Gå til innhold

Mer om Hypermotard...! Og spørsmål!


Anbefalte innlegg

Kanskje nyttig for eiere av lignende sykler:

 

På årets vestlandstur begynte fruens Hyp 796 (2010) å fuske, dvs. den stoppet og hvilte en stund før den ville tenne igjen. Litt uggent når dette skjer i mørke tunneler! 

 

Elementær feilsøking avslørte over tid 3 -tre- feil som hver for seg (litt usikker på den ene) førte til driftstans:

1: Irr/skitt på hovedsikring på startreléet (?) ved siden av batteriet. Denne sykkelen samler masse skitt under setet! Er dog litt usikker på hvor mye dette egentlig betød.

2: Løs minuspol på batteriet....Er nesten bombesikker på at jeg aldri har rørt denne, så...???

3: Den famøse bryteren på sidestøtta. Det rant vann ut av kabelstrømpa da jeg skrudde løs bryteren...Lurer på å kjøpe en ny bryter og modifisere den gamle kabelen til å bli en 'sidestøtte-killswitch-eliminator' som enkelt kan medbringes på tur. (Er det bare å spleise de to ledningene?)

 

Spørmål to: Er det noen som vet om enkle vindavvisere å sette på styret som passer på denne? Altså for å fryse mindre på hendene?

 

Mvh Lars W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Tja, det er vel egentlig alle. I varierende grad. NB uansett hva jeg skriver og uansett hva loven sier så kan man ende opp i en konflikt med sitt selskap dersom ting er uklart. Unngå det hvis du kan. Send dem et skriftlig spørsmål der du spør om Bilansvarsloven pålegger dem å dekke ansvar + førerulykke også på bane, kjørende uten konkurranse, racing, tidtagning. 
    • Hvilke selskaper er det problemer med?
    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
    • Tja, det er kanskje heller mangelen på støy som gjør at praksis og kommunikasjon stemmer dårlig med lovens bokstav. Jeg er spesielt lite imponert av selskapene som man bare må anta at tåkelegger med viten og vilje. Mitt forsøk er å snakke med så mange aktører som nødvendig - for å få fremdrift. Det er en del kokker rundt omkring, så alle bidrag til at de holder tungen rett i munnen vil være positivt. Selskapene har sin agenda (bare en begrenset rolle, men må skjerpe kommunikasjonen sin overfor kundene og betingelsene beskrevet i vilkår). Vegvesenet har kanskje mest en koordinerende rolle hva angår banekjøring, men desto viktigere rolle for veisikkerhet (der kommer det antagelig gode tiltak). Departement og direktorat presser på for redusert antall ulykker (,men er ikke tydelige på hvordan?) Inn fra sidelinjen kommer NAF (med fokus på rustløsere?), NMCU med fokus på alle våre ønsker og rettigheter, Tryg Trafikk med fokus på begrensende tiltak og å være enige med myndighetene (var det stygt sagt?) og i periferien sitter dugnadsjobbende og/eller kommersielle arrangører som tror på at det hjelper å lære opp førere på bane - også i et tempo som skaper utfordringer = bedre ferdigheter for de som allerede er forbi rustløserbehovet.  Det blir veldig spennende å følge utviklingen på dette området. Styrt feil av den innerste sirkel kan det bli vanskelig å få til noe bra. Styrt riktig kan det bli en positiv utvikling for alle. Kryss fingrene.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer