Gå til innhold

Streetfighter 848 Mivv Slip-on uten Katalysator.


Anbefalte innlegg

Noen her med Mivv slipons eller erfaring med Mivv? Og hva vil det si å ikke ha katalysator? må vel ha custom ECU/boosterplug når jeg evt monterer slip-on`s på ducatien. Det eliminerer også den rykkingen og nappingen på lavt turtall har jeg hørt, så da slår jeg vel to fluer i et smekk. Er jo i utgangspunktet ute etter litt mere lyd men får høre at jeg bør ha Powercommander når jeg skifter ut stock eksos med ettermarkedseksos. Har vært med en kompis til en kar med Dyno (Klevtuning) i holmestrand, han bruker ikke powercommander, men fikser å trikser på ECU på sykkel. vet ikke om det er noe vits eller lurt å gjøre men, den rykkinga er annoying til tider kansje han kan ordne det  :huh: ble mye spørsmål, men håper noen kan gi svar  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mivv er et kvalitetsmerke fra Italia og gjør antagelig jobben som slip ons.

 

Rykking på lavt turtall er typisk for de fleste L eller V twin motorer og noe de fleste løser ved ikke å ligge på lave turtall. Våre motorer er laget for å yte og trives på over 4-5.000 omdr/min. Hvis du oppsøker en forhandler kan de muligens prøvekjøre og fortelle deg om din sykkel går ujevnere enn normalt. Kanskje kan du spørre et annet medlem med samme sykkel om det samme på en av våre turer e.l.

 

Som de fleste nyere Ducatier har du en elektronisk styrt tomgang - spesielt nyttig ved kald motor. Det systemet er det vanskelig å sno seg rundt og ikke særlig gunstig heller. Det går an med P.C. inkl O2 optimizer, men jeg aner ikke hvor vellykket det egentlig blir.

 

Det kan godt hende at sykkelen din 'tåler' slip on uten å måtte gjøre noe mer - spesielt hvis du ikke samtidig åpner opp for mer luft inn. Når Ducati selger slip ons følger det med ny ECU, men jeg vet ikke om det er nødvendig.

 

Kanskje du kan kontakte forhandlerne og høre om de har gjort noe lignende og hva slags erfaringer de har med dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar Stoppitide! Blir å handle Mivv slipons til ducatien :) En jeg pratet med bruker boosterplug så er en grei å rimelig løsning på rykkinga i krypfart. Kjekt om man kjører i tettsteder ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne ta feil og håper du kan rapportere tilbake at boosterplug hjelper. Slik jeg har forstått (?) det gir boosterplug fetere blanding, som O2-sensorene oppdager og som gjør at ECU gir magrere blanding = like langt, i lavere turtallsområder....

 

For å kunne skille mellom hvilke mods som gjør hva, anbefales å gjøre en ting om gangen og sjekke hva som skjer. D.v.s. boosterplug først. Deretter eksos med og uten boosterplug.

 

Hva slags sykkel kjører han du har snakket med?

 

Det hadde ikke vært noe bedre enn at jeg tar/tror feil, så jeg håper du oppdaterer tråden med resultater ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Ja bestilte 30.juni og får det i posten mandag. Det var ihvertfall siste gang jeg handler noe form for deler av xlmoto/24mx. Olje og klær å småting er di raske på. Men for all del ikke handle eksos fra dem. Det bør du gjøre på vinteren isåfall eller tidlig ute. Men om det går etter planen så skal det være ferdig montert på sykkelen i morgen kveld. Laster opp en video og bilder av det. Gp pottene plus kN filter kom på 5090kr forresten. Så har fått plaster på såret ang sen levering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er pottene på plass!  og jeg er kjempe fornøyd. at jeg fikk så mye for pengene hadde jeg ikke trudd!. råere lyd enn de svindyre termiene, Kjempebra bygge kvalitet! ikke noe jukse karbon, blir aldri varm  :D  men er jo ikke rart det da. går jo rakt ut omtrent! Man kan jo bare se på det som skjuler seg i bunn av orginal eksosen (se bilde)  :angry: svææære og tette katalysatorer som har kvelt ducatien til å purre ut deilig motor lyd :P og så lette de er i forhold til der som sto på orginalt. tipper 3-4 kilo lettere! eska den kom i var tyngre omtrent hehe.  Men til og begynne med syns jeg det ble litt overkill med den dype og gromme lyden så jeg prøvde å sette inn den ene DB killeren på nederste pipe for og kansje roe litt ned, men den ble fort fjernet igjen. tar noen dager med kjøring så er du blitt vant med lyden. syns ikke det er noe ille nå. den låter akkuratt på prikken av perfekt :wub:  den vekker oppsikt nå for og si det sånn, masse amazed tryner i gatene... biler kan ihvertfall høre at det kommer motorsykkel så det er betryggene iforhold til blinde folk i trafikken. kunne nesten ikke høre at sykkelen kom kjørende før jeg bytta. blir slutt på roadrage av sånt  :D

 

+Bra bygge kvalitet.

 

+helt sinsyyyk lyd :wub:

 

+lette som fjær.

 

+blir ikke varm.

 

+litt lengre enn orginal, gir en tøff look og finish!

 

+Pris!!! under 5k for alt. 

 

 

-følte i begynnelsen at sykkelen mistet bittelitt bunndrag, men tror det kun er hue mitt som surrer. tenkte mye på det med at den kansje MÅ ha oppgardert ecu...har ikke noe data som kan avkrefte eller bekrefte noe som helst. men jeg føler nå at sykkelen ikke trenger noe ECU oppgradering. Kan kansje være noe med at jeg også satte på Kn filter også. mye luft å lite motstand. vet ikke. føler ikke at det er noe issue. man kan jo bare se på den digre dritten i orginal potta. er jo utrolig at det kom eksos ut av den i heletatt. så kansje den spiller en rolle i motstand.i dont know :huh:

 

- festet eller båndet som holder nydeligheten på plass var knotete å montere. så litt budsjett ut ved første inntrykk men den er jo slik for å være så lett som mulig. det gis ikke noe inntrykk av det når det er ferdig montert da.

 

- db killerne er poppet fast! brukte 4mm stålbor på det. gikk smertefritt. men litt teit å ikke bare lever det med skruer.

 

post-582-0-90559600-1471802953_thumb.jpg

post-582-0-05307400-1471802977_thumb.jpg

post-582-0-96425700-1471802987_thumb.jpg

post-582-0-35400900-1471803012_thumb.jpg

post-582-0-96607100-1471803026_thumb.jpg

post-582-0-24038900-1471803065_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte saker B) 

 

Den går kanskje litt magert - sjekk pluggene etter en stund, så får du en indikasjon. Du kan også sette tilbake originalfilteret og/eller db-killerne for å kjenne eventuell forskjell...

 

Rizoma hadde i 2015 og tidligere en mini heal guard som alternativ til det store du har. Mere plass til skoene og bedre utsikt til eksosrør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi ser på de samme ebay heel guard, så er de for venstre side der det er skruefeste til en slik. På høyre side er det ikke det.

 

Ved for mager blanding (i forhold til økt gjennomstrømming / luft inn og eksos ut) går sykkelen varmere enn beregnet og det er ugunstig for holdbarhet hva angår stempler, ventiler og annet i det området. En indikasjon på slik tilstand kan være at pluggene er lys beige, i retning hvite - samt at man mister litt kraft i mellomregisteret - kanskje også at det smeller litt i potta ved motorbremsing.

 

Retur til originalfilter er eventuelt et bidrag i riktig retning - både for ytelse og holdbarhet - bra for deg og for sykkelen, ikke minst hvis den en gang skal selges...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Ser bra ut. Mine dukker opp i midten av september. Jeg bestilte titan versjonen, så får vi se hvordan det blir. Var monteringen enkel? Kun fjærene og skruen på bakre fothviler?

 

Jeg sjekket med SPS (importør) og de bekreftet at slip ons ikke krever noen modifikasjoner på ECU/luftfilter, men mener å ha lest et annet sted at man bør mappe om hvis dB killers fjernes(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Orginalnavene er auminium, og det er det på Oron også tror jeg. De er i alle fall ikke magnetiske. Oron navet er ca 0.1 mm. tykkere en de orginale. Det er heller ikke frest spor i kanten av skiva, slik det er på de orginale (se siste bilde) uten at det kan ha særlig vektbesparelse... Ja, bilder: 1 Oronskiva til venstre. Brukt orginalskive fra Tyskland ti høyre. 2 Oron skiva ligger unnerst, og viser unødvendig ekstra gods innerst. 3 Tykkelse forskjell, Oron til venstre.
    • Bilder? Du må jo vise den frem 😎 Er navet aluminium på begge? Ser litt "stålete" ut på din originale? Rart at det er såpass vektforskjell - den halve millimeteren tykkelse forklarer ikke de 300 grammene. Kanskje er anleggsflaten (husker ikke det riktige navnet) endel bredere? Vil tro du blir fornøyd uansett, når de nye klossene får varmet opp stålet og det fulle bremsepotensialet føles.
    • Jeg fikk Oro skiven i går. Den ser fin ut. Men det er litt skuffende at den er ca 300g. tyngre enn de orginale. (1.3/1.6 kg) Så to skiver blir brått over en halv kg ekstra..... Den er 5 mm tykk,a ltså 05 mm tykkere enn orginalt. Og det er også ca 3 mm unødvendig? mere gods på innsiden mot navet. Men naglene er ikke magnatiske, antakelig aluminium..nei, rustfritt må det vel være. det hender jo rustfritt ikke er magnetisk.
    • Så får man altså av og til betalt for å være litt engasjert i Ducatisme 😎  Stor underholdning og god stemning! Det er bare fordi jeg kjenner DMF at jeg tror på historien. Den involverer Beater tanks fra Japan og en herre ved navn Galluzzi.   Hvis du ikke får logget inn så er den i korte trekk: "showerfan" selger sin ubrukte Monster aluminium tank fra Beater i Japan. Allerede her er historien ganske flott, men det skal aksellerere rått.   Solgt på dagen fra Ebay.   Til Miguel Angel Galluzzi. YES!!!     https://ducatimonsterforum.org/index.php?topic=79954.new#new    
    • Joda, det siste der har jeg gjort. Men kan sikkert bli bedre på det, og på å rense skiver og klosser. Ja, Oron, skal det være. De ser helt like ut som de orginale, bortsett fra at navene er farga sorte. Den brukte skiva bestillte jeg før jeg var klar over de lave prisene hos Capri Moto. Den hadde kun fem hundredeler slitasje (om den var 4.5mm ny), blank og fin, og minimalt med riper. Prisene hos Motorradt. er ofte lave, og man betaler kun det frakten virkelig koster. Så ja, jeg var nok heldig med den. Men alle de andre brukte skivene jeg fant på ebay, i løpet av noen timer. er nok ikke verd det. Her var det mye mer eller mindre skrot, høye priser og høy frakt. Blir litt som om jeg skulle lagt ut mine gamle til tusen kr stykket... Med mindre selger har sjekka skivene nøye, bør han forstå at en kjøper tar en viss risiko ved å kjøpe slikt brukt. Og prisen bør være deretter. Nå er det greie returordninger på ebay da, men mye styr med montering, ev. demontering, sende tilbake og prøve å få igjen momsen. Skiva jeg kjøpte var ikke sjekka nøye, men den lave slitasjen samt god pris ga, meg en god feeling. Nå har jeg ikke prøvd den på veien enda. Men jeg kunne ikke skjenne noen ujamnhet ved en "manuell test".    
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer