Gå til innhold

Ny eier av 848 SF


Lars_SS1000DS

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg bare skulle si hei her på forumet etter å ha vært borte en god stund. Hentet en 2014 848 SF for noen dager siden og har fått kjørt akkurat nok til å si at det er deilig å være tilbake igjen! Var nedover på MotoGP på Sachsenring i juli på en sykkel noen her inne vil klassifisere som" gubbete", men den havnet på Finn noen dager etter hjemkomsten. Dette er min 6. Ducati og jeg har med jevne mellomrom siklet på 1098 SFS og S4Rs, men når salget av den andre sykkelen var i boks, endte jeg opp med å være "fornuftig" og gikk for en litt mer avslappet Streetfighter. Så langt er jeg så sinnsykt happy at jeg allerede lurer på om jeg hadde digget storebroren, men får vel la den ballen ligge inntil videre :-)

 

Sykkelen jeg kjøpte var 100% original, med unntak av en liten vindskjerm (som gjør en overraskende god jobb). Med øreplugger er det minimalt med vindsus, så denne kan jeg glatt dra på langtur med.

 

Jeg kommer til å følge den andre tråden angående Mivv GP Titan anlegg på sykkelen. Usikker på om jeg er klar for å brenne av 15-20 laken på Termignoni, så mulig jeg også kikker på brukte slip ons. Sykkelen er rimelig smooth også i bykjøring, så nye potter måtte kun bli for godlyden da effekten er mer enn nok for mitt bruk allerede. Mulig vi ses!

post-440-0-72947400-1471377245_thumb.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • 9 år siden vi var på Cartagena banen i Spania og kjørte sist. Årene 2013-16 fylte vi 2 pitbokser med DUCATI. 10-15 Nidhoggere med banesykler og noen Desmodromer med gatesykler kjørte 5 dager til ende. Det var noen utrolig morsomme og spennende dager.  Jeg var der en tur i dag for å se Racing4fun sammen med en tysk arrangør. 80-90 stk på banen, 4 grupper og god plass.   Ingen Duccer fra Norge, men en tysker hadde preppa en ny Panigale V4 som bane sykkel. Ser ikke verst ut den😁  Været er «nesten» alltid bra i Spania, men i dag var unntaket. Det begynte å regne da jeg kjørte inn på banen, skikkelig skybrudd og alle som var ute å kjørte dro inn i depot. Ei enslig norsk jente la om til regndekk og dro utpå og kjørte mange runder, sprekt det. Hyggelig å treffe kjentfolk som hadde tatt turen ned. Jeg fikk kjenne på godlukta, må si det kribler litt i fingra fortsatt… Snart sesongstart😀 PB 2014, kjølevæske tappes og vann helles på. Omvendt prosedyre når det pakkes for hjemreise i tilfelle frost.    2014, sporvalg trening.  2014,  fredagsløp med mange norske Ducatitister 2016, forundringsboks snart klar for utsjekk.    2016, Kjersti klar for 1 gangs kjøring med Panigalen.    2016, undertegnede ut for testing.    2025, «nye» Panigale V4   2025, vått
    • Tja, det er vel egentlig alle. I varierende grad. NB uansett hva jeg skriver og uansett hva loven sier så kan man ende opp i en konflikt med sitt selskap dersom ting er uklart. Unngå det hvis du kan. Send dem et skriftlig spørsmål der du spør om Bilansvarsloven pålegger dem å dekke ansvar + førerulykke også på bane, kjørende uten konkurranse, racing, tidtagning. 
    • Hvilke selskaper er det problemer med?
    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer