Gå til innhold

Monster S2R 800 starter ikke etter vinteren!?


Anbefalte innlegg

Gjest Resi14

Hei, jeg trenger litt hjelp fra dette svært kyndige forumet.

Min kjære Monster S2R ville ikke starte nå etter vinteren.

Vært lagret i p-kjeller.

Jeg har ladet opp batteri og den har bensin, bare for å avklare det.

Alt er normalt fra jeg skrur på tenningen, lysene foran lyser og turtelleren tar sin normale runde opp og ned. Alt annet enn oljelampa slukker, jeg trykker på startknappen og da kommer bare et lite "klikk".

Så lyser den oransje motorlampa.

Jeg slår av og prøver igjen. Samme skjer.

Jeg har ikke veldig teknisk peiling på sykkel, men det høres litt ut som når starteren ikke ville "slå inn" på gamle biler. Trikset den gang var å slå på starteren...

 

Noen som vet hva dette kan være, og om det er noe jeg klarer å skifte/ fikse selv?

Eller må jeg bare prøve å få levert den inn på verksted?

 

Mvh. Pål R.

Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis startmotoren 'står fast' - i stedet for å slå på starteren kan du rugge på sykkelen i et høyt gir. Dette kan være mye lettere hvis du tar ut tennpluggene først.

 

Du har ikke satt 'kill-switchen' i feil posisjon? (må bare stille det spørsmålet)

 

Et par andre ting som ofte dukker opp: selv om batteriet er ladet er det ikke sikkert det har kraft nok, men at motorvarsellampa lyser tyder kanskje på at det er noe annet. Startkabler fra en bil (med motor av) vil avklare det. Du kan prøve med de andre nøklene for å sjekke om det er noe med godkjenningssignalene mellom nøkkel/antenne/ECU. 

 

Klikkelyd gjør at man også tenker startrelèet, men igjen er jeg usikker på om det normalt fører til at varsellampa lyser.

 

Hvis disse småtingene ikke fører til noe, så er trøsten at verkstedet normalt finner feilen på  en to tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Resi14

Hei og tusen takk for raskt svar.

 

Etter et lite google søk fant jeg starteren og jeg prøvde det gamle trikset med å slå forsiktig på starteren, og vips så kom den.

Så det ble start og fullført vårsjekk igår og den første prøveturen er unnagjort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Resi14

Takk igjen, det skal jeg gjøre. Det er vel ting som tyder på at det kommer til å gå galt etterhvert. Har litt samme problem etter hver gang jeg har vasket sykkelen også..

 

Siden det virker som du kan "alt" om Ducati så slenger jeg inn et annet spørsmål her.

Vet du om det er en lovlig måte å få til en eksosløsning hvor pottene her helt borte?

Som vist på bilde f.eks.

Ser at noen har fjernet alt etter den "eksostanken" som ligger under sykkelen.

Det ser tøft ut, men det aner meg at dette kanskje ikke går an i Norge?

post-234-0-95605000-1459272693_thumb.png

post-234-0-04110400-1459272719_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problem etter vask kan bety at pakningen mellom starteren og motorblokka er utett og slipper inn fukt - kanskje - men da ville du normalt ha litt oljelekkasje fra samme sted. Muligens mere sannsynlig at vann krangler til strøm i koblingen til starteren.... Ta FORSIKTIG av ledning og pusse med sandpapir kan være gunstig.

 

På din 2005 modell, EURO 2 utslipps-standard, er 'katalysatoren'/belgen uten innhold - såvidt jeg vet... Tar du av eksosrørene og pottene får du en ganske høy og skarp/metallisk lyd. Kan dempes med generiske eksos-stusser som har en viss demping. EURO 2 motorene i S2R er litt mer fleksible i bensinblandingen, så det kan hende du ikke behøver å tune med Power Commander, omprogrammere ECU e.l. Oppsettet er ikke lovlig, men men ....

 

Som avbildet finnes QuatD sin exbox. Den er lovlig, men det er blandete meninger om lyden - litt 'innestengt' og puslete kanskje...

 

Hvis du vil ha den klassiske Ducati basslyden som du har pottene til, så får du mye ekstra av den hvis du bytter ut mellomstykkene av eksosen - også kalt 'decat' (fjerne katalysatoren). http://www.monsterparts.com/pc/D-138B/E-S2R-S4R/D-138B.html eller http://www.desmoworld.com/shop/ducati-monster/s2r-s4r-s4rs/auspuff/auspuff/s2r-800-07-kr-mmer-by-spark.html

 

Legedariske BoomTubes fra Mark Savory, MotoCreations, er et ganske rått alternativ. Mere back pressure (mottrykk?) enn det ser ut til, men ganske høy lyd og uten den basseffekten vanlige slip-on-potter gir.

http://www.savorybydesign.com/

http://www.savorybydesign.com/motostore-available-exhaustss2r800-boomtubes/

http://www.savorybydesign.com/motostore-available-exhaust-system-5/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Satte 999'n på vekta i dag. 191 kg. med tom bensintank. Det er ikke så geærnt. Var tyngst foran faktisk🙄 Har fortsatt gel batteri.
    • Tirsdag 20. Mai klokken 15:00 – 19:00 Velkommen klokken 15 - 19 med fem gromme pass for alle. Oppmøte kl 14. Les vår ABC grundig, memorér og følg den. Obligatorisk teknisk kontroll kl 14 Førermøte kl 14.30 Påmelding gjøres lenger ned på siden for 1.800 frem til 1. Mai. Fra 1. Mai er prisen 2.100 Påmelding stenger 18. Mai kl. 23.59 (vi har kun forhåndspåmelding) Ikke videresalg av billetter. Ikke angrerett eller refusjon etter 1. Mai.  Banekjøringen er åpen for medlemmer av Desmodromene og de danske og svenske Ducatiklubbene.  Det er også noen gjesteplasser for de uten medlemskap, eller medlemmer på andre merker. Disse betaler 400 ekstra for deltagelse.   Du må krysse av for at du godtar kjøpsvilkårene OG har satt deg nøye inn i Desmodromenes egenerklæring og vår ABC for banekjøring.  Gruppeinndeling: Grønn = nybegynnere og alle som ønsker å øve i rolige former. Hvis det er din første gang med oss på Rudskogen, så skal du melde deg på i denne gruppen Gul = for de som har kjørt på bane tidligere og som ønsker litt tempo Rød = for de med mer erfaring Spørsmål?  [email protected]    
    • Tirsdag 24. juni klokken 15:00 – 19:00 Velkommen tirsdag 24. juni, klokken 15 - 19 med fem gromme pass for alle. Oppmøte kl 14. Les vår ABC grundig, memorér og følg den. Obligatorisk teknisk kontroll kl 14 Førermøte kl 14.30 Påmelding gjøres lenger ned på siden for 1.800 frem til 1. juni. Fra 1. juni er prisen 2.100 Påmelding stenger 22. juni kl. 23.59 (vi har kun forhåndspåmelding) Ikke videresalg av billetter. Ikke angrerett eller refusjon etter 1. Juni.  Banekjøringen er åpen for medlemmer av Desmodromene og de danske og svenske Ducatiklubbene.  Det er også noen gjesteplasser for de uten medlemskap, eller medlemmer på andre merker. Disse betaler 400 ekstra for deltagelse.   Du må krysse av for at du godtar kjøpsvilkårene OG har satt deg nøye inn i Desmodromenes egenerklæring og vår ABC for banekjøring.  Gruppeinndeling: Grønn = nybegynnere og alle som ønsker å øve i rolige former. Hvis det er din første gang med oss på Rudskogen, så skal du melde deg på i denne gruppen Gul = for de som har kjørt på bane tidligere og som ønsker litt tempo Rød = for de med mer erfaring Spørsmål?  [email protected]    
    • I samarbeid med importøren Ducati Sverige-Norge ønsker Desmodromene velkommen til en kanondag på Rudskogen så syklene våre kan komme til sin rett og førerne få litt instruksjon. Der vil førere av alle erfaringsgrader få prøve seg. Alle Ducatister er velkomne denne lavterskel-dagen. Vi ønsker at alle skal få prøve seg på sine smykker fra Borgo Panigale. Gjester og medlemmer i skjønn forening.  Du må krysse av for at du godtar kjøpsvilkårene OG har satt deg nøye inn i Desmodromenes egenerklæring og vår ABC for banekjøring. Vår ABC ligger til grunn for at vi år etter år arrangerer banedager med flott stemning, høy kvalitet og trygge rammer.   Velkommen fredag 1. august, klokken 08 -16 Oppmøte kl 08.00 Les vår ABC grundig, memorér og følg den.    Obligatorisk teknisk kontroll kl 08.00  Førermøte kl 08.30  Påmelding gjøres lenger ned på siden for 2.400 frem til 1. juli. Fra 1. juli er prisen 2.900 Påmelding stenger 30. juli kl 23.59 (vi har kun forhåndspåmelding) Ikke videresalg av billetter. Ikke angrerett eller refusjon etter 1. Juli.   Gruppeinndeling: Grønn = nybegynnere og alle som ønsker å øve i rolige former. Hvis første gang på Rudskogen, så skal du melde deg på i denne gruppen Gul = for de som har kjørt på bane tidligere og som ønsker litt tempo Rød = for de med mer erfaring    Spørsmål?  Kontakt [email protected]      
    • Jepp 👍 ... og for ordens skyld; ingen ble sendt hjem i fjor.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer