Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Scrambler versjoner - god butikk for Ducati med nye 400 kubikkere.

Pikes Peak - stilig! Noen som skal oppgradere?

959 - fornuftige oppgraderinger og kanskje greit med den eksosen....

Hyper - økt slaglengde gir mer moment.

1200 Enduro - potent og enda mer direkte GS-konkurrent.

XDiavel - tar enda større 'cruiser'markedsandeler. Beltedrift!


World Ducati Week 1. - 3. juli B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker at ny Multistrada Pikes Peak har fått Öhlins fjæring, men såvidt jeg forstår så har den ikke elektronisk demperjustering og det synes jeg er litt nedtur. Multistrada 1200 Enduro vil sikkert friste noen GS eiere.

 

Den eksosen til Panigale 959 er vel ikke Italiensk designs stolteste øyeblikk? Ser at USA utgaven fortsatt vil få "under belly" eksos som er lekkert etter min mening.

 

XDiavel gir nok enda større salgstall, spesielt i USA.

 

Gleder meg til å se de nye modellene live til våren!

 

Sven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på hvordan Ducati forhåndsblestet XDiavel og MTS Enduro så voldsomt. Det ligner litt på grisetaklende italienske fotballspillere som øyeblikkelig strekker hendene i været for å signalisere at de ikke har gjort noe galt, lenge før dommeren blåser - det er ofte den klareste indikasjonen på at de er 'skyldige' ;) Mon tro om Ducati følte behov for å 'unnskylde' seg for syklene beregnet på nye segmenter....

 

Begge ser overraskende stilige ut og vil selge bra, tror jeg.

 

EURO 4 og senere EURO 5 skaper problemer/utfordringer og eksosen på 959 er kanskje litt hastverksarbeid. Dog, jeg vet at Kämna fikk 15 hk og noe lignende Nm mer ut av en 1199 med kliss lik eksos for et par år siden - muligens funker denne eksosdesignen bedre enn den ser ut...

 

Internetten pleier å blomstre med harde nord-og-ned-beskrivelser av det meste som er nytt og uvant. Hverken Scrambler eller disse to nye har fått noe særlig juling, så kanskje treffer Ducati blink oftere enn de har pleid å gjøre i tidligere tider.

 

Det som var forventet, men ikke er besvart, er en klasseledende StreetFighter. Monster R joda javel, men ikke helt nok til å sette skapet ettertrykkelig på plass. Aprilia, KTM, BMW, Suzuki, Kawasaki og nå Yamaha har modeller som gjør at Ducati nesten 'må' gjøre noe synes jeg. En 1299 SuperFighter blir lekende lett klasseledende B)

 

Vel, vel, forventninger og spekulasjoner om en scooter, en SF1299 og firesylindret SuperBike kan holde interessen på topp enda noen år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Orginalnavene er auminium, og det er det på Oron også tror jeg. De er i alle fall ikke magnetiske. Oron navet er ca 0.1 mm. tykkere en de orginale. Det er heller ikke frest spor i kanten av skiva, slik det er på de orginale (se siste bilde) uten at det kan ha særlig vektbesparelse... Ja, bilder: 1 Oronskiva til venstre. Brukt orginalskive fra Tyskland ti høyre. 2 Oron skiva ligger unnerst, og viser unødvendig ekstra gods innerst. 3 Tykkelse forskjell, Oron til venstre.
    • Bilder? Du må jo vise den frem 😎 Er navet aluminium på begge? Ser litt "stålete" ut på din originale? Rart at det er såpass vektforskjell - den halve millimeteren tykkelse forklarer ikke de 300 grammene. Kanskje er anleggsflaten (husker ikke det riktige navnet) endel bredere? Vil tro du blir fornøyd uansett, når de nye klossene får varmet opp stålet og det fulle bremsepotensialet føles.
    • Jeg fikk Oro skiven i går. Den ser fin ut. Men det er litt skuffende at den er ca 300g. tyngre enn de orginale. (1.3/1.6 kg) Så to skiver blir brått over en halv kg ekstra..... Den er 5 mm tykk,a ltså 05 mm tykkere enn orginalt. Og det er også ca 3 mm unødvendig? mere gods på innsiden mot navet. Men naglene er ikke magnatiske, antakelig aluminium..nei, rustfritt må det vel være. det hender jo rustfritt ikke er magnetisk.
    • Så får man altså av og til betalt for å være litt engasjert i Ducatisme 😎  Stor underholdning og god stemning! Det er bare fordi jeg kjenner DMF at jeg tror på historien. Den involverer Beater tanks fra Japan og en herre ved navn Galluzzi.   Hvis du ikke får logget inn så er den i korte trekk: "showerfan" selger sin ubrukte Monster aluminium tank fra Beater i Japan. Allerede her er historien ganske flott, men det skal aksellerere rått.   Solgt på dagen fra Ebay.   Til Miguel Angel Galluzzi. YES!!!     https://ducatimonsterforum.org/index.php?topic=79954.new#new    
    • Joda, det siste der har jeg gjort. Men kan sikkert bli bedre på det, og på å rense skiver og klosser. Ja, Oron, skal det være. De ser helt like ut som de orginale, bortsett fra at navene er farga sorte. Den brukte skiva bestillte jeg før jeg var klar over de lave prisene hos Capri Moto. Den hadde kun fem hundredeler slitasje (om den var 4.5mm ny), blank og fin, og minimalt med riper. Prisene hos Motorradt. er ofte lave, og man betaler kun det frakten virkelig koster. Så ja, jeg var nok heldig med den. Men alle de andre brukte skivene jeg fant på ebay, i løpet av noen timer. er nok ikke verd det. Her var det mye mer eller mindre skrot, høye priser og høy frakt. Blir litt som om jeg skulle lagt ut mine gamle til tusen kr stykket... Med mindre selger har sjekka skivene nøye, bør han forstå at en kjøper tar en viss risiko ved å kjøpe slikt brukt. Og prisen bør være deretter. Nå er det greie returordninger på ebay da, men mye styr med montering, ev. demontering, sende tilbake og prøve å få igjen momsen. Skiva jeg kjøpte var ikke sjekka nøye, men den lave slitasjen samt god pris ga, meg en god feeling. Nå har jeg ikke prøvd den på veien enda. Men jeg kunne ikke skjenne noen ujamnhet ved en "manuell test".    
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer