Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg går og funderer på om jeg skal oppgradere bremsene på min monster.

Det finnes jo masse brukt der ute, og jeg ser at det kan la seg gjøre uten at det trenger å koste flesk.

 

Men hva passer?

 

Planen er å beholde demperene, men å oppgradere innmaten.

Mr. Demperwizzard fra banedagen ga meg en fin pris på å oppgradere innmaten i dem, så de blir ikke byttet ut.

 

Så det jeg tenker å skaffe er skiver, kalippere og ny pumpe til styret.

 

Noen tips?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå ny Showa gaffel fra ST4 med (hysj) GSXR innmat - prima vare :)

 

Det betyr at jeg har mine Esp1tech-bygde Marzocchi motvillig/muligens til salgs - eller bare kjøpe min innmat og transplantere?

 

Det Martin kan gjøre er sikkert bra det også - uansett vil behovet for oppgradert gaffel bli mer merkbart hvis du oppgraderer bremsene.

 

Bremseskiver:

Brembo eller noe annet som beskrives å passe S2R1000/S4R/S4/M900/M1000/xxx. 320mm med såkalt 10mm offset (er ikke 10mm, men kalles det). Fra ca 2.500 til 8.000 for et par.

Bremsekalipere:

Brembo som passer ovennevnte sykler. Enten 4 stempler/2klossers eller 4 stempler/4klossers - kalt 996 og 999 kalipere. Omtrent 5.000 for et par importert eller kjøpt hos norsk importør NonStop Trading. Cirka cirka halvannen ganger det med Ducatilogo på pappesken (spør forhandler for å sjekke dette). Godt utvalg i bremseklosser.

Bremsepumpe:

"Coffin" pumpe, som du har, men 16mm stempel i stedet for 15. Det funker forsåvidt ok med 15 også, men bedre med 16. 100 dollars ++ importert. Evt radial pumpe fra SF1098 for drøyt 3.000 fra forhandler (kan bli en håndfull hundrelapper billigere importert, men da uten bremselysbryter og speilfeste)

Bremseslanger:

Her blir det gjerne spesialbygging fordi vinklene på slangefestene på kalipere/pumpe ikke stemmer med 'normalt' oppsett. Man må studere og måle nøye og bestille riktige lengder og banjo'er. Ikke superkomplisert, men viktig å holde tunga rett i munnen. Omtrent 150 dollars ++ for custom oppsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Satte 999'n på vekta i dag. 191 kg. med tom bensintank. Det er ikke så geærnt. Var tyngst foran faktisk🙄 Har fortsatt gel batteri.
    • Tirsdag 20. Mai klokken 15:00 – 19:00 Velkommen klokken 15 - 19 med fem gromme pass for alle. Oppmøte kl 14. Les vår ABC grundig, memorér og følg den. Obligatorisk teknisk kontroll kl 14 Førermøte kl 14.30 Påmelding gjøres lenger ned på siden for 1.800 frem til 1. Mai. Fra 1. Mai er prisen 2.100 Påmelding stenger 18. Mai kl. 23.59 (vi har kun forhåndspåmelding) Ikke videresalg av billetter. Ikke angrerett eller refusjon etter 1. Mai.  Banekjøringen er åpen for medlemmer av Desmodromene og de danske og svenske Ducatiklubbene.  Det er også noen gjesteplasser for de uten medlemskap, eller medlemmer på andre merker. Disse betaler 400 ekstra for deltagelse.   Du må krysse av for at du godtar kjøpsvilkårene OG har satt deg nøye inn i Desmodromenes egenerklæring og vår ABC for banekjøring.  Gruppeinndeling: Grønn = nybegynnere og alle som ønsker å øve i rolige former. Hvis det er din første gang med oss på Rudskogen, så skal du melde deg på i denne gruppen Gul = for de som har kjørt på bane tidligere og som ønsker litt tempo Rød = for de med mer erfaring Spørsmål?  [email protected]    
    • Tirsdag 24. juni klokken 15:00 – 19:00 Velkommen tirsdag 24. juni, klokken 15 - 19 med fem gromme pass for alle. Oppmøte kl 14. Les vår ABC grundig, memorér og følg den. Obligatorisk teknisk kontroll kl 14 Førermøte kl 14.30 Påmelding gjøres lenger ned på siden for 1.800 frem til 1. juni. Fra 1. juni er prisen 2.100 Påmelding stenger 22. juni kl. 23.59 (vi har kun forhåndspåmelding) Ikke videresalg av billetter. Ikke angrerett eller refusjon etter 1. Juni.  Banekjøringen er åpen for medlemmer av Desmodromene og de danske og svenske Ducatiklubbene.  Det er også noen gjesteplasser for de uten medlemskap, eller medlemmer på andre merker. Disse betaler 400 ekstra for deltagelse.   Du må krysse av for at du godtar kjøpsvilkårene OG har satt deg nøye inn i Desmodromenes egenerklæring og vår ABC for banekjøring.  Gruppeinndeling: Grønn = nybegynnere og alle som ønsker å øve i rolige former. Hvis det er din første gang med oss på Rudskogen, så skal du melde deg på i denne gruppen Gul = for de som har kjørt på bane tidligere og som ønsker litt tempo Rød = for de med mer erfaring Spørsmål?  [email protected]    
    • I samarbeid med importøren Ducati Sverige-Norge ønsker Desmodromene velkommen til en kanondag på Rudskogen så syklene våre kan komme til sin rett og førerne få litt instruksjon. Der vil førere av alle erfaringsgrader få prøve seg. Alle Ducatister er velkomne denne lavterskel-dagen. Vi ønsker at alle skal få prøve seg på sine smykker fra Borgo Panigale. Gjester og medlemmer i skjønn forening.  Du må krysse av for at du godtar kjøpsvilkårene OG har satt deg nøye inn i Desmodromenes egenerklæring og vår ABC for banekjøring. Vår ABC ligger til grunn for at vi år etter år arrangerer banedager med flott stemning, høy kvalitet og trygge rammer.   Velkommen fredag 1. august, klokken 08 -16 Oppmøte kl 08.00 Les vår ABC grundig, memorér og følg den.    Obligatorisk teknisk kontroll kl 08.00  Førermøte kl 08.30  Påmelding gjøres lenger ned på siden for 2.400 frem til 1. juli. Fra 1. juli er prisen 2.900 Påmelding stenger 30. juli kl 23.59 (vi har kun forhåndspåmelding) Ikke videresalg av billetter. Ikke angrerett eller refusjon etter 1. Juli.   Gruppeinndeling: Grønn = nybegynnere og alle som ønsker å øve i rolige former. Hvis første gang på Rudskogen, så skal du melde deg på i denne gruppen Gul = for de som har kjørt på bane tidligere og som ønsker litt tempo Rød = for de med mer erfaring    Spørsmål?  Kontakt [email protected]      
    • Jepp 👍 ... og for ordens skyld; ingen ble sendt hjem i fjor.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer