Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hmmm...... Vi snakker ikke om litt turbulens, men veeeeldig mye, så mye at det ikke går an å kjøre i de hastighetene mer enn minutter av gangen.

 

Kjøre uten? synes jeg nevnte at det ikke var aktuelt! :blink:

Bytte sykkel, neppe! :angry:

 

Jeg tenkte du hadde masse om temaet, etter alle de lange Europa turene dine! Så derfor kunne vi jo poste det her, slik alle kunne få litt nyttig info!

Tankveske; lavere, høyere, lengre fra kroppen, nærmere kroppen? 

 

Men jeg kan jo ta ditt råd: kjøpe Goldwing, eller stå å kjøre. ;):D

D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å finne ut mer konkret "hvor skoen trykker" så kan man reise seg litt opp, flytte seg litt frem/tilbake, tape fast tankvesken frem/tilbake og ekperimentere med vindskjermer.

 

Muligens er tanken på nye Monster så høy at dette blir trøblete...

 

Alle mods har en konsekvens, også bruk av tankveske. Høyere skjerm gir endret luftstrøm, men kan være vellykket. Finnes det høyere sete til denne?

 

På min Monster har jeg brukt Zero Gravity Sport Touring skjerm og Corse skjerm. Mer beskyttelse av ST, men litt støyende turbulens oppunder hjelmen. Corse mindre beskyttelse, men jevnere luftstrøm som dermed bråker mindre. Jeg kan få det skremmende stille ved å stå oppreist, men det er en dårlig deal. Mine konklusjoner er nesten garantert å ikke være gyldige for nestemann - alle er forskjellige i den grad at det er unike løsninger for alt og alle.

 

Man må bare forsøke å finne ut av det. Finnes det en løsning gir det en god følelse - hvis ikke må man nesten bare tåle ulempene som oppstår... 

 

Rumpetaske, Kriega sekk, tailbag uaktuelt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Aktive Tråder

    • Tja, det er vel egentlig alle. I varierende grad. NB uansett hva jeg skriver og uansett hva loven sier så kan man ende opp i en konflikt med sitt selskap dersom ting er uklart. Unngå det hvis du kan. Send dem et skriftlig spørsmål der du spør om Bilansvarsloven pålegger dem å dekke ansvar + førerulykke også på bane, kjørende uten konkurranse, racing, tidtagning. 
    • Hvilke selskaper er det problemer med?
    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
    • Tja, det er kanskje heller mangelen på støy som gjør at praksis og kommunikasjon stemmer dårlig med lovens bokstav. Jeg er spesielt lite imponert av selskapene som man bare må anta at tåkelegger med viten og vilje. Mitt forsøk er å snakke med så mange aktører som nødvendig - for å få fremdrift. Det er en del kokker rundt omkring, så alle bidrag til at de holder tungen rett i munnen vil være positivt. Selskapene har sin agenda (bare en begrenset rolle, men må skjerpe kommunikasjonen sin overfor kundene og betingelsene beskrevet i vilkår). Vegvesenet har kanskje mest en koordinerende rolle hva angår banekjøring, men desto viktigere rolle for veisikkerhet (der kommer det antagelig gode tiltak). Departement og direktorat presser på for redusert antall ulykker (,men er ikke tydelige på hvordan?) Inn fra sidelinjen kommer NAF (med fokus på rustløsere?), NMCU med fokus på alle våre ønsker og rettigheter, Tryg Trafikk med fokus på begrensende tiltak og å være enige med myndighetene (var det stygt sagt?) og i periferien sitter dugnadsjobbende og/eller kommersielle arrangører som tror på at det hjelper å lære opp førere på bane - også i et tempo som skaper utfordringer = bedre ferdigheter for de som allerede er forbi rustløserbehovet.  Det blir veldig spennende å følge utviklingen på dette området. Styrt feil av den innerste sirkel kan det bli vanskelig å få til noe bra. Styrt riktig kan det bli en positiv utvikling for alle. Kryss fingrene.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer