Gå til innhold

Diavel - ønsker liten "ombygging" av sal


Anbefalte innlegg

Ønsker å "bygge om" min Diavel litt og lurer på om noen her i forumet vet om "noen som er skikkelig handy".

Diavelen er (som dere alle helt sikkert vet) ikke nødvendigvis tilpasset passasjer veldig godt.

Jeg har allerede kjøpt en Diavel Strada sal og ryggstø, men ønsker ikke å bruke tilbehøret som må til får å koble dette sammen (ramme som inkluderer feste for sidevesker).

Mitt ønske er å ha to forskjellig saler, den originale, med mono-deksel, og Strada salen med ryggstø, og kunne skifte mellom disse på enklest mulig vis.

Er det noen her som kjenner noen, eller vet om et firma som kan gjøre en "tailor-made" løsning, gjerne med armlener til ryggstøtte/strada-sal slik at jeg får med min til døden elskede på korte turer?

Budsjettet er høvelig romslig.......

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det vel dårlig med stål å feste noe hjemmelaget i? Hvis det stemmer må man vel rett og slett basere seg på bagasjerammen og bygge oppå den - eller?

 

Er SHAD back rest vurdert?

For øvrig mener jeg at passasjers følelse av trygghet primært bør komme av tillit til fører, førers evne til å kjøre smooth, god forankring i fotpinner, sete og mot fører (lår rundt hofter og hender på overkropp). I den leia finnes også mange små forbedrende tiltak.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser problemet...., og av den grunn nevner jeg at budsjettet er "høvelig romslig".

Jeg har sjekket med SHAD, men vil ha en løsning der jeg skifter oppsett kun ved å bruke nøkkelen.

Skulle gjerne kommet i kontakt med en "wonderboy" som kan produsere bunnplaten i salen i stål slik at det er mulige å feste ryggstøtte og armlener i "stål-platen"  og bruke "klikk-festet" bak på rammen på Diavelen.

Jeg skal alltids finne en som kan "fylle og trekke" salen slik jeg vil ha den.

Noen av dere må da ha en eller annen "i bakhodet" som er en skikkelig "Entrepreneur"?

 

Til din siste kommentar; Jeg er 100% enig ! Problemet er at jeg har passert 58 år og min til døden elskede blir 59 til sommeren, gift i snart 30 år.

Jeg snek meg til å kjøpe meg sykkel igjen etter 31 år uten sykkel våren '15.

Hvis jeg ordner ryggstøtte og armlener blir hun med på tur, men jeg vil jo selvfølgelig kjøre Diavel på korrekt vis når hun ikke er med uten å måtte "bygge om sykkelen" hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ja den er veldig stødig , nøyaktig kopi av den som står fra før og minst like god kvalitet. 

Skiltholderen er orginalt Ducati tilbehør , syns det er feil å skjule til det flotte dekket  :D

 

http://www.ducati.com/accessories/diavel/side_license_plate_holder_kit_764/index.do?urlBack=%2Faccessories%2Fsearch%2Findex.do%3FkeyWord%3D%26pageNumber%3D4%26bikeFamilyName%3DDiavel%26bikeModelLabel%3D%26idModelYear%3D2012%26idCategory%3D0%26nameOrder%3Ddesc%26sortOrder%3Drate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • 9 år siden vi var på Cartagena banen i Spania og kjørte sist. Årene 2013-16 fylte vi 2 pitbokser med DUCATI. 10-15 Nidhoggere med banesykler og noen Desmodromer med gatesykler kjørte 5 dager til ende. Det var noen utrolig morsomme og spennende dager.  Jeg var der en tur i dag for å se Racing4fun sammen med en tysk arrangør. 80-90 stk på banen, 4 grupper og god plass.   Ingen Duccer fra Norge, men en tysker hadde preppa en ny Panigale V4 som bane sykkel. Ser ikke verst ut den😁  Været er «nesten» alltid bra i Spania, men i dag var unntaket. Det begynte å regne da jeg kjørte inn på banen, skikkelig skybrudd og alle som var ute å kjørte dro inn i depot. Ei enslig norsk jente la om til regndekk og dro utpå og kjørte mange runder, sprekt det. Hyggelig å treffe kjentfolk som hadde tatt turen ned. Jeg fikk kjenne på godlukta, må si det kribler litt i fingra fortsatt… Snart sesongstart😀 PB 2014, kjølevæske tappes og vann helles på. Omvendt prosedyre når det pakkes for hjemreise i tilfelle frost. 999R modifisert.    2014, sporvalg trening med Kjersti. 848 og 999R   2014,  fredagsløp med mange norske Ducatitister 2016, forundringsboks snart klar for utsjekk.    2016, Kjersti klar for 1 gangs kjøring med Panigalen.    2016, undertegnede ut for testing.    2025, «nye» Panigale V4   2025, vått
    • Tja, det er vel egentlig alle. I varierende grad. NB uansett hva jeg skriver og uansett hva loven sier så kan man ende opp i en konflikt med sitt selskap dersom ting er uklart. Unngå det hvis du kan. Send dem et skriftlig spørsmål der du spør om Bilansvarsloven pålegger dem å dekke ansvar + førerulykke også på bane, kjørende uten konkurranse, racing, tidtagning. 
    • Hvilke selskaper er det problemer med?
    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer