Gå til innhold

Dekk og deler til Monster S2R 800


Anbefalte innlegg

Planlegger litt utbedringer og oppgraderinger i løpet av vinteren. Har kjøpt inn ojle og filter for enkelt vedlikehold, men trenger nok noe mere etter en lang sesong.

Har utstyret som trengs for justering av reimer, men har ikke gjort det på Duc før. Er det grei skuring?

 

Dekk: har sett for meg M7-RR, men kan hende er det overkill...? Hvor handles disse i Norge? Eller er det like greit å gå utenlands? Evt. hvor? Trenger hjelp til omlegg, så det er kanskje greit å handle hos noen som kan gjøre dette i Oslo området.

 

Kjede og drev: må byttes! Ønsker å endre litt på drevingen. En ned foran eller to opp bak. Er det gode anbefalinger på hvor å handle hva?

D.I.D/Afam fra Ebay? Passer org carrier på Afam drevene?

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stramme/slakke remmer er svært grei skuring

Noen bruker Unbraco-nøkkel-trikset og noen bruker lydfrekvensmåler. Husk at det er forskjell på frekvensen man bruker på nye kontra brukte remmer. Installerer du nye, så er det smart å etterstramme etter 'noen' hundre kilometer. Byttes annethvert år eller pr 24' km.

 

M7RR er veldig bra dekk. I Oslo kan man f.eks. få dekkene kjøpt og jobben gjort hos AMD. Ellers kan sikkert både Eker og Løvaas hjelpe.

 

En tann ned foran (fra 15 til 14) gjør underverker. Fornuftig å skifte drev foran og bak samtidig med nytt kjede. AFAM quick change er stas, men dyrt i innkjøp - dog billigere bakdrev neste gang. Jeg synes man bør være ganske stødig mekaniker for å skifte kjede selv.... ingen uoverkommelig oppgave, men forferdelig ugreit hvis man gjør noe feil. Verkstedene har greie priser på kjede-/drevpakker og tar ikke grovt betalt for jobben.

 

Når du spør om original 'carrier' passer på AFAM, så antar jeg at du snakker om den ytterste delen/dekselet (cover).... I så fall, ja den passer.

 

Chris Kelly hos CaCycleworks/Ducatitech.com har videoer om kjedeskift og en del annet også https://www.youtube.com/results?search_query=cacycleworks&page=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
    • Tja, det er kanskje heller mangelen på støy som gjør at praksis og kommunikasjon stemmer dårlig med lovens bokstav. Jeg er spesielt lite imponert av selskapene som man bare må anta at tåkelegger med viten og vilje. Mitt forsøk er å snakke med så mange aktører som nødvendig - for å få fremdrift. Det er en del kokker rundt omkring, så alle bidrag til at de holder tungen rett i munnen vil være positivt. Selskapene har sin agenda (bare en begrenset rolle, men må skjerpe kommunikasjonen sin overfor kundene og betingelsene beskrevet i vilkår). Vegvesenet har kanskje mest en koordinerende rolle hva angår banekjøring, men desto viktigere rolle for veisikkerhet (der kommer det antagelig gode tiltak). Departement og direktorat presser på for redusert antall ulykker (,men er ikke tydelige på hvordan?) Inn fra sidelinjen kommer NAF (med fokus på rustløsere?), NMCU med fokus på alle våre ønsker og rettigheter, Tryg Trafikk med fokus på begrensende tiltak og å være enige med myndighetene (var det stygt sagt?) og i periferien sitter dugnadsjobbende og/eller kommersielle arrangører som tror på at det hjelper å lære opp førere på bane - også i et tempo som skaper utfordringer = bedre ferdigheter for de som allerede er forbi rustløserbehovet.  Det blir veldig spennende å følge utviklingen på dette området. Styrt feil av den innerste sirkel kan det bli vanskelig å få til noe bra. Styrt riktig kan det bli en positiv utvikling for alle. Kryss fingrene.
    • Rart det er så mye støy rundt dette. Desmodromene har vel arrangert banedager siden 2004 ?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer