Gå til innhold

NMCU kjekt å ha :)


Anbefalte innlegg

NMCU har blant mye annet nyttig ganske alene sørget for at Norge ikke bruker wire-rekkverk som midtdelere. Ganske kjekt når man leser om dokumentert dødelig sammenheng...

 

http://www.fema-online.eu/website/index.php/2016/09/20/in-25-of-motorcycle-deaths-in-sweden-a-crash-barrier-is-involved/

 

Både som privatperson og president synes jeg alle motorsyklister uten å blunke skulle støtte NMCU med medlemskap og således ta medansvar.

 

Enig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 11 måneder senere...

Barcelona, Madrid og London valser i vei, helt eller delvis uten å bry seg om at sentrale EUmyndigheter har uttalt at motoriserte tohjulinger er en avgjørende delløsning på trafikkproblemene.

Før vi aner ordet av det har en eller annen overivrig 'grønn' faen satt inn en overfallstakling som gjør oss til fiende heller enn en løsning.

Medlemskap i NMCU er viktig 🏍️ 👍 Det holder ikke å sitte og se på - alle må engasjere seg på en eller annen måte. Du også?

http://www.fema-online.eu/website/index.php/2018/11/26/spains-pollution-problems/

http://www.fema-online.eu/website/index.php/2018/11/30/mag-uk-discusses-biking-with-the-mayor-of-london/

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Jeg var på et medlemsmøte i NMCU Oslo/Akershus i kveld. Foredrag om sikkerhets(?)rettet digital integrasjon og hvor mc er i det landskapet. Ganske mye er konkret på gang og det kan se ut til at fabrikkene er såpass foroverlent at de får muligheten til å styre dette arbeidet i en retning som vi antagelig kommer til å like, ha nytte av og derfor akseptere.

NMCU sentralt fortalte hva de driver med for tiden. De er som i alle år dypt involvert i planarbeidet FOR motorsyklisme og vår sikkerhet.

Jeg synes alle motorsyklister burde delta i NMCUs arbeid - i det minste ved et medlemskap. 

https://nmcu.org/ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • stoppitide klistret og avklistret denne emne
  • 2 måneder senere...

Det ble hurlumhei på årsmøtet tidligere i år. Nytt sentralstyre valgt. Én av grunnene var avtalen med BikeLife Norge. En voldsomt dyr avtale for NMCU - mange mente den var totalt ensidig og nesten verdiløs. 

Avtalen er nå reforhandlet. Kraftig!

Medlemmene i NMCU har fått ny avtale tilsendt og inviteres til ekstraordinært årsmøte for å behandle den nye avtalen. Ja/nei/blank

NMCU får arbeidsro og nylig et push med litt statsstøtte til sikkerhetsarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer fremdeles litt på hvor tosidig den er. 
Har på ingen måte finlest avtalen, hverken ny eller gammel. Men har litt vanskelig for å se hvordan den kommer NMCU og oss medlemmer tilgode. Utover fripass til hettegenser utenpå skinndress 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
    • Tja, det er kanskje heller mangelen på støy som gjør at praksis og kommunikasjon stemmer dårlig med lovens bokstav. Jeg er spesielt lite imponert av selskapene som man bare må anta at tåkelegger med viten og vilje. Mitt forsøk er å snakke med så mange aktører som nødvendig - for å få fremdrift. Det er en del kokker rundt omkring, så alle bidrag til at de holder tungen rett i munnen vil være positivt. Selskapene har sin agenda (bare en begrenset rolle, men må skjerpe kommunikasjonen sin overfor kundene og betingelsene beskrevet i vilkår). Vegvesenet har kanskje mest en koordinerende rolle hva angår banekjøring, men desto viktigere rolle for veisikkerhet (der kommer det antagelig gode tiltak). Departement og direktorat presser på for redusert antall ulykker (,men er ikke tydelige på hvordan?) Inn fra sidelinjen kommer NAF (med fokus på rustløsere?), NMCU med fokus på alle våre ønsker og rettigheter, Tryg Trafikk med fokus på begrensende tiltak og å være enige med myndighetene (var det stygt sagt?) og i periferien sitter dugnadsjobbende og/eller kommersielle arrangører som tror på at det hjelper å lære opp førere på bane - også i et tempo som skaper utfordringer = bedre ferdigheter for de som allerede er forbi rustløserbehovet.  Det blir veldig spennende å følge utviklingen på dette området. Styrt feil av den innerste sirkel kan det bli vanskelig å få til noe bra. Styrt riktig kan det bli en positiv utvikling for alle. Kryss fingrene.
    • Rart det er så mye støy rundt dette. Desmodromene har vel arrangert banedager siden 2004 ?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer