Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lørdag 20 februar er det igjen duket for vårt tradisjonsrike banedagseminar.

Igjen ønsker Løvaas motor oss velkommen og verkstedet står til vår disposisjon.

 

Er det noe du lurer på når det gjelder deltagelse på en banedag får du greie på dette her.

Kjører du veisykkel og har lyst til å prøve deg med racing sykkel får du informasjonen du trenger.

 

Dette er i første rekke ment for " nybegynnere" på banen enten med skilt sykkel eller skiltløs men det er også en sosial dag hvor alle medlemmer av NDFD og Nidhogg RR er velkommen. Det blir stor stemning og mye fint å se på (kjøpe) i godtebutikken.

Løvaas motor har som regel noen godbiter på tilbud denne dagen spesielt for oss.

 

Seminaret blir ledet av Per T Jenssen og undertegnede (Per og Per). Per TJ har som regel noen overraskelser på lur å vise oss, mon tro hva han kommer med i år

post-43-0-52303600-1453932538_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens man venter kan denne tråden leses for å se litt om hvordan det foregår på banedagene http://www.desmodromene.com/index.php?/topic/310-banedager-omtrent-slik-ser-det-ut-og-foregår-hos-oss/

Det er ekstremt morsomt å kjøre på bane og nytteverdien er enorm. Læringskurven går rett til værs og den økte mestringen betyr økt sikkerhet som fører på veien også.

Seminaret er et kjempesmart første skritt for de som ikke har kjørt på bane tidligere. Dessuten er det alltid hyggelig å henge med andre folk som har den røde lidenskapen i blodet.

Sees B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Hvilke selskaper er det problemer med?
    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
    • Tja, det er kanskje heller mangelen på støy som gjør at praksis og kommunikasjon stemmer dårlig med lovens bokstav. Jeg er spesielt lite imponert av selskapene som man bare må anta at tåkelegger med viten og vilje. Mitt forsøk er å snakke med så mange aktører som nødvendig - for å få fremdrift. Det er en del kokker rundt omkring, så alle bidrag til at de holder tungen rett i munnen vil være positivt. Selskapene har sin agenda (bare en begrenset rolle, men må skjerpe kommunikasjonen sin overfor kundene og betingelsene beskrevet i vilkår). Vegvesenet har kanskje mest en koordinerende rolle hva angår banekjøring, men desto viktigere rolle for veisikkerhet (der kommer det antagelig gode tiltak). Departement og direktorat presser på for redusert antall ulykker (,men er ikke tydelige på hvordan?) Inn fra sidelinjen kommer NAF (med fokus på rustløsere?), NMCU med fokus på alle våre ønsker og rettigheter, Tryg Trafikk med fokus på begrensende tiltak og å være enige med myndighetene (var det stygt sagt?) og i periferien sitter dugnadsjobbende og/eller kommersielle arrangører som tror på at det hjelper å lære opp førere på bane - også i et tempo som skaper utfordringer = bedre ferdigheter for de som allerede er forbi rustløserbehovet.  Det blir veldig spennende å følge utviklingen på dette området. Styrt feil av den innerste sirkel kan det bli vanskelig å få til noe bra. Styrt riktig kan det bli en positiv utvikling for alle. Kryss fingrene.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer