Gå til innhold

Man skal vel modde Scrambler'n sin?


Anbefalte innlegg

Aftermarket og Ducati deler begynner å bli tilgjengelige til denne salgsuksessen. Mye er tilgjengelig fra forhandler, men også de kjente godteriprodusentene er på ballen.

F.eks. http://store.proitalia.com/motorcycle-parts/?find=2015-ducati-scrambler-icon-575948&utm_campaign=Scrambler+Aftermarket+Accessories&utm_content=Scrambler+Aftermarket+Accessories+CID_5f48b3a043cbb0efe18c2e5bea96ed20&utm_medium=email&utm_source=Email+marketing+software&utm_term=View+all+scrambler+accessories

Hva skal du gjøre med din Scrambler?

 

B)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det blir nok ikke noe modds her med det første, må bare nyte sykkelen som den er. 
Merker meg dog at det kunne vært fint med en vindskjerm og vurderer derfor denne for øyeblikket , men avventer litt fordi det stadig kommer nye orginalprodukter fra Ducati.

 

http://www.barracudamoto.com/moto/ducati/scrambler/

 

Ser gjerne på alternativer om noen har noen forslag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fjæring både foran og bak er det første som blir gjort på min men jeg venter til våren. Setekomfort er heller ikke noe å skryte av, jeg blir sittende midt oppå "kulen" eller ukomfortabelt langt fremme, men noe fullgodt alternativ for meg har ikke kommet. Eksosen er vel helt grei men noe lavmælt og lyddemperen er alt for stor. Styret (på Icon) er i overkant høyt, og skal jeg bytte styre blir det nok også ny sidespeil, håndtak og hendler.. så dette blir dyrt!

 

Tror jeg kommer til å lakkere eller få vinyltrekk på dekslene, de ser riktignok penere ut i virkeligheten enn på bilde men jeg skjønner ikke hvorfor de har fått matt aluminium til å se ut som billig plast. 

 

Dart har en bra vindskjerm som ikke koster skjorta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Heisann

 

Ble ikke de helt store modifiseringene i år heller men var innom Løvås og fikk på ny vinskjerm og varmehåndtak.
Det kan absolutt anbefales, pendling på kalde dager ble langt mer overkommelig og det som før føltes som ubehagelig fart pga luftmotstand ble økt med ca 20km/t.

 

Jeg er fremdeles på veien nå 25 oktober så det ble en lang og finfin sesong i år (ca 10 000 km), sliter litt med vaffelabstinenser etter at Tyrigrava la opp for i år.
 

Håper vi ses i 2017, god vinter.

 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjæring både foran og bak er det første som blir gjort på min men jeg venter til våren. Setekomfort er heller ikke noe å skryte av, jeg blir sittende midt oppå "kulen" eller ukomfortabelt langt fremme, men noe fullgodt alternativ for meg har ikke kommet. Eksosen er vel helt grei men noe lavmælt og lyddemperen er alt for stor. Styret (på Icon) er i overkant høyt, og skal jeg bytte styre blir det nok også ny sidespeil, håndtak og hendler.. så dette blir dyrt!

 

Tror jeg kommer til å lakkere eller få vinyltrekk på dekslene, de ser riktignok penere ut i virkeligheten enn på bilde men jeg skjønner ikke hvorfor de har fått matt aluminium til å se ut som billig plast. 

 

Dart har en bra vindskjerm som ikke koster skjorta.

Fikk du gjennomfør noen av punktene du ramset opp?

 

Jeg tenker også på å bytte styre og eksospotte neste år,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du gjennomfør noen av punktene du ramset opp?

 

Jeg tenker også på å bytte styre og eksospotte neste år,

 

Det skal jeg love deg, hehe. Det sto lenge mellom å kjøpe en annen sykkel eller oppgradere, men jeg tror jeg valgte riktig. Byttet til styre fra Full Throttle, Ohlins demper og Andreani innmat i gaflene i vinter. Kolliderte i vår slik at gaffelbena ble skjeve og da oppgraderte jeg til Ohlins gafler. Gaflene var totalt overkill, fine å se på men i retrospekt: bortkastede penger.. Andreani holder lenge. Byttet til Sargent sete og monterte Dart vindskjerm litt senere.

 

Lavere styre gjør sykkelen bedre på motorvei, følte meg ikke lenger som et seil, etter byttet.

 

Det blir nye potte til våren og jeg jobber fortsatt med å bestemme meg - men det finnes mange andre alternativer enn Termignioni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Orginalnavene er auminium, og det er det på Oron også tror jeg. De er i alle fall ikke magnetiske. Oron navet er ca 0.1 mm. tykkere en de orginale. Det er heller ikke frest spor i kanten av skiva, slik det er på de orginale (se siste bilde) uten at det kan ha særlig vektbesparelse... Ja, bilder: 1 Oronskiva til venstre. Brukt orginalskive fra Tyskland ti høyre. 2 Oron skiva ligger unnerst, og viser unødvendig ekstra gods innerst. 3 Tykkelse forskjell, Oron til venstre.
    • Bilder? Du må jo vise den frem 😎 Er navet aluminium på begge? Ser litt "stålete" ut på din originale? Rart at det er såpass vektforskjell - den halve millimeteren tykkelse forklarer ikke de 300 grammene. Kanskje er anleggsflaten (husker ikke det riktige navnet) endel bredere? Vil tro du blir fornøyd uansett, når de nye klossene får varmet opp stålet og det fulle bremsepotensialet føles.
    • Jeg fikk Oro skiven i går. Den ser fin ut. Men det er litt skuffende at den er ca 300g. tyngre enn de orginale. (1.3/1.6 kg) Så to skiver blir brått over en halv kg ekstra..... Den er 5 mm tykk,a ltså 05 mm tykkere enn orginalt. Og det er også ca 3 mm unødvendig? mere gods på innsiden mot navet. Men naglene er ikke magnatiske, antakelig aluminium..nei, rustfritt må det vel være. det hender jo rustfritt ikke er magnetisk.
    • Så får man altså av og til betalt for å være litt engasjert i Ducatisme 😎  Stor underholdning og god stemning! Det er bare fordi jeg kjenner DMF at jeg tror på historien. Den involverer Beater tanks fra Japan og en herre ved navn Galluzzi.   Hvis du ikke får logget inn så er den i korte trekk: "showerfan" selger sin ubrukte Monster aluminium tank fra Beater i Japan. Allerede her er historien ganske flott, men det skal aksellerere rått.   Solgt på dagen fra Ebay.   Til Miguel Angel Galluzzi. YES!!!     https://ducatimonsterforum.org/index.php?topic=79954.new#new    
    • Joda, det siste der har jeg gjort. Men kan sikkert bli bedre på det, og på å rense skiver og klosser. Ja, Oron, skal det være. De ser helt like ut som de orginale, bortsett fra at navene er farga sorte. Den brukte skiva bestillte jeg før jeg var klar over de lave prisene hos Capri Moto. Den hadde kun fem hundredeler slitasje (om den var 4.5mm ny), blank og fin, og minimalt med riper. Prisene hos Motorradt. er ofte lave, og man betaler kun det frakten virkelig koster. Så ja, jeg var nok heldig med den. Men alle de andre brukte skivene jeg fant på ebay, i løpet av noen timer. er nok ikke verd det. Her var det mye mer eller mindre skrot, høye priser og høy frakt. Blir litt som om jeg skulle lagt ut mine gamle til tusen kr stykket... Med mindre selger har sjekka skivene nøye, bør han forstå at en kjøper tar en viss risiko ved å kjøpe slikt brukt. Og prisen bør være deretter. Nå er det greie returordninger på ebay da, men mye styr med montering, ev. demontering, sende tilbake og prøve å få igjen momsen. Skiva jeg kjøpte var ikke sjekka nøye, men den lave slitasjen samt god pris ga, meg en god feeling. Nå har jeg ikke prøvd den på veien enda. Men jeg kunne ikke skjenne noen ujamnhet ved en "manuell test".    
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer