Gå til innhold

Bremser. Bremseklosser.


Anbefalte innlegg

Hallo alle dere Ducatisti med feeeete bremser:D. 
 
LYST PÅ bedre bremser? Min M1200S er målt av tyske Motorrad til den motorsykkelen (hittil testet), som har best retardasjon. Må jo si at jeg synes det er litt tøft, utbremser en Panigale.
 
Nuvel! Monsteret trengte nye klosser, foran. bremsen bak har vel egentlig ikke vært noe særlig tilstede, så den fikk være(ikke slitt).
En Ducatisti fortalte meg ivrig om oppgradering. Jeg tenkte lenge på dette, pga min skrekk for ikke originale saker. Sjekket det ut og klossene er jo fra Brembo. 
Her er Link til Brembos Configurator:  http://moto.brembo.com/en

Her er det lett å finne riktig klosser, standard eller oppgraderte.
jeg fant rett til min sykkel.

Klikket meg så inn på CarpiMotor sin side: http://www.carpimoto.it/en-NO/Brakes/Brake-Pads
Brukte configuratoren på høyre side og bestilte.
Jeg bestilte også bak. Klossene og bremsevæske er byttet, både bak og fremme.

Jeg har ikke ord:o  :rolleyes: Det er det sykeste jeg har opplevd. Det er lett å trigge ABS bremsen bak, aldri fått til.
Jeg gjorde en bremse test fra 90 med både frambrems og bakbrems, det er helt sinnsykt. Altså erre muuulig. Jeg måtte klemme hardt for å ikke gjøre kollbøtte.
Ryktene om at de skal være vanskelig å modulere er sterkt overdrevet. Ja du får et raskere bitt, men det er mer å hente jo mer du klemmer.
 
Ca 1000,- hjem til meg komplett foran, bak og med avgifter. Halv pris av standard foran her hjemme.
 
Løp å kjøp.
Mvh
Bjørnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Orginalnavene er auminium, og det er det på Oron også tror jeg. De er i alle fall ikke magnetiske. Oron navet er ca 0.1 mm. tykkere en de orginale. Det er heller ikke frest spor i kanten av skiva, slik det er på de orginale (se siste bilde) uten at det kan ha særlig vektbesparelse... Ja, bilder: 1 Oronskiva til venstre. Brukt orginalskive fra Tyskland ti høyre. 2 Oron skiva ligger unnerst, og viser unødvendig ekstra gods innerst. 3 Tykkelse forskjell, Oron til venstre.
    • Bilder? Du må jo vise den frem 😎 Er navet aluminium på begge? Ser litt "stålete" ut på din originale? Rart at det er såpass vektforskjell - den halve millimeteren tykkelse forklarer ikke de 300 grammene. Kanskje er anleggsflaten (husker ikke det riktige navnet) endel bredere? Vil tro du blir fornøyd uansett, når de nye klossene får varmet opp stålet og det fulle bremsepotensialet føles.
    • Jeg fikk Oro skiven i går. Den ser fin ut. Men det er litt skuffende at den er ca 300g. tyngre enn de orginale. (1.3/1.6 kg) Så to skiver blir brått over en halv kg ekstra..... Den er 5 mm tykk,a ltså 05 mm tykkere enn orginalt. Og det er også ca 3 mm unødvendig? mere gods på innsiden mot navet. Men naglene er ikke magnatiske, antakelig aluminium..nei, rustfritt må det vel være. det hender jo rustfritt ikke er magnetisk.
    • Så får man altså av og til betalt for å være litt engasjert i Ducatisme 😎  Stor underholdning og god stemning! Det er bare fordi jeg kjenner DMF at jeg tror på historien. Den involverer Beater tanks fra Japan og en herre ved navn Galluzzi.   Hvis du ikke får logget inn så er den i korte trekk: "showerfan" selger sin ubrukte Monster aluminium tank fra Beater i Japan. Allerede her er historien ganske flott, men det skal aksellerere rått.   Solgt på dagen fra Ebay.   Til Miguel Angel Galluzzi. YES!!!     https://ducatimonsterforum.org/index.php?topic=79954.new#new    
    • Joda, det siste der har jeg gjort. Men kan sikkert bli bedre på det, og på å rense skiver og klosser. Ja, Oron, skal det være. De ser helt like ut som de orginale, bortsett fra at navene er farga sorte. Den brukte skiva bestillte jeg før jeg var klar over de lave prisene hos Capri Moto. Den hadde kun fem hundredeler slitasje (om den var 4.5mm ny), blank og fin, og minimalt med riper. Prisene hos Motorradt. er ofte lave, og man betaler kun det frakten virkelig koster. Så ja, jeg var nok heldig med den. Men alle de andre brukte skivene jeg fant på ebay, i løpet av noen timer. er nok ikke verd det. Her var det mye mer eller mindre skrot, høye priser og høy frakt. Blir litt som om jeg skulle lagt ut mine gamle til tusen kr stykket... Med mindre selger har sjekka skivene nøye, bør han forstå at en kjøper tar en viss risiko ved å kjøpe slikt brukt. Og prisen bør være deretter. Nå er det greie returordninger på ebay da, men mye styr med montering, ev. demontering, sende tilbake og prøve å få igjen momsen. Skiva jeg kjøpte var ikke sjekka nøye, men den lave slitasjen samt god pris ga, meg en god feeling. Nå har jeg ikke prøvd den på veien enda. Men jeg kunne ikke skjenne noen ujamnhet ved en "manuell test".    
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer