Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ducati 749S , Tips og råd ?


Kenny

Anbefalte innlegg

Hei folkens

 

Jeg har fått meg lappen på sykkel i sommer og er ute etter drømme motorsyklen en Ducati 749S. :-)

 

Jeg har sett litt på finn.no men der ser jeg at det ikke er noe ute til salg akkurat nå. Har tenkt litt på tanken og importere sykkel fra Sverige eller fra Tyskland. Jeg har aldri gjort dette før så vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram og om det lønner seg å gjøre det siden euroen er høy og kr er lav. kanskje dette bare blir et tap prosjekt ?

 

Har vært inne på mobile24.no og blokket.se og sett litt, men jeg vet ikke hva jeg skal se etter på sykkelen som kan være positivt eller negativt med dem. Jeg har lyst på den 749S med rød ramme og at det skal ha terminologi anlegg :-) men det er kanskje ikke noe som er standard på dem ?

Kanskje noen her inne kan hjelpe meg med og finn en på mobile24 eller i Sverige og legge ut linker ?

Hva burde man og gi for en sånn type 749S  i dag  ?

Hvis noen har en til salg  her inne så si ifra eller vet om noen som skal selge en  :-D

 

Takker for svar

 

Mvh

Kenny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for linken. skal sjekke det ut :D

Jeg har funnet en sykkel jeg har lyst på. Denne står i England. Jeg prøvde og gå inn på linken jeg fikk , men siden fungerer ikke lenger. Noen her som vet om et firma som kan hente denne i England  og kanskje ikke er alt for dyre i pris  , eventuelt ta kontakt med selger og høre at alt er ok med den   ? 

 

 

http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201507295607789?search-target=usedbikes&make=ducati&model=749&channel=bikes&channel=bikes&quicksearch=true&radius=1500&page=2&sort=default&postcode=sw1a2aa&logcode=p

 

Ganske strøken  synes jeg :-D!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle hjemmesiden åpnes når jeg klikker på linken - evt gjør samme søket der som jeg gjorde.

 

Fikk åpnet den igjen. pcen her som lever i sin egen verden noen ganger.  Jeg leste meg igjennom her, men var ikke så mye ang import fra England. Jeg har sendt e-mail til det ene firma som eventuelt kunne gjøre dette som sto på siden.

 

Har også sendt mail til noen speditør firmaer jeg søkte opp, om dem kan hjelpe meg eller vet om noen . Har fått en del svar, men blir bare videresendt til andre som dem tror gjør det, men ser ikke ut som det er så lett.  :huh:  :huh:

 

Noen andre her inne  som vet om noen  firmaer som kan hjelpe til med kjøpet og frakt ?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Og kan dette kanskje også ha et regionalt perspektiv? Altså at medlemmene får støtte til å lage fine veier-videoer på klassiske Ducatier? Jeg vet dere er der ute, både syklene og eierne 😉 
    • Kan vi som forening tenke på å lage innhold som dette? Se video under. Ikke tenk så mye på kjøringen, selv om den er helt OK, tenk mer på hvordan videoen fanger alle de spesielle lydene fra en hverdagstur. Kan vi lage dette på YT med våre sykler og medlemmer? ❤️ Jeg stiller med et par sykler fra litt gamle dager. Vi vet alle også i hvilket vindu vi finner en 888SP5 å sette mikrofon på. Jeg husker også VELDIG min første Desmodromene-fellestur i '97 sammen med en herremann på en 78' 900SS/Conti.  Dere som eier disse smykkene vet hvem dere er. Dere som har selvtillit til å kjøre smykkene slik at det blir interessant på video... Vel dere vet også hvem dere er 😉 Om vi er noen som er med på dette så tenker jeg at klubben kunne stå for: Kamera m/innfesting Mikrofon - dette må være en ganske dyr sak, og kanskje å leie inn noen som kan slike ting Veiledning Montering Videoredigering, inkludert skjuling av fartsmåler Fører står for Sykkel, seg selv, osv Forsikring Kunne kjøre sykkelen sin på en slik måte at det blir en interessant video 😉    
    • Det var enda mindre slitt under👍 og drevet står riktig vei. Finsjekket med lommelaseren for sikkerhets/moro skyld.
    • På Fanten var det undersiden av  svingarms beskyttern som blei utslitt. Bare nevner det, har du sett under? Tok litt tid før jeg oppdaga det, eh.. Det var og er forøvrig 15T på Fant. Var montert feil vei, så flaks at det ikke gikk galt. Men lett å ta feil da det skal stå motsatt vei av Ducati, i allefall på 750'n.
    • Oljelekkasjen tettet. Sejd helicoil-reparasjoner på sidedekselet og én på starteren. Takk for rask jobb hos Løvaas.  Samtidig byttet kjede-mot-svingarm-beskytteren som internettet dømmer til rask katastrofe hvis man går ned til 14T fordrev. Nix. Kjørt 250.000km med 14T og fremdeles nesten helt ok.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer