Gå til innhold

Den store on/off-topic si-hva-som-helst-tråden. Lavterskel skrivehjørne


stoppitide

Anbefalte innlegg

Dette er ikke direkte Ducati-relatert, men i høyeste grad italiensk motor-relatert.

I disse corona-tider er det jo et stykke mellom lyspunktene. Men jeg fikk ett i dag 🙂

Jeg har hatt audiens i garasjen til Harald Skjøldt. Om dere ikke vet hvem han er så får dere google litt 😉 Makan til garasje har jeg aldri sett, og jaggu hadde han ikke en Lamborghini-motorsykkel også. Av respekt for mannen tok jeg ingen selfies og slikt, men igjen - om dere sjekker deres foretrukne søkemotor så ser dere hva jeg har fått med meg i dag.

Tar en øl nå og prosesserer alle inntrykkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

1 time siden, Helge skrev:

Dette er ikke direkte Ducati-relatert, men i høyeste grad italiensk motor-relatert.

I disse corona-tider er det jo et stykke mellom lyspunktene. Men jeg fikk ett i dag 🙂

Jeg har hatt audiens i garasjen til Harald Skjøldt. Om dere ikke vet hvem han er så får dere google litt 😉 Makan til garasje har jeg aldri sett, og jaggu hadde han ikke en Lamborghini-motorsykkel også. Av respekt for mannen tok jeg ingen selfies og slikt, men igjen - om dere sjekker deres foretrukne søkemotor så ser dere hva jeg har fått med meg i dag.

Tar en øl nå og prosesserer alle inntrykkene.

Jeg tror Garasjen var innom der for en 'stund' siden (?) Kult nok det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, stoppitide said:

 

 

 

Jeg tror Garasjen var innom der for en 'stund' siden (?) Kult nok det.

 

 

Joda, men det er jo noe eget å være der selv og prate men Harald selv. Å få sett motorrommet på en Countach LP400 er noe for seg selv. Ja, bare å få sett en LP400 er få forunt.

Det viser seg at jeg har sett Miuraen før, på Italiensk banedag rundt 2005 plussminus et par år. Det var da vi hadde samarbeid med Alfa Romeo-klubben, delte banetid og stod vakt for hverandre. Jeg stod i utslippet på et tidspunkt og fikk plutselig en orange Miura rett i ansiktet. Fikk fullstendig hakeslipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stoppitide skrev:

"Do", men den prisen er kanskje litt overdrevent optimistisk. Du har ikke lyst på ytterligere en SF 1098 da?

Prisen er nok noe i overkant ja, regner med rom for pruting der. (Forslag?)
SF1098 hadde sikkert vært gøy, og mér økonomisk.. -men det blir å gå baklengs inn i 2020.

SFV4 hadde vært sikkelig gøy, men også noe stiv pris.. 🤑

Livet er tøft! 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følsomt å skulle diskutere riktig pris med en som er såpass langt ute på et eller annet jorde. Vedkommende vil muligens unngå å selge? Man kan vise til lignende eksempler, nypris, vanlig prisfall og kjipe fakta om ekstrautstyrets manglende betydning. Sigma annonserer en for 189.000, lar den helt sikkert gå for ~5.000 mindre og da må privatpersoner regne med å selge under det igjen. Kr 180.000?

Baklengs inn i 2020? En riktig oppsatt SF 1098 kan ikke betegnes som 'baklengs', men jeg skjønner den generelle lysten på noe nyere.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne sikkert ha ordlagt meg annerledes vedr. SF1098. Super sykkel, og jeg hadde trolig blitt kjempefornøyd 😎 -MEN, jeg har lyst på noe "nytt"

Det er jo en standard åpning i annonsen om diskutabel pris, så vi får se hva det kommer til. Venter på at sykkelen skal komme ut av dvale i Holmestrand, så får vi se hva det blir til.

Det klør i «salen» nå, så to hjul blir det uansett 🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det sluppet film på YouTube av MCN (motorcyclenews.com) som prøvekjører nye SFV4. Han syntes den var helt rå men fikk den ikke på bakhjulet i 2. gir. Det sier mer om testeren enn sykkelen. DWC var angivelig av men det kan umulig DTC ha vært. Dessuten kjørte han på feil side av veien og brukte jeans 😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2020 den 22.06, Christoffer Cappelen skrev:

Jeg kunne sikkert ha ordlagt meg annerledes vedr. SF1098. Super sykkel, og jeg hadde trolig blitt kjempefornøyd 😎 -MEN, jeg har lyst på noe "nytt"

Det er jo en standard åpning i annonsen om diskutabel pris, så vi får se hva det kommer til. Venter på at sykkelen skal komme ut av dvale i Holmestrand, så får vi se hva det blir til.

Det klør i «salen» nå, så to hjul blir det uansett 🙌

Sykkelen er besiktiget, og prøvekjørt.
Ingenting å sette fingeren på, prisen står på 200'

Litt høyt fortsatt syntes jeg, men ikke så langt unna til at jeg føler jeg ikke skal takke ja.. Innspill? 🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kanskje hørt med Sigma hva de lar den andre gå for og så slått til på den du helst vil ha - prisene i betraktning. Dersom du skal ha sykkelen i mange år spiller kanskje ikke 10.000 kr overpris like stor rolle som om du bytter sykkel ofte... Uansett er dette en kjempesykkel! 
 

Er du stadig i tvil kan det jo være det dukker opp bedre kjøp utover forsommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, dette lukter det handel av 😎👍🏻 Ville tatt en runde på pris hos sigma, evt også et bud til på den andre og så slått til på den mest aktuelle.
 

Du blar ned til ønsket kjøremodus og holder inne indikatoren noen sekunder, da blir den valgt. Dersom du gjør dette i fart får du opp melding «close throttle» på display, slipp gassen et par sekunder og nytt modus er aktivert. Dersom du står stille uten gass slipper du sistnevnte. Det er markant forskjell mellom de ulike modusene, en del kvikkere i sport enn touring. I sport begynner den å minne mer om nevnte SF i respons.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusse/polere eksos må være noe av det minst motiverende jeg kan tenke meg. Spesielt mens eksosen er montert på sykkelen. Så.... derfor gjør jeg ikke det.

Nå hadde det seg slik at jeg måtte lage et nytt oppheng (gummi i stedet for brakett) og da var mesteparten skrudd av likevel. Pluss på et tips om et magisk sterkt middel = tja, man kan vel prøve.

https://www.ebay.com/itm/Harpic-Max10-Power-Plus-Toilet-Cleaner-Original-750-ml/264439933730?_trkparms=aid%3D555018%26algo%3DPL.SIM%26ao%3D1%26asc%3D20190212102350%26meid%3D3a7391ac16014c1ebbe1611c13d5106d%26pid%3D100012%26rk%3D1%26rkt%3D12%26sd%3D264590464510%26itm%3D264439933730%26pmt%3D1%26noa%3D0%26pg%3D2047675%26algv%3DSimplAMLv5PairwiseWeb&_trksid=p2047675.c100012.m1985

 

Steg 1 - stålbørste på vinkelsliper - renere og litt blankt, men nesten sort stål?

815635102_eksos20001.thumb.jpg.5ada1d4093ec3f1cafb30434c42715da.jpg

 

Steg 2 - noen dråper lurium for å se hva som skjer - 10 minutter midt på den fotograferte rørlengden

1409795662_eksos20002.thumb.jpg.7891111db6b68578e9a7fd55b3a1ce75.jpg

 

Steg 3 - 10 minutter med hele anlegget innsauset - synlig forskjell, men.....

1062725318_eksos20004.thumb.jpg.d8110ae132fab095d888537e5e5b4d37.jpg

 

Steg 4 - én runde til

148003603_eksos20005.thumb.jpg.4c62f21fc6b6fb2378cabbfe919586c8.jpg

 

Steg 5 - en drøy halvtime med Autosol - ikke speilblankt, men akkurat passe på en brukt sykkel

2121688916_eksos20006.thumb.jpg.891099582246e815f755c2f67ebfbf78.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Satte 999'n på vekta i dag. 191 kg. med tom bensintank. Det er ikke så geærnt. Var tyngst foran faktisk🙄 Har fortsatt gel batteri.
    • Tirsdag 20. Mai klokken 15:00 – 19:00 Velkommen klokken 15 - 19 med fem gromme pass for alle. Oppmøte kl 14. Les vår ABC grundig, memorér og følg den. Obligatorisk teknisk kontroll kl 14 Førermøte kl 14.30 Påmelding gjøres lenger ned på siden for 1.800 frem til 1. Mai. Fra 1. Mai er prisen 2.100 Påmelding stenger 18. Mai kl. 23.59 (vi har kun forhåndspåmelding) Ikke videresalg av billetter. Ikke angrerett eller refusjon etter 1. Mai.  Banekjøringen er åpen for medlemmer av Desmodromene og de danske og svenske Ducatiklubbene.  Det er også noen gjesteplasser for de uten medlemskap, eller medlemmer på andre merker. Disse betaler 400 ekstra for deltagelse.   Du må krysse av for at du godtar kjøpsvilkårene OG har satt deg nøye inn i Desmodromenes egenerklæring og vår ABC for banekjøring.  Gruppeinndeling: Grønn = nybegynnere og alle som ønsker å øve i rolige former. Hvis det er din første gang med oss på Rudskogen, så skal du melde deg på i denne gruppen Gul = for de som har kjørt på bane tidligere og som ønsker litt tempo Rød = for de med mer erfaring Spørsmål?  [email protected]    
    • Tirsdag 24. juni klokken 15:00 – 19:00 Velkommen tirsdag 24. juni, klokken 15 - 19 med fem gromme pass for alle. Oppmøte kl 14. Les vår ABC grundig, memorér og følg den. Obligatorisk teknisk kontroll kl 14 Førermøte kl 14.30 Påmelding gjøres lenger ned på siden for 1.800 frem til 1. juni. Fra 1. juni er prisen 2.100 Påmelding stenger 22. juni kl. 23.59 (vi har kun forhåndspåmelding) Ikke videresalg av billetter. Ikke angrerett eller refusjon etter 1. Juni.  Banekjøringen er åpen for medlemmer av Desmodromene og de danske og svenske Ducatiklubbene.  Det er også noen gjesteplasser for de uten medlemskap, eller medlemmer på andre merker. Disse betaler 400 ekstra for deltagelse.   Du må krysse av for at du godtar kjøpsvilkårene OG har satt deg nøye inn i Desmodromenes egenerklæring og vår ABC for banekjøring.  Gruppeinndeling: Grønn = nybegynnere og alle som ønsker å øve i rolige former. Hvis det er din første gang med oss på Rudskogen, så skal du melde deg på i denne gruppen Gul = for de som har kjørt på bane tidligere og som ønsker litt tempo Rød = for de med mer erfaring Spørsmål?  [email protected]    
    • I samarbeid med importøren Ducati Sverige-Norge ønsker Desmodromene velkommen til en kanondag på Rudskogen så syklene våre kan komme til sin rett og førerne få litt instruksjon. Der vil førere av alle erfaringsgrader få prøve seg. Alle Ducatister er velkomne denne lavterskel-dagen. Vi ønsker at alle skal få prøve seg på sine smykker fra Borgo Panigale. Gjester og medlemmer i skjønn forening.  Du må krysse av for at du godtar kjøpsvilkårene OG har satt deg nøye inn i Desmodromenes egenerklæring og vår ABC for banekjøring. Vår ABC ligger til grunn for at vi år etter år arrangerer banedager med flott stemning, høy kvalitet og trygge rammer.   Velkommen fredag 1. august, klokken 08 -16 Oppmøte kl 08.00 Les vår ABC grundig, memorér og følg den.    Obligatorisk teknisk kontroll kl 08.00  Førermøte kl 08.30  Påmelding gjøres lenger ned på siden for 2.400 frem til 1. juli. Fra 1. juli er prisen 2.900 Påmelding stenger 30. juli kl 23.59 (vi har kun forhåndspåmelding) Ikke videresalg av billetter. Ikke angrerett eller refusjon etter 1. Juli.   Gruppeinndeling: Grønn = nybegynnere og alle som ønsker å øve i rolige former. Hvis første gang på Rudskogen, så skal du melde deg på i denne gruppen Gul = for de som har kjørt på bane tidligere og som ønsker litt tempo Rød = for de med mer erfaring    Spørsmål?  Kontakt [email protected]      
    • Jepp 👍 ... og for ordens skyld; ingen ble sendt hjem i fjor.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer