Gå til innhold

Peile olje på Monster 821


Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle meg hvordan jeg skal kunne peile olje gjennom dette inspeksjonsvinduet her (se bilde)? Er jo umulig å klare å se noe gjennom de fire små hullene. Trodde først at olja skulle piple inn i vinduet foran de fire hullene, men ingen tegn til det. (Jada, visst er det olje på den :) ) Noen tips og triks?

post-658-0-62035100-1475422237_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ett fint tips fra Lucas her for litt siden. Lån deg en depotstøtte , eller kjøp en billig en på Biltema / gjør det ordentlig og bestille en fra Ducati - så har du. Uansett når du setter den opp på depotstøtten er det mye enklere å få sykkelen rett, se olje nivå og evt etterpåfylle  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ett fint tips fra Lucas her for litt siden. Lån deg en depotstøtte , eller kjøp en billig en på Biltema / gjør det ordentlig og bestille en fra Ducati - så har du. Uansett når du setter den opp på depotstøtten er det mye enklere å få sykkelen rett, se olje nivå og evt etterpåfylle  :)

Hmm... min sykkel er ikke helt horisontal med bakhjulet på støtte og ikke helt vertikal (høyre/venstre) heller. Riktignok ikke mye, men sjekk for ordens skyld forskjellen på anbefalt måling og måling på støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... min sykkel er ikke helt horisontal med bakhjulet på støtte og ikke helt vertikal (høyre/venstre) heller. Riktignok ikke mye, men sjekk for ordens skyld forskjellen på anbefalt måling og måling på støtte.

 

Stemmer, sykkel blir ikke rett/horisontal med bakhjula opp, men tror han mener å holde støtte nede før man drar hjula fra bakken, bare for å se. Eventuelt ha støtte foran og bak ;) da blir min rett i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Tja, det er vel egentlig alle. I varierende grad. NB uansett hva jeg skriver og uansett hva loven sier så kan man ende opp i en konflikt med sitt selskap dersom ting er uklart. Unngå det hvis du kan. Send dem et skriftlig spørsmål der du spør om Bilansvarsloven pålegger dem å dekke ansvar + førerulykke også på bane, kjørende uten konkurranse, racing, tidtagning. 
    • Hvilke selskaper er det problemer med?
    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
    • Tja, det er kanskje heller mangelen på støy som gjør at praksis og kommunikasjon stemmer dårlig med lovens bokstav. Jeg er spesielt lite imponert av selskapene som man bare må anta at tåkelegger med viten og vilje. Mitt forsøk er å snakke med så mange aktører som nødvendig - for å få fremdrift. Det er en del kokker rundt omkring, så alle bidrag til at de holder tungen rett i munnen vil være positivt. Selskapene har sin agenda (bare en begrenset rolle, men må skjerpe kommunikasjonen sin overfor kundene og betingelsene beskrevet i vilkår). Vegvesenet har kanskje mest en koordinerende rolle hva angår banekjøring, men desto viktigere rolle for veisikkerhet (der kommer det antagelig gode tiltak). Departement og direktorat presser på for redusert antall ulykker (,men er ikke tydelige på hvordan?) Inn fra sidelinjen kommer NAF (med fokus på rustløsere?), NMCU med fokus på alle våre ønsker og rettigheter, Tryg Trafikk med fokus på begrensende tiltak og å være enige med myndighetene (var det stygt sagt?) og i periferien sitter dugnadsjobbende og/eller kommersielle arrangører som tror på at det hjelper å lære opp førere på bane - også i et tempo som skaper utfordringer = bedre ferdigheter for de som allerede er forbi rustløserbehovet.  Det blir veldig spennende å følge utviklingen på dette området. Styrt feil av den innerste sirkel kan det bli vanskelig å få til noe bra. Styrt riktig kan det bli en positiv utvikling for alle. Kryss fingrene.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer