Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisan,

 

Skal nå på mitt tredje sett til denne, en 2013 1200 Multistrada. Scorpion'ene har vel gjort en grei jobb, to sett på snart 17Kkm. Allikevel er det morsomt å prøve noe nytt, så kom gjerne med erfaringer. Det blir nok ikke så mye gruskjøring, så jeg er ikke fremmed for å prøve rene asfaltdekk. 

Grep prioriteres over kjørelengde.

 

Mvh Lars W

Heggedal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekkvalg.... det er vanskeligst å bli klok av svarene på det spørsmålet, men det skader vel ikke å prøve ;)

 

Jeg mistenker at de fleste er fornøyd med det de skifter til - rett og slett fordi nye dekk nesten alltid føles fantastisk når man kommer fra slitte dekk.

 

Jeg tror at veldig mange kjøper dekk av unødvendig sportslig karakter og dermed ofrer kvaliteter de egentlig trenger mer.

 

'Mitt' merke er Metzeler. I begynnelsen fordi det tilfeldigvis var det forhandleren foreslo. Etterhvert fordi jeg har lært det å kjenne og kan uynytte det (nesten) til sitt maksimale. Jeg har hatt M3 og var superhappy da M5 kom og viste seg å være mye bedre. Ny WOW-opplevelse med Racetec K3 til banekjøring - ca tre sekunder lavere rundetider, men dårlige på vått føre og/eller rufsete asfalt. Det ble veldig tydelig at 'best grep' ikke er det samme under alle forhold.

Fast forward til det nyere M7RR - kun ca ett sekund saktere enn K3 på banen, men faktisk bedre grep på veien og selvfølgelig mye bedre på vått.

 

Slike betraktninger kan antagelig overføres til andre merker, slik at man kanskje kjøper ett hakk mindre sportslig enn hva 'trenden' tilsier.  

 

Hold oss oppdatert om valget ditt og erfaringene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar,

 

Er det dette dekket nettbutikkene kaller 'Sportec'? Finner en omtale av dette dekket på Cycle World, med mye skryt.

Skryt får derimot ikke nettbutikkene, bare klønete søke- og chatteløsninger som ikke finner MTS'en eller returnerer en flom av svar som jeg helst vil slippe å lete igjennom.....

 

Mvh Lars W.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå på mitt tredje sett med Pirelli Angel GT dekk på min Multistrada. Disse er et bra kompromiss mellom grep og kjørelengde. Bakdekket holder i ca 10.000 km. Veigrep på tørt og vått føre er minst like bra som på de originale Scorpion Trail dekkene. Jeg har kjørt på langtur i Europa og banedager på Rudskogen med Angel GT. Michelin Pilot Road 4 skal være de aller beste regndekkene med tilsvarende lang kjørelengde. M7RR som Lars anbefaler vil gi enda bedre grep hvis du kjører virkelig hardt, for eksmpel på bane, men de holder nok noen tusen km mindre.

 

Sven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill. Etter anbefaling og litt lesing på nett (CW) så bråbestilte jeg Metzeler som anbefalt av 'stoppitide'. Det blir lite hardkjøring så jeg tror levetiden blir ok. Men Angel GT står på lista til neste gang!

 

Mvh Lars W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Scheisserei!!! Etter NI DAGER får jeg beskjed fra møkkafirma Tirendo at de ikke kan levere....."Leveringstid 2-5 dager" my foot! 

Bestiller jeg nå fra enn annen nettbutikk er jeg sannsynligvis bortreist når (hvis...) dekkene kommer =retur...

Det blir nok en visitt til Asker Vulk og da blir det nok Angel GT. De fikk jo veldig bra omtale i Motorrad i fjor.

 

Mvh

Lars W

en smule frustrert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Så langt, ca. 100 mil + en banedag, veldig fornøyd med Angel GT ja! Ingen overraskelser hvertfall. Dekkene heller mer mot 'stabilt' enn 'kvikkstyrt' men det er jo et touringdekk.

Så blir det tyskertur om noen uker med innlagte fartsprøver mm......

 

Mvh Lars W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Satte 999'n på vekta i dag. 191 kg. med tom bensintank. Det er ikke så geærnt. Var tyngst foran faktisk🙄 Har fortsatt gel batteri.
    • Tirsdag 20. Mai klokken 15:00 – 19:00 Velkommen klokken 15 - 19 med fem gromme pass for alle. Oppmøte kl 14. Les vår ABC grundig, memorér og følg den. Obligatorisk teknisk kontroll kl 14 Førermøte kl 14.30 Påmelding gjøres lenger ned på siden for 1.800 frem til 1. Mai. Fra 1. Mai er prisen 2.100 Påmelding stenger 18. Mai kl. 23.59 (vi har kun forhåndspåmelding) Ikke videresalg av billetter. Ikke angrerett eller refusjon etter 1. Mai.  Banekjøringen er åpen for medlemmer av Desmodromene og de danske og svenske Ducatiklubbene.  Det er også noen gjesteplasser for de uten medlemskap, eller medlemmer på andre merker. Disse betaler 400 ekstra for deltagelse.   Du må krysse av for at du godtar kjøpsvilkårene OG har satt deg nøye inn i Desmodromenes egenerklæring og vår ABC for banekjøring.  Gruppeinndeling: Grønn = nybegynnere og alle som ønsker å øve i rolige former. Hvis det er din første gang med oss på Rudskogen, så skal du melde deg på i denne gruppen Gul = for de som har kjørt på bane tidligere og som ønsker litt tempo Rød = for de med mer erfaring Spørsmål?  [email protected]    
    • Tirsdag 24. juni klokken 15:00 – 19:00 Velkommen tirsdag 24. juni, klokken 15 - 19 med fem gromme pass for alle. Oppmøte kl 14. Les vår ABC grundig, memorér og følg den. Obligatorisk teknisk kontroll kl 14 Førermøte kl 14.30 Påmelding gjøres lenger ned på siden for 1.800 frem til 1. juni. Fra 1. juni er prisen 2.100 Påmelding stenger 22. juni kl. 23.59 (vi har kun forhåndspåmelding) Ikke videresalg av billetter. Ikke angrerett eller refusjon etter 1. Juni.  Banekjøringen er åpen for medlemmer av Desmodromene og de danske og svenske Ducatiklubbene.  Det er også noen gjesteplasser for de uten medlemskap, eller medlemmer på andre merker. Disse betaler 400 ekstra for deltagelse.   Du må krysse av for at du godtar kjøpsvilkårene OG har satt deg nøye inn i Desmodromenes egenerklæring og vår ABC for banekjøring.  Gruppeinndeling: Grønn = nybegynnere og alle som ønsker å øve i rolige former. Hvis det er din første gang med oss på Rudskogen, så skal du melde deg på i denne gruppen Gul = for de som har kjørt på bane tidligere og som ønsker litt tempo Rød = for de med mer erfaring Spørsmål?  [email protected]    
    • I samarbeid med importøren Ducati Sverige-Norge ønsker Desmodromene velkommen til en kanondag på Rudskogen så syklene våre kan komme til sin rett og førerne få litt instruksjon. Der vil førere av alle erfaringsgrader få prøve seg. Alle Ducatister er velkomne denne lavterskel-dagen. Vi ønsker at alle skal få prøve seg på sine smykker fra Borgo Panigale. Gjester og medlemmer i skjønn forening.  Du må krysse av for at du godtar kjøpsvilkårene OG har satt deg nøye inn i Desmodromenes egenerklæring og vår ABC for banekjøring. Vår ABC ligger til grunn for at vi år etter år arrangerer banedager med flott stemning, høy kvalitet og trygge rammer.   Velkommen fredag 1. august, klokken 08 -16 Oppmøte kl 08.00 Les vår ABC grundig, memorér og følg den.    Obligatorisk teknisk kontroll kl 08.00  Førermøte kl 08.30  Påmelding gjøres lenger ned på siden for 2.400 frem til 1. juli. Fra 1. juli er prisen 2.900 Påmelding stenger 30. juli kl 23.59 (vi har kun forhåndspåmelding) Ikke videresalg av billetter. Ikke angrerett eller refusjon etter 1. Juli.   Gruppeinndeling: Grønn = nybegynnere og alle som ønsker å øve i rolige former. Hvis første gang på Rudskogen, så skal du melde deg på i denne gruppen Gul = for de som har kjørt på bane tidligere og som ønsker litt tempo Rød = for de med mer erfaring    Spørsmål?  Kontakt [email protected]      
    • Jepp 👍 ... og for ordens skyld; ingen ble sendt hjem i fjor.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer