Gå til innhold

Dekk og deler til Monster S2R 800


Anbefalte innlegg

Planlegger litt utbedringer og oppgraderinger i løpet av vinteren. Har kjøpt inn ojle og filter for enkelt vedlikehold, men trenger nok noe mere etter en lang sesong.

Har utstyret som trengs for justering av reimer, men har ikke gjort det på Duc før. Er det grei skuring?

 

Dekk: har sett for meg M7-RR, men kan hende er det overkill...? Hvor handles disse i Norge? Eller er det like greit å gå utenlands? Evt. hvor? Trenger hjelp til omlegg, så det er kanskje greit å handle hos noen som kan gjøre dette i Oslo området.

 

Kjede og drev: må byttes! Ønsker å endre litt på drevingen. En ned foran eller to opp bak. Er det gode anbefalinger på hvor å handle hva?

D.I.D/Afam fra Ebay? Passer org carrier på Afam drevene?

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stramme/slakke remmer er svært grei skuring

Noen bruker Unbraco-nøkkel-trikset og noen bruker lydfrekvensmåler. Husk at det er forskjell på frekvensen man bruker på nye kontra brukte remmer. Installerer du nye, så er det smart å etterstramme etter 'noen' hundre kilometer. Byttes annethvert år eller pr 24' km.

 

M7RR er veldig bra dekk. I Oslo kan man f.eks. få dekkene kjøpt og jobben gjort hos AMD. Ellers kan sikkert både Eker og Løvaas hjelpe.

 

En tann ned foran (fra 15 til 14) gjør underverker. Fornuftig å skifte drev foran og bak samtidig med nytt kjede. AFAM quick change er stas, men dyrt i innkjøp - dog billigere bakdrev neste gang. Jeg synes man bør være ganske stødig mekaniker for å skifte kjede selv.... ingen uoverkommelig oppgave, men forferdelig ugreit hvis man gjør noe feil. Verkstedene har greie priser på kjede-/drevpakker og tar ikke grovt betalt for jobben.

 

Når du spør om original 'carrier' passer på AFAM, så antar jeg at du snakker om den ytterste delen/dekselet (cover).... I så fall, ja den passer.

 

Chris Kelly hos CaCycleworks/Ducatitech.com har videoer om kjedeskift og en del annet også https://www.youtube.com/results?search_query=cacycleworks&page=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Orginalnavene er auminium, og det er det på Oron også tror jeg. De er i alle fall ikke magnetiske. Oron navet er ca 0.1 mm. tykkere en de orginale. Det er heller ikke frest spor i kanten av skiva, slik det er på de orginale (se siste bilde) uten at det kan ha særlig vektbesparelse... Ja, bilder: 1 Oronskiva til venstre. Brukt orginalskive fra Tyskland ti høyre. 2 Oron skiva ligger unnerst, og viser unødvendig ekstra gods innerst. 3 Tykkelse forskjell, Oron til venstre.
    • Bilder? Du må jo vise den frem 😎 Er navet aluminium på begge? Ser litt "stålete" ut på din originale? Rart at det er såpass vektforskjell - den halve millimeteren tykkelse forklarer ikke de 300 grammene. Kanskje er anleggsflaten (husker ikke det riktige navnet) endel bredere? Vil tro du blir fornøyd uansett, når de nye klossene får varmet opp stålet og det fulle bremsepotensialet føles.
    • Jeg fikk Oro skiven i går. Den ser fin ut. Men det er litt skuffende at den er ca 300g. tyngre enn de orginale. (1.3/1.6 kg) Så to skiver blir brått over en halv kg ekstra..... Den er 5 mm tykk,a ltså 05 mm tykkere enn orginalt. Og det er også ca 3 mm unødvendig? mere gods på innsiden mot navet. Men naglene er ikke magnatiske, antakelig aluminium..nei, rustfritt må det vel være. det hender jo rustfritt ikke er magnetisk.
    • Så får man altså av og til betalt for å være litt engasjert i Ducatisme 😎  Stor underholdning og god stemning! Det er bare fordi jeg kjenner DMF at jeg tror på historien. Den involverer Beater tanks fra Japan og en herre ved navn Galluzzi.   Hvis du ikke får logget inn så er den i korte trekk: "showerfan" selger sin ubrukte Monster aluminium tank fra Beater i Japan. Allerede her er historien ganske flott, men det skal aksellerere rått.   Solgt på dagen fra Ebay.   Til Miguel Angel Galluzzi. YES!!!     https://ducatimonsterforum.org/index.php?topic=79954.new#new    
    • Joda, det siste der har jeg gjort. Men kan sikkert bli bedre på det, og på å rense skiver og klosser. Ja, Oron, skal det være. De ser helt like ut som de orginale, bortsett fra at navene er farga sorte. Den brukte skiva bestillte jeg før jeg var klar over de lave prisene hos Capri Moto. Den hadde kun fem hundredeler slitasje (om den var 4.5mm ny), blank og fin, og minimalt med riper. Prisene hos Motorradt. er ofte lave, og man betaler kun det frakten virkelig koster. Så ja, jeg var nok heldig med den. Men alle de andre brukte skivene jeg fant på ebay, i løpet av noen timer. er nok ikke verd det. Her var det mye mer eller mindre skrot, høye priser og høy frakt. Blir litt som om jeg skulle lagt ut mine gamle til tusen kr stykket... Med mindre selger har sjekka skivene nøye, bør han forstå at en kjøper tar en viss risiko ved å kjøpe slikt brukt. Og prisen bør være deretter. Nå er det greie returordninger på ebay da, men mye styr med montering, ev. demontering, sende tilbake og prøve å få igjen momsen. Skiva jeg kjøpte var ikke sjekka nøye, men den lave slitasjen samt god pris ga, meg en god feeling. Nå har jeg ikke prøvd den på veien enda. Men jeg kunne ikke skjenne noen ujamnhet ved en "manuell test".    
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer