert av selskapene som man bare må anta at tåkelegger med viten og vilje. Mitt forsøk er å snakke med så mange aktører som nødvendig - for å få fremdrift. Det er en del kokker rundt omkring, så alle bidrag til at de holder tungen rett i munnen vil være positivt. Selskapene har sin agenda (bare en begrenset rolle, men må skjerpe kommunikasjonen sin overfor kundene og betingelsene beskrevet i vilkår). Vegvesenet har kanskje mest en koordinerende rolle hva angår banekjøring, men desto viktigere rolle for veisikkerhet (der kommer det antagelig gode tiltak). Departement og direktorat presser på for redusert antall ulykker (,men er ikke tydelige på hvordan?) Inn fra sidelinjen kommer NAF (med fokus på rustløsere?), NMCU med fokus på alle våre ønsker og rettigheter, Tryg Trafikk med fokus på begrensende tiltak og å være enige med myndighetene (var det stygt sagt?) og i periferien sitter dugnadsjobbende og/eller kommersielle arrangører som tror på at det hjelper å lære opp førere på bane - også i et tempo som skaper utfordringer = bedre ferdigheter for de som allerede er forbi rustløserbehovet.  Det blir veldig spennende å følge utviklingen på dette området. Styrt feil av den innerste sirkel kan det bli vanskelig å få til noe bra. Styrt riktig kan det bli en positiv utvikling for alle. Kryss fingrene.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer