Gå til innhold

Anbefaling om sykkel for ny fan?


Anbefalte innlegg

Velkommen om bord :)

 

Begge skal vel være kurrante sykler. Servicer fulgt, god pleie, oljeskift helst litt oftere enn hovedservice er viktige saker. Det er få, hvis noen, superbikes til salgs med så høy km-stand at det er skummelt. Pluss med ferske dekk, ferske belter, fersk hydraulisk væske, overhalte demperkomponenter hvis over 30' km.

 

Noen konkrete sykler å linke til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke godt å si om det er vesentlige forskjeller på de tre - bortsett fra at større er bedre (?).

 

Man kan sjelden vite om det blir noe ekstra som må gjøres på en brukt sykkel, men det er sikkert klokt å ha litt i reserve - både penger, tålmodighet og aksept for at brukt er brukt. Som nevnt er ferske dekk og belter et pluss.

 

Forsikring er et tema som av og til overrasker ferske kjøpere. Kanskje greit å undersøke det først...

 

Når det klør i kjøre- og kjøpehånden, så er det viktig å være 'fornuftig' - likevel: Ducati er jo engasjerende og av og til må man bare tråkke til og satse på at det meste blir tilfredsstillende selv om det ikke er 100% perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1098 frister mer enn 848, men det er kanskje fordi kubikk frister. Sammenligent med min etterhvert gamle Ducc, er selv 848 et sprekt alternativ. 1098 eller 1098 S? Hvis sykkel er modifisert, er de originale delene med? Ellers er begge alternativ fristende. Vet ikke om dette svaret bidra med noe, men men. Snille priser på 848.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 2 stk 848 Evo/Corse på vei, èn 848 Evo på bane (gatesykkel ombygget til bane uten noen modifiseringer å snakke om) og sist en "hybrid" av en 848 "Evo" med 1098 ramme. I mine øyne har dette vært mer enn nok. I hvert fall på gate. Den er myk, smidig og har masse Power med 140 sultne gamper (Evo). En 1098 gir kanskje litt mer, men da har du fått mine "848" erfaringer. Jeg har akkurat solgt gatesykkelen og den ble hentet av kjøper i forrige uke.

 

Lykke til med ditt valg og ny Ducati, uansett hvilken av dem du ender opp med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. var i tilsvarende sit som deg for en tid tilbake. hadde riktignok hatt mc i mange år, men ønsket noe annet enn japansk, dvs ønsket meg en ordentlig mc.... endte opp med 999s i 2005, hadde 3 supre sesonger og byttet til 1098 i 2008. den var da brukt 1 år, 2500km. etter 7 sesonger og 18000 km er det fortsatt bare lutter glede. er innom AMD i oslo en gang i året, de gjør det de skal og me all happy... de monterte bl.a termignoni - DA ble jeg fornøyd!! den 1098 du hadde link til så bra ut;) 3 eiere og kun 9350 km må dobbeltsjekkes...... 848 ville ikke vært mitt valg, selv om den i Skien nok kan forsvares ut fra stand, pris etc.

Lykke til som Ducatist....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som fersk Ducatist, hva bør jeg se etter ved kjøp av brukt sykkel?

Er en 1098 til salgs, 2007 modell bruktimportert fra Italia med lav KM.

 

Prøvekjørt denne, men synes det skrapet i bramser foran og slakk kjede, bar ikke preg av veldig godt vedlikehold. Er byttet olje, filtre og reg reimer på Ducati verksted i Italia.

En tilstandsrapport er vel alltid lurt, uansett pris.

 

Noen tips, anyone?

 

Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Det Jeg var på et motor museum i Finestrat nær Benidorm i Spania for noen dager siden. Absolutt verdt et besøk. En historie fra tidenes morgen på 4 hjul, fram til moderne tid. Noen kuriositeter som De Lorean, tilbake til fremtiden bilen og et digert flak av Cadilac Fletwood limousin på nesten 7 m, brukt av diktator Franco.  For å forsvare innlegg her, så var det utstilt 2 DUCATI. En liten «Mini» og en 250 GT. Minien ser ut til å være en selvbygd sak bygd på en liten motor. Ingen beskrivelser. Ser ikke ut som Cucciolo på 48 ccm fra 1946/1950, men heller ikke 98 ccm fra 1954. De laget også 2 takt 50 ccm motorer på 60 tallet. Noen som vet? 250 GT´n ser ut til å være en Desmo 175 ccm, står stemplet mellom kammene. Jeg legger også ved noen bilder av fra et herlig lite mc museum nedenfor Guadalest i Spania. Motorsykler som en ikke ser noe særlig til på andre museum. Per Borge Mc museum nedenfor Guadalest i Spania        
    • Lovende 1. kvartal  https://www.bike.no/nyheter/mc-salget-jan-mar-2025-god-oppgang-i-tung-mc-salget/
    • Jeg kjøpte også klosser foran og ei Brembo Oron skive til min 999, fra Caprimoto i vinter. Men jeg har ikke fått testa de enda (like før). Meget hyggelige priser de har der! Skiva er litt tynger enn orginalskiva (+300g) Klossene av typen Brembo (07BB33SR) Sintered Racing klosser. Altså en mellomting mellom vanlige og rene racing klosser. Kan du skrive litt om hvilken type klosser du kjøpte? Det er omtrent slik: Slutter delenr på RC - Extreme racing                                      SR- Sintered Racing      A, LA, SA , eller SP -                    Street Også har de noen Keramiske greier, til en helt annen pris, det betyr, Kun bane, Extreme Racing.
    • Sjekket innlegget ditt i dag og bestilte komplett til front 😀 gleder meg...👍
    • Bransjen rører på seg, kan man lese. I dag var både jeg, endel andre og Arnestad fra Triumph-ex-storselger AMD innom på åpningen av Oslo-filialen til AGM. Er det sannsynlig at disse dramatiske endringene gavner importørene/merkene eller feilberegner de forhandlernes posisjon etter mange års kundebearbeiding? Hyggelig dag likevel. Kaffemaskin og spotlights i taket.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer