Gå til innhold

Tur alpene, Italia (fra '16 osv) generell prat


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Med flerfoldige forbehold... har jeg regnet litt på BTE AutoReisezug og ÖBB. Det tyske toget går mellom Hamburg og Lörrach. Det østerrikske går bl.a. mellom Hamburg og Innsbruck . Da er de omtrent like attraktive hva angår rutene. Pr pers i 3sengs uten bad lander BTE på ~6.300 kroner t/r mens ÖBB tilsynelatende lander på 4.300,- pr pers i 3sengs med eget wc+dusj  (endret siden sist fordi BTE tilsynelatende ikke tilbyr wc+dusj likevel)

 

Dropper man wc+dusj på ÖBB synker prisen pr pers til ~3.950,-. Oppgraderer man til singlekupèer med hvert sitt wc+dusj øker prisen til 4.800.-  (og sånn kan bedrive internett til man blir sprø...)

Vi høres mere om saken utover høsten og vinteren ;)

 

Ved første øyekast ganske dyrt, men det er slett ikke gratis å kjøre hele veien heller.... Omtrentlig 200 mil t/r betyr 1/6 av en service, 1/4 av et dekksett, kanskje 1.700,- i bensin og to hotellnetter = et sted i området 5.500,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Ferge og ÖBB tog bestilt forlengst B)

Er det flere som skal nedover? Noen som har lyst, men stanger i praktiske utfordringer? Spør i vei.

Det er fremdeles plass på toget (dog nesten tomt for Deluxe med eget bad/WC). Color Line blir dyrere jo lenger man venter, men ÖBB har faste priser. Online bestilling av sete/seng/kupè/sykkel på toget er relativt enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Litt bildepåfyll i vente på avansert-fotografens bidrag...

 

 

Skinndresspils første dag på Drei Könige Post Hotel i Andermatt

post-75-0-41563200-1500457064_thumb.jpg

 

Süstenpasssvingen der rumpetasken "Gunnar" ikke lenger er...

post-75-0-21624800-1500457067_thumb.jpg

 

Misurina utenfor Cortina

post-75-0-63287100-1500457069_thumb.jpg

 

Fedaia utenfor Cortina

post-75-0-07708000-1500457072_thumb.jpg

 

Jaufenpass (før Timmelsjoch)

post-75-0-52445000-1500457074_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Moooot norrmalt har Ducati allerede publisert datoene for 2018 utgaven av World Ducati Week. (de pleier å vente til MotoGP og WSBK sine terminlister er klare slik at førerne kan være tilstede og Misano er ledig)

 

20. - 22. juli

 

Passer bra med alpetur før og etter WDW...

 

http://www.ducati.com/world_ducati_week.do

 

post-75-0-04350400-1508182338_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

ÖBB har dessverre lagt ned ruten Hamburg-Innsbruck.

"thank you for your inquiry.
Please note that after the change of timetable (10.12.2017) the car train is not operating anymore on the route Innsbruck-Hamburg-Innsbruck"

 

Ett av alternativene deres er Hamburg - Wien. Det er 40-50 mil øst for den ruten vi vanligvis har kjørt. Det andre alternativet er Düsseldorf - Innsbruck, men da må man kjøre 50 mil fra/til Kiel i tillegg. Begge rutene koster mellom 4 og 5 tusen pr pers t/r i dobbel Deluxe med eget bad og wc.

 

...og som beskrevet ovenfor: BTE og UrlaubExpress Hamburg - Lörrach for ca 6 tusen pr pers t/r hvis 3 pers deler 5-sengs liggevognkupé eller 3-sengs sovevognskupé (begge med wc på gangen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • 9 år siden vi var på Cartagena banen i Spania og kjørte sist. Årene 2013-16 fylte vi 2 pitbokser med DUCATI. 10-15 Nidhoggere med banesykler og noen Desmodromer med gatesykler kjørte 5 dager til ende. Det var noen utrolig morsomme og spennende dager.  Jeg var der en tur i dag for å se Racing4fun sammen med en tysk arrangør. 80-90 stk på banen, 4 grupper og god plass.   Ingen Duccer fra Norge, men en tysker hadde preppa en ny Panigale V4 som bane sykkel. Ser ikke verst ut den😁  Været er «nesten» alltid bra i Spania, men i dag var unntaket. Det begynte å regne da jeg kjørte inn på banen, skikkelig skybrudd og alle som var ute å kjørte dro inn i depot. Ei enslig norsk jente la om til regndekk og dro utpå og kjørte mange runder, sprekt det. Hyggelig å treffe kjentfolk som hadde tatt turen ned. Jeg fikk kjenne på godlukta, må si det kribler litt i fingra fortsatt… Snart sesongstart😀 PB 2014, kjølevæske tappes og vann helles på. Omvendt prosedyre når det pakkes for hjemreise i tilfelle frost.    2014, sporvalg trening.  2014,  fredagsløp med mange norske Ducatitister 2016, forundringsboks snart klar for utsjekk.    2016, Kjersti klar for 1 gangs kjøring med Panigalen.    2016, undertegnede ut for testing.    2025, «nye» Panigale V4   2025, vått
    • Tja, det er vel egentlig alle. I varierende grad. NB uansett hva jeg skriver og uansett hva loven sier så kan man ende opp i en konflikt med sitt selskap dersom ting er uklart. Unngå det hvis du kan. Send dem et skriftlig spørsmål der du spør om Bilansvarsloven pålegger dem å dekke ansvar + førerulykke også på bane, kjørende uten konkurranse, racing, tidtagning. 
    • Hvilke selskaper er det problemer med?
    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer