Gå til innhold

Anbefaling om sykkel for ny fan?


Anbefalte innlegg

God kveld,

 

Mulig dette er helt feil men søker råd om valg av sykkel, ettersom beslutningen er tatt - det skal kjøres motorsykkel igjen. Selvfølgelig Ducati.

Hva skal man velge 848 eller 1098?? Hva skal man hensynta av KM stand etc etc...fallgruber??

 

Hilsen "Ducati frelst"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen om bord :)

 

Begge skal vel være kurrante sykler. Servicer fulgt, god pleie, oljeskift helst litt oftere enn hovedservice er viktige saker. Det er få, hvis noen, superbikes til salgs med så høy km-stand at det er skummelt. Pluss med ferske dekk, ferske belter, fersk hydraulisk væske, overhalte demperkomponenter hvis over 30' km.

 

Noen konkrete sykler å linke til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke godt å si om det er vesentlige forskjeller på de tre - bortsett fra at større er bedre (?).

 

Man kan sjelden vite om det blir noe ekstra som må gjøres på en brukt sykkel, men det er sikkert klokt å ha litt i reserve - både penger, tålmodighet og aksept for at brukt er brukt. Som nevnt er ferske dekk og belter et pluss.

 

Forsikring er et tema som av og til overrasker ferske kjøpere. Kanskje greit å undersøke det først...

 

Når det klør i kjøre- og kjøpehånden, så er det viktig å være 'fornuftig' - likevel: Ducati er jo engasjerende og av og til må man bare tråkke til og satse på at det meste blir tilfredsstillende selv om det ikke er 100% perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg en voksen mann, så forsikring og vett er i behold. Ene av forslagene delt er testet og ikke funnet verdig. Er en pertentlig kar, så blir å ha tålmodighet i kjøp.

Vet du hva Termigoni og ECU Remo koster til en 1098?

 

Takk for hjelp og innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1098 frister mer enn 848, men det er kanskje fordi kubikk frister. Sammenligent med min etterhvert gamle Ducc, er selv 848 et sprekt alternativ. 1098 eller 1098 S? Hvis sykkel er modifisert, er de originale delene med? Ellers er begge alternativ fristende. Vet ikke om dette svaret bidra med noe, men men. Snille priser på 848.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 2 stk 848 Evo/Corse på vei, èn 848 Evo på bane (gatesykkel ombygget til bane uten noen modifiseringer å snakke om) og sist en "hybrid" av en 848 "Evo" med 1098 ramme. I mine øyne har dette vært mer enn nok. I hvert fall på gate. Den er myk, smidig og har masse Power med 140 sultne gamper (Evo). En 1098 gir kanskje litt mer, men da har du fått mine "848" erfaringer. Jeg har akkurat solgt gatesykkelen og den ble hentet av kjøper i forrige uke.

 

Lykke til med ditt valg og ny Ducati, uansett hvilken av dem du ender opp med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. var i tilsvarende sit som deg for en tid tilbake. hadde riktignok hatt mc i mange år, men ønsket noe annet enn japansk, dvs ønsket meg en ordentlig mc.... endte opp med 999s i 2005, hadde 3 supre sesonger og byttet til 1098 i 2008. den var da brukt 1 år, 2500km. etter 7 sesonger og 18000 km er det fortsatt bare lutter glede. er innom AMD i oslo en gang i året, de gjør det de skal og me all happy... de monterte bl.a termignoni - DA ble jeg fornøyd!! den 1098 du hadde link til så bra ut;) 3 eiere og kun 9350 km må dobbeltsjekkes...... 848 ville ikke vært mitt valg, selv om den i Skien nok kan forsvares ut fra stand, pris etc.

Lykke til som Ducatist....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som fersk Ducatist, hva bør jeg se etter ved kjøp av brukt sykkel?

Er en 1098 til salgs, 2007 modell bruktimportert fra Italia med lav KM.

 

Prøvekjørt denne, men synes det skrapet i bramser foran og slakk kjede, bar ikke preg av veldig godt vedlikehold. Er byttet olje, filtre og reg reimer på Ducati verksted i Italia.

En tilstandsrapport er vel alltid lurt, uansett pris.

 

Noen tips, anyone?

 

Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Satte 999'n på vekta i dag. 191 kg. med tom bensintank. Det er ikke så geærnt. Var tyngst foran faktisk🙄 Har fortsatt gel batteri.
    • Tirsdag 20. Mai klokken 15:00 – 19:00 Velkommen klokken 15 - 19 med fem gromme pass for alle. Oppmøte kl 14. Les vår ABC grundig, memorér og følg den. Obligatorisk teknisk kontroll kl 14 Førermøte kl 14.30 Påmelding gjøres lenger ned på siden for 1.800 frem til 1. Mai. Fra 1. Mai er prisen 2.100 Påmelding stenger 18. Mai kl. 23.59 (vi har kun forhåndspåmelding) Ikke videresalg av billetter. Ikke angrerett eller refusjon etter 1. Mai.  Banekjøringen er åpen for medlemmer av Desmodromene og de danske og svenske Ducatiklubbene.  Det er også noen gjesteplasser for de uten medlemskap, eller medlemmer på andre merker. Disse betaler 400 ekstra for deltagelse.   Du må krysse av for at du godtar kjøpsvilkårene OG har satt deg nøye inn i Desmodromenes egenerklæring og vår ABC for banekjøring.  Gruppeinndeling: Grønn = nybegynnere og alle som ønsker å øve i rolige former. Hvis det er din første gang med oss på Rudskogen, så skal du melde deg på i denne gruppen Gul = for de som har kjørt på bane tidligere og som ønsker litt tempo Rød = for de med mer erfaring Spørsmål?  [email protected]    
    • Tirsdag 24. juni klokken 15:00 – 19:00 Velkommen tirsdag 24. juni, klokken 15 - 19 med fem gromme pass for alle. Oppmøte kl 14. Les vår ABC grundig, memorér og følg den. Obligatorisk teknisk kontroll kl 14 Førermøte kl 14.30 Påmelding gjøres lenger ned på siden for 1.800 frem til 1. juni. Fra 1. juni er prisen 2.100 Påmelding stenger 22. juni kl. 23.59 (vi har kun forhåndspåmelding) Ikke videresalg av billetter. Ikke angrerett eller refusjon etter 1. Juni.  Banekjøringen er åpen for medlemmer av Desmodromene og de danske og svenske Ducatiklubbene.  Det er også noen gjesteplasser for de uten medlemskap, eller medlemmer på andre merker. Disse betaler 400 ekstra for deltagelse.   Du må krysse av for at du godtar kjøpsvilkårene OG har satt deg nøye inn i Desmodromenes egenerklæring og vår ABC for banekjøring.  Gruppeinndeling: Grønn = nybegynnere og alle som ønsker å øve i rolige former. Hvis det er din første gang med oss på Rudskogen, så skal du melde deg på i denne gruppen Gul = for de som har kjørt på bane tidligere og som ønsker litt tempo Rød = for de med mer erfaring Spørsmål?  [email protected]    
    • I samarbeid med importøren Ducati Sverige-Norge ønsker Desmodromene velkommen til en kanondag på Rudskogen så syklene våre kan komme til sin rett og førerne få litt instruksjon. Der vil førere av alle erfaringsgrader få prøve seg. Alle Ducatister er velkomne denne lavterskel-dagen. Vi ønsker at alle skal få prøve seg på sine smykker fra Borgo Panigale. Gjester og medlemmer i skjønn forening.  Du må krysse av for at du godtar kjøpsvilkårene OG har satt deg nøye inn i Desmodromenes egenerklæring og vår ABC for banekjøring. Vår ABC ligger til grunn for at vi år etter år arrangerer banedager med flott stemning, høy kvalitet og trygge rammer.   Velkommen fredag 1. august, klokken 08 -16 Oppmøte kl 08.00 Les vår ABC grundig, memorér og følg den.    Obligatorisk teknisk kontroll kl 08.00  Førermøte kl 08.30  Påmelding gjøres lenger ned på siden for 2.400 frem til 1. juli. Fra 1. juli er prisen 2.900 Påmelding stenger 30. juli kl 23.59 (vi har kun forhåndspåmelding) Ikke videresalg av billetter. Ikke angrerett eller refusjon etter 1. Juli.   Gruppeinndeling: Grønn = nybegynnere og alle som ønsker å øve i rolige former. Hvis første gang på Rudskogen, så skal du melde deg på i denne gruppen Gul = for de som har kjørt på bane tidligere og som ønsker litt tempo Rød = for de med mer erfaring    Spørsmål?  Kontakt [email protected]      
    • Jepp 👍 ... og for ordens skyld; ingen ble sendt hjem i fjor.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer