Gå til innhold

Fjæring på Hypermotard


Anbefalte innlegg

Pga dekkomlegging på egen MTS, kjører jeg fruens Hypermotard 796 til jobb i dag. OK, er vel litt bortskjemt på Multi'en, men Hyp'ens fjæring (foran og bak) virket noget, eh, primitiv i forhold. Siden denne Hypermotard er en av Ducatis 'rimeligere' sykler er jo ikke fjæringskomponenter fra øverste hylle? Jeg har god erfaring med Wilbers på andre sykler (Guzzi), så da lurer jeg på hvordan Hyp'ens originaldemping/fjæring vurderes i forhold til f.eks. Wilbers. Skulle tro Wilbers ville bety en oppgradering, i tillegg til at støtdemperen kan leveres tilpasset vekt.

 

Er jeg på jordet? I så fall, på hvilket jorde?

 

Mvh Lars W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marzocchi ikke-justerbar gaffel er vanligvis litt moderat i kvaliteten. Det er ikke noen spøk å oppgradere innmaten på disse, siden svært enkle løsninger er brukt og det hele kompliseres av at noen Marzocchi'er har kompresjon i det ene benet, retur (knapt nok) i det andre og lukkete systemer som man vanskelig (ikke umulig) får gjort noe med. Kanskje gaffel fra 1100/1100SP passer?

 

Sachs'en bak er noe bedre, men.....  Her er det lettere å finne oppgraderinger. Wilbers er sikkert fine saker. Svenskene lager populære fjæringsprodukter.

 

Har du spurt kona om hun ønsker endringer? Hvis hun er fornøyd, så er det kanskje bedre å legge penger i neste Ducati? Eierne av nye HyperMotarder synes å være svært fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill. 

Joda fruen er veldig glad i Hyp'en. Jeg har ymtet frempå om å oppgradere, men siden hun har noen 'vertikale' utfordringer så blir nyere utgaver  for høye, ser det ut som. Hennes modell -10 er noget senket, foran på enkleste måte, bak ved hjelp av justérbart stag fra 1100-modellen.

Nei, siden hun er fornøyd så finner jeg sikkert andre høl å putte disse pengene i. Apropos svensker; Vi er i Stockholm noen dager, og jeg skal innom ISR og hente noe godis til Guzzi'en. Blir fint!

 

Mvh Lars W.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISR!!! Sikle sikle B)

 

Jeg husker deler av en lang samtale (mens jeg bestilte noe for en amerikaner) jeg hadde med han derre (husker ikke navnet) som fortalte store deler av historien deres - inkludert om den rolige og sindige broren som foruten å kjøre traktoren rundt på Gottland, styrer fresemaskinene deres med stor glede og kompetanse.

 

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Satte 999'n på vekta i dag. 191 kg. med tom bensintank. Det er ikke så geærnt. Var tyngst foran faktisk🙄 Har fortsatt gel batteri.
    • Tirsdag 20. Mai klokken 15:00 – 19:00 Velkommen klokken 15 - 19 med fem gromme pass for alle. Oppmøte kl 14. Les vår ABC grundig, memorér og følg den. Obligatorisk teknisk kontroll kl 14 Førermøte kl 14.30 Påmelding gjøres lenger ned på siden for 1.800 frem til 1. Mai. Fra 1. Mai er prisen 2.100 Påmelding stenger 18. Mai kl. 23.59 (vi har kun forhåndspåmelding) Ikke videresalg av billetter. Ikke angrerett eller refusjon etter 1. Mai.  Banekjøringen er åpen for medlemmer av Desmodromene og de danske og svenske Ducatiklubbene.  Det er også noen gjesteplasser for de uten medlemskap, eller medlemmer på andre merker. Disse betaler 400 ekstra for deltagelse.   Du må krysse av for at du godtar kjøpsvilkårene OG har satt deg nøye inn i Desmodromenes egenerklæring og vår ABC for banekjøring.  Gruppeinndeling: Grønn = nybegynnere og alle som ønsker å øve i rolige former. Hvis det er din første gang med oss på Rudskogen, så skal du melde deg på i denne gruppen Gul = for de som har kjørt på bane tidligere og som ønsker litt tempo Rød = for de med mer erfaring Spørsmål?  [email protected]    
    • Tirsdag 24. juni klokken 15:00 – 19:00 Velkommen tirsdag 24. juni, klokken 15 - 19 med fem gromme pass for alle. Oppmøte kl 14. Les vår ABC grundig, memorér og følg den. Obligatorisk teknisk kontroll kl 14 Førermøte kl 14.30 Påmelding gjøres lenger ned på siden for 1.800 frem til 1. juni. Fra 1. juni er prisen 2.100 Påmelding stenger 22. juni kl. 23.59 (vi har kun forhåndspåmelding) Ikke videresalg av billetter. Ikke angrerett eller refusjon etter 1. Juni.  Banekjøringen er åpen for medlemmer av Desmodromene og de danske og svenske Ducatiklubbene.  Det er også noen gjesteplasser for de uten medlemskap, eller medlemmer på andre merker. Disse betaler 400 ekstra for deltagelse.   Du må krysse av for at du godtar kjøpsvilkårene OG har satt deg nøye inn i Desmodromenes egenerklæring og vår ABC for banekjøring.  Gruppeinndeling: Grønn = nybegynnere og alle som ønsker å øve i rolige former. Hvis det er din første gang med oss på Rudskogen, så skal du melde deg på i denne gruppen Gul = for de som har kjørt på bane tidligere og som ønsker litt tempo Rød = for de med mer erfaring Spørsmål?  [email protected]    
    • I samarbeid med importøren Ducati Sverige-Norge ønsker Desmodromene velkommen til en kanondag på Rudskogen så syklene våre kan komme til sin rett og førerne få litt instruksjon. Der vil førere av alle erfaringsgrader få prøve seg. Alle Ducatister er velkomne denne lavterskel-dagen. Vi ønsker at alle skal få prøve seg på sine smykker fra Borgo Panigale. Gjester og medlemmer i skjønn forening.  Du må krysse av for at du godtar kjøpsvilkårene OG har satt deg nøye inn i Desmodromenes egenerklæring og vår ABC for banekjøring. Vår ABC ligger til grunn for at vi år etter år arrangerer banedager med flott stemning, høy kvalitet og trygge rammer.   Velkommen fredag 1. august, klokken 08 -16 Oppmøte kl 08.00 Les vår ABC grundig, memorér og følg den.    Obligatorisk teknisk kontroll kl 08.00  Førermøte kl 08.30  Påmelding gjøres lenger ned på siden for 2.400 frem til 1. juli. Fra 1. juli er prisen 2.900 Påmelding stenger 30. juli kl 23.59 (vi har kun forhåndspåmelding) Ikke videresalg av billetter. Ikke angrerett eller refusjon etter 1. Juli.   Gruppeinndeling: Grønn = nybegynnere og alle som ønsker å øve i rolige former. Hvis første gang på Rudskogen, så skal du melde deg på i denne gruppen Gul = for de som har kjørt på bane tidligere og som ønsker litt tempo Rød = for de med mer erfaring    Spørsmål?  Kontakt [email protected]      
    • Jepp 👍 ... og for ordens skyld; ingen ble sendt hjem i fjor.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer