Gå til innhold

Tur alpene, Italia (fra '16 osv) generell prat


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Med flerfoldige forbehold... har jeg regnet litt på BTE AutoReisezug og ÖBB. Det tyske toget går mellom Hamburg og Lörrach. Det østerrikske går bl.a. mellom Hamburg og Innsbruck . Da er de omtrent like attraktive hva angår rutene. Pr pers i 3sengs uten bad lander BTE på ~6.300 kroner t/r mens ÖBB tilsynelatende lander på 4.300,- pr pers i 3sengs med eget wc+dusj  (endret siden sist fordi BTE tilsynelatende ikke tilbyr wc+dusj likevel)

 

Dropper man wc+dusj på ÖBB synker prisen pr pers til ~3.950,-. Oppgraderer man til singlekupèer med hvert sitt wc+dusj øker prisen til 4.800.-  (og sånn kan bedrive internett til man blir sprø...)

Vi høres mere om saken utover høsten og vinteren ;)

 

Ved første øyekast ganske dyrt, men det er slett ikke gratis å kjøre hele veien heller.... Omtrentlig 200 mil t/r betyr 1/6 av en service, 1/4 av et dekksett, kanskje 1.700,- i bensin og to hotellnetter = et sted i området 5.500,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Ferge og ÖBB tog bestilt forlengst B)

Er det flere som skal nedover? Noen som har lyst, men stanger i praktiske utfordringer? Spør i vei.

Det er fremdeles plass på toget (dog nesten tomt for Deluxe med eget bad/WC). Color Line blir dyrere jo lenger man venter, men ÖBB har faste priser. Online bestilling av sete/seng/kupè/sykkel på toget er relativt enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Litt bildepåfyll i vente på avansert-fotografens bidrag...

 

 

Skinndresspils første dag på Drei Könige Post Hotel i Andermatt

post-75-0-41563200-1500457064_thumb.jpg

 

Süstenpasssvingen der rumpetasken "Gunnar" ikke lenger er...

post-75-0-21624800-1500457067_thumb.jpg

 

Misurina utenfor Cortina

post-75-0-63287100-1500457069_thumb.jpg

 

Fedaia utenfor Cortina

post-75-0-07708000-1500457072_thumb.jpg

 

Jaufenpass (før Timmelsjoch)

post-75-0-52445000-1500457074_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Moooot norrmalt har Ducati allerede publisert datoene for 2018 utgaven av World Ducati Week. (de pleier å vente til MotoGP og WSBK sine terminlister er klare slik at førerne kan være tilstede og Misano er ledig)

 

20. - 22. juli

 

Passer bra med alpetur før og etter WDW...

 

http://www.ducati.com/world_ducati_week.do

 

post-75-0-04350400-1508182338_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

ÖBB har dessverre lagt ned ruten Hamburg-Innsbruck.

"thank you for your inquiry.
Please note that after the change of timetable (10.12.2017) the car train is not operating anymore on the route Innsbruck-Hamburg-Innsbruck"

 

Ett av alternativene deres er Hamburg - Wien. Det er 40-50 mil øst for den ruten vi vanligvis har kjørt. Det andre alternativet er Düsseldorf - Innsbruck, men da må man kjøre 50 mil fra/til Kiel i tillegg. Begge rutene koster mellom 4 og 5 tusen pr pers t/r i dobbel Deluxe med eget bad og wc.

 

...og som beskrevet ovenfor: BTE og UrlaubExpress Hamburg - Lörrach for ca 6 tusen pr pers t/r hvis 3 pers deler 5-sengs liggevognkupé eller 3-sengs sovevognskupé (begge med wc på gangen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
    • Tja, det er kanskje heller mangelen på støy som gjør at praksis og kommunikasjon stemmer dårlig med lovens bokstav. Jeg er spesielt lite imponert av selskapene som man bare må anta at tåkelegger med viten og vilje. Mitt forsøk er å snakke med så mange aktører som nødvendig - for å få fremdrift. Det er en del kokker rundt omkring, så alle bidrag til at de holder tungen rett i munnen vil være positivt. Selskapene har sin agenda (bare en begrenset rolle, men må skjerpe kommunikasjonen sin overfor kundene og betingelsene beskrevet i vilkår). Vegvesenet har kanskje mest en koordinerende rolle hva angår banekjøring, men desto viktigere rolle for veisikkerhet (der kommer det antagelig gode tiltak). Departement og direktorat presser på for redusert antall ulykker (,men er ikke tydelige på hvordan?) Inn fra sidelinjen kommer NAF (med fokus på rustløsere?), NMCU med fokus på alle våre ønsker og rettigheter, Tryg Trafikk med fokus på begrensende tiltak og å være enige med myndighetene (var det stygt sagt?) og i periferien sitter dugnadsjobbende og/eller kommersielle arrangører som tror på at det hjelper å lære opp førere på bane - også i et tempo som skaper utfordringer = bedre ferdigheter for de som allerede er forbi rustløserbehovet.  Det blir veldig spennende å følge utviklingen på dette området. Styrt feil av den innerste sirkel kan det bli vanskelig å få til noe bra. Styrt riktig kan det bli en positiv utvikling for alle. Kryss fingrene.
    • Rart det er så mye støy rundt dette. Desmodromene har vel arrangert banedager siden 2004 ?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer