Gå til innhold

Monster 821 modifikasjoner


Anbefalte innlegg

Hei , 

Jeg er splitter ny i Desmodromene , så dere får unnskylde hvis dette er feil plass å lage denne type tråd .. Og for at jeg kommer med alle spørsmålene på en gang - jeg elsker Ducati og greier ikke å vente! :D  :D Håper noen av dere har mulighet til å hjelpe meg - og håper jeg snart får blitt med på banedager!  

Jeg kjører en Monster 821 Dark, og føler det er på tid å gjøre den mer personlig. 
Hvor er det folk går for å finne inspirasjon? Jeg har ikke greid å finne så mange bilder av Monstere som er lett modifisert og i tillegg rent og kult utseende.
Og hvor handler folk flest inn deler? Noen som vet om noen gode nettsider fra utlandet?

Jeg vet jeg sikkert banner i kirka nå , men hva er alternativet til Termignoni effekt annlegg? Jeg har litt tungt for å velge noe som "alle" andre har , så jeg har sett litt på SC-Project sin CR-T effekt annlegg. Men hvordan er den å kjøre med her i Norge? Virker ikke som om det følger med noen DB-Killer og det er jo et stort minus. Selv om lyden er helt insane på den  :wub: Evt - hvis jeg velger Termignoni - holder det med slip-on? Jeg er ute etter gromere lyd - ikke nødvendigvis effekt. ( Selv om sykkelen blir litt lettere).

 

Videre - er det noen som kan peke meg i retning av ett godt "windscreen"?
Jeg synes den sorte karbonfiber varianten ser utrolig bra ut, men har ikke funnet noen som selger den? Vet ikke hvor man får tak i den? evt om den har noe for seg eller bare er for "show"?  Sett det er ett par her på forumet som har den - noen erfaringer? 

Hvordan er regler i forhold til å endre speil på motorsykkelen?  :blink: 
Ser det er en del som har gjort det i utlandet - men i Norge ser det ut til at en del beholder de originale? 

Siste jeg lurer på er sliders , veltebeskyttelse på sykkelen. Hva burde jeg velge?  :huh: 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen B)
 
Foruten her, så er det mye å se og lære på  http://www.ducatimonsterforum.org/index.php?PHPSESSID=6q7n4lja601e170r9sosj7d7r2;www 
 
Mine favorittbutikker, i tillegg til Ducati.com, er
http://www.monsterparts.com/
http://motowheels.com/
http://www.desmoworld.com/shop/
 

Eksos har vi snakket om i en tråd under her, tror jeg.

 

Vindskjerm funker mye bedre enn størrelsen skulle tilsi. Bjørnar/Duracell med M1200S har en flott en - finn en post (Kriega-tråden f.eks.) og send ham en PM om hvor han har kjøpt den...

 

Speil finnes i E-merket og ikke E-merket utgave. Størrelsen på speilflaten som avgjør det. Kjøper man små speil er det i hvert fall en ide å kjøpe noen med konvekse glass.

 

Vi sees på tur eller banedag kjappest mulig ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ripcurl.

 

Modifisere er topp. Men tenk på at du en dag skal selge sykkelen din. Har du masse bling i sterke farger, kan du skremme bort kjøpere.

Selv har jeg dilla på å forsterke inntrykket sykkelen allerede har.

 

Vindskjermen min er en original plastskjerm, med profflagt carbonfilm, som matcher carbonforskjermen min.

Den virker godt i høye hastigheter.

 

I dag har jg kjørt M1200R og kan melde at den lille styrekåpa også holder vindpresset godt unna.

Den finnes å få kjøpt løs i alle fargene.

Sitter originalt på M821 Stripe, 1200s Stripe og 1200R.

 

Mvh Duracell/Bjørnar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode tips! Da har jeg litt å sette fingrene i framover  :D 

I forhold til modifisering tenker jeg matt sort med noen detaljer i gull.. Er det noen som har erfaring i forhold til hvit dekkpenn / klistremerker på felg? Synes sykkelen kan få et mer sportslig uttrykk med dette på. Men må jo være en grunn til at så å si ingen har det? 

Stoppitide - har du en link på hvor jeg finner den tråden ang effektanlegg?   :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe , ja bra man har litt forskjellig smak .. Jeg liker den litt retro / sportslige stilen  :ph34r: 
Legger med et bilde som jeg akkurat fant , digger hvordan dekkmerket blir framhevet på denne måten  :wub: 

Uansett - tusen takk for mange gode tips og linker!  

32797d1212634582-raised-white-tire-lette

Fra : Ducati.ms 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Så her kommer en oppdatering. Det ble ikke så mye modifikasjoner på meg i år - i stedet har sykkelen vært inn og ut av service siden Mai. 
Den skal nå inn for fjerde (femte egentlig) gang nede hos Eker. 

Gjengående problmer har vært : 
- Helt død sykkel / startmotor som ikke går rundt. 

- Problemer med ventiler - skrudd fra hverandre motor og fixet "ventil-kjede"(?). 
- Fusking ved kontinuerlig gass - typ cruise på motorveien. 

- Effekt problemer, dårlig gass respons etc. 

- Motoren kutter ut / Stopper av seg selv. 

- Bruker en del olje - blårøyk etc. 

 

Noen som har hatt lignende problemer? 
Uansett , ikke noe happy desmodrom her gitt - og sinnsykt kjip avslutting på sesongen , min første ordentlig motorsykkel og Ducati generelt ..  :(  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår medfølelse de luxe :angry:

 

Ikke ventilkjede - kanskje belter/reimer(?) eller ventilstyringer (kan bli slarkete og slippe gjennom olje). Andre muligheter også - så som at beltene har hoppet over en tann eller to og ventilene slår i stempelet. Det hadde du nok merket/hørt.

 

Effekt/respons/kutter/fusker er antagelig i det store området 'elektronikk' og sensorer. Fort gjort å gå seg vill der og da kan man feilsøke/bytte deler til man ser mannen med ljåen... Ikke så moro å være sykkelløs motorsyklist da...

 

Siden du har garanti så tipper jeg at de mekaniske tingene (blårøyk o.l.) løser seg greit. Elektronikken er verre, men verkstedet ordner det til slutt selv om det kan bety ganske mye arbeid og deler.

 

Krysser fingrene og håper 2017 blir et gladere år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Tja, det er vel egentlig alle. I varierende grad. NB uansett hva jeg skriver og uansett hva loven sier så kan man ende opp i en konflikt med sitt selskap dersom ting er uklart. Unngå det hvis du kan. Send dem et skriftlig spørsmål der du spør om Bilansvarsloven pålegger dem å dekke ansvar + førerulykke også på bane, kjørende uten konkurranse, racing, tidtagning. 
    • Hvilke selskaper er det problemer med?
    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
    • Tja, det er kanskje heller mangelen på støy som gjør at praksis og kommunikasjon stemmer dårlig med lovens bokstav. Jeg er spesielt lite imponert av selskapene som man bare må anta at tåkelegger med viten og vilje. Mitt forsøk er å snakke med så mange aktører som nødvendig - for å få fremdrift. Det er en del kokker rundt omkring, så alle bidrag til at de holder tungen rett i munnen vil være positivt. Selskapene har sin agenda (bare en begrenset rolle, men må skjerpe kommunikasjonen sin overfor kundene og betingelsene beskrevet i vilkår). Vegvesenet har kanskje mest en koordinerende rolle hva angår banekjøring, men desto viktigere rolle for veisikkerhet (der kommer det antagelig gode tiltak). Departement og direktorat presser på for redusert antall ulykker (,men er ikke tydelige på hvordan?) Inn fra sidelinjen kommer NAF (med fokus på rustløsere?), NMCU med fokus på alle våre ønsker og rettigheter, Tryg Trafikk med fokus på begrensende tiltak og å være enige med myndighetene (var det stygt sagt?) og i periferien sitter dugnadsjobbende og/eller kommersielle arrangører som tror på at det hjelper å lære opp førere på bane - også i et tempo som skaper utfordringer = bedre ferdigheter for de som allerede er forbi rustløserbehovet.  Det blir veldig spennende å følge utviklingen på dette området. Styrt feil av den innerste sirkel kan det bli vanskelig å få til noe bra. Styrt riktig kan det bli en positiv utvikling for alle. Kryss fingrene.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer