Gå til innhold

Podium Racing gass kontroll


Anbefalte innlegg

Til bane- eller gatesykkelen?

 

748'n har vel enkel gasswire (?) og i så fall må du velge noe som passer til det.

 

Jeg har gått motsatt vei og installert et mindre 'drev' på 'forgasser'enden av wire'n  med 25% raskere respons. Gir full gass på bare 75% av håndtakvridningen - greit for meg som har få hestekrefter, men krever likevel endel mer oppmerksomhet og lav-turtall-clutchbruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et avgjørende poeng at det skal være mildere 'action' ved små spjeldåpninger? Hvis det ikke er det så kan du gå for samme 75% som jeg har. Det er veldig merkbart at man slipper å vri hånden ut av ledd for å gå fra 0 til 100% spjeldåpning.

 

http://www.electraeon.com/fast_throttle_tube.html

 

Løsningen med et mindre 'drev' på 'forgasser'enden er rimeligere enn å bytte gasshåndtaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nei det er det ikke. Så på 748R,n er det lurt med og dreve om som du sier. Kanskje du er behjelpelig med hva og hvor jeg får det jeg trenger til den modifikasjonen? Singel wire. På SF.N går jeg for electraeon eller podium uten og måtte bygge om spjeldhus.Medium turn varianten noen forskjell mellom de to? (Podium) 40$ billigere nå. Morten E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi - modde pr internett og for andres regning - kuleste hobby'en B)

 

Kan du poste et bilde av 748 'forgasser'huset ditt? Da kan jeg fortelle deg hvilken Electraeon som passer.

 

For SF'n kan både Electraeon Medium og Podium passe. Begge åpner fullt på ca 90% av den vridningen du må gjøre pr i dag. Vesensforskjellene er at Podiums første 25% er 'saktere'. Electraeon er like lang og har samme kanter for indre og ytre feste av gummigrepet som standard. Litt prisforskjell, men vel verdt det for å slippe ulik lengde og gummi som svikter/forskyves?

 

Hvis du skulle endt opp med 70-75% av vridningen måtte du, som du nevner, ha modifisert litt inne i gasshåndtaket.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til bane- eller gatesykkelen?

 

748'n har vel enkel gasswire (?) og i så fall må du velge noe som passer til det.

 

Jeg har gått motsatt vei og installert et mindre 'drev' på 'forgasser'enden av wire'n med 25% raskere respons. Gir full gass på bare 75% av håndtakvridningen - greit for meg som har få hestekrefter, men krever likevel endel mer oppmerksomhet og lav-turtall-clutchbruk.

Har du en link til det produktet du har montert?

Og evt til ett som kan kombinere noe mindre enn "armen ut av ledd vandring"

med bedre kontroll på lav gass.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen '05 og '06 ble (tror jeg) levert med 'drev' som dette - i så fall må du modde oppe på gasshåndtaket

post-75-0-12311500-1450575065.png

 

Ser din sykkel derimot ut som dette - da kan du kjøpe det samme som jeg har. 75% av bevegelsen for full gass, men lineær og ganske direkte/krevende/morsom alt ettersom...

post-75-0-44304300-1450575342.png

 

Det jeg har: http://www.electraeon.com/throttlecam.html

bomb019.jpg

 

 

Det du etterspør er vel noe i retning av det vi snakket om ovenfor, den såkalte Min-Max tube (gasshåndtak) Den gir 'bedre' gasskontroll de første 25% - deretter raskere respons og ender med totalt 90% av original vridning. Les nettsiden deres for nøyaktig forklaring av hva og hvordan dette kan oppnås.

 

Jeg synes at med god gass- og clutchkontroll, samt normal oppmerksomhet og konsentrasjon, så er 75% løsningen god. Litt mer krevende, men mye riktigere når man slipper å vri håndleddet så mye. Ikke å anbefale til nybegynnere, førere som kan bli overrasket av responsen eller de som bare vil cruise og nyte utsikten. Nå skal det jo også understrekes at en velfungerende motor med smurte og akkurat riktig justert gasswire gir bedre kontroll uansett mods man gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Orginalnavene er auminium, og det er det på Oron også tror jeg. De er i alle fall ikke magnetiske. Oron navet er ca 0.1 mm. tykkere en de orginale. Det er heller ikke frest spor i kanten av skiva, slik det er på de orginale (se siste bilde) uten at det kan ha særlig vektbesparelse... Ja, bilder: 1 Oronskiva til venstre. Brukt orginalskive fra Tyskland ti høyre. 2 Oron skiva ligger unnerst, og viser unødvendig ekstra gods innerst. 3 Tykkelse forskjell, Oron til venstre.
    • Bilder? Du må jo vise den frem 😎 Er navet aluminium på begge? Ser litt "stålete" ut på din originale? Rart at det er såpass vektforskjell - den halve millimeteren tykkelse forklarer ikke de 300 grammene. Kanskje er anleggsflaten (husker ikke det riktige navnet) endel bredere? Vil tro du blir fornøyd uansett, når de nye klossene får varmet opp stålet og det fulle bremsepotensialet føles.
    • Jeg fikk Oro skiven i går. Den ser fin ut. Men det er litt skuffende at den er ca 300g. tyngre enn de orginale. (1.3/1.6 kg) Så to skiver blir brått over en halv kg ekstra..... Den er 5 mm tykk,a ltså 05 mm tykkere enn orginalt. Og det er også ca 3 mm unødvendig? mere gods på innsiden mot navet. Men naglene er ikke magnatiske, antakelig aluminium..nei, rustfritt må det vel være. det hender jo rustfritt ikke er magnetisk.
    • Så får man altså av og til betalt for å være litt engasjert i Ducatisme 😎  Stor underholdning og god stemning! Det er bare fordi jeg kjenner DMF at jeg tror på historien. Den involverer Beater tanks fra Japan og en herre ved navn Galluzzi.   Hvis du ikke får logget inn så er den i korte trekk: "showerfan" selger sin ubrukte Monster aluminium tank fra Beater i Japan. Allerede her er historien ganske flott, men det skal aksellerere rått.   Solgt på dagen fra Ebay.   Til Miguel Angel Galluzzi. YES!!!     https://ducatimonsterforum.org/index.php?topic=79954.new#new    
    • Joda, det siste der har jeg gjort. Men kan sikkert bli bedre på det, og på å rense skiver og klosser. Ja, Oron, skal det være. De ser helt like ut som de orginale, bortsett fra at navene er farga sorte. Den brukte skiva bestillte jeg før jeg var klar over de lave prisene hos Capri Moto. Den hadde kun fem hundredeler slitasje (om den var 4.5mm ny), blank og fin, og minimalt med riper. Prisene hos Motorradt. er ofte lave, og man betaler kun det frakten virkelig koster. Så ja, jeg var nok heldig med den. Men alle de andre brukte skivene jeg fant på ebay, i løpet av noen timer. er nok ikke verd det. Her var det mye mer eller mindre skrot, høye priser og høy frakt. Blir litt som om jeg skulle lagt ut mine gamle til tusen kr stykket... Med mindre selger har sjekka skivene nøye, bør han forstå at en kjøper tar en viss risiko ved å kjøpe slikt brukt. Og prisen bør være deretter. Nå er det greie returordninger på ebay da, men mye styr med montering, ev. demontering, sende tilbake og prøve å få igjen momsen. Skiva jeg kjøpte var ikke sjekka nøye, men den lave slitasjen samt god pris ga, meg en god feeling. Nå har jeg ikke prøvd den på veien enda. Men jeg kunne ikke skjenne noen ujamnhet ved en "manuell test".    
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer