Gå til innhold

Den store on/off-topic si-hva-som-helst-tråden. Lavterskel skrivehjørne


stoppitide

Anbefalte innlegg

Dette er ikke direkte Ducati-relatert, men i høyeste grad italiensk motor-relatert.

I disse corona-tider er det jo et stykke mellom lyspunktene. Men jeg fikk ett i dag 🙂

Jeg har hatt audiens i garasjen til Harald Skjøldt. Om dere ikke vet hvem han er så får dere google litt 😉 Makan til garasje har jeg aldri sett, og jaggu hadde han ikke en Lamborghini-motorsykkel også. Av respekt for mannen tok jeg ingen selfies og slikt, men igjen - om dere sjekker deres foretrukne søkemotor så ser dere hva jeg har fått med meg i dag.

Tar en øl nå og prosesserer alle inntrykkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

1 time siden, Helge skrev:

Dette er ikke direkte Ducati-relatert, men i høyeste grad italiensk motor-relatert.

I disse corona-tider er det jo et stykke mellom lyspunktene. Men jeg fikk ett i dag 🙂

Jeg har hatt audiens i garasjen til Harald Skjøldt. Om dere ikke vet hvem han er så får dere google litt 😉 Makan til garasje har jeg aldri sett, og jaggu hadde han ikke en Lamborghini-motorsykkel også. Av respekt for mannen tok jeg ingen selfies og slikt, men igjen - om dere sjekker deres foretrukne søkemotor så ser dere hva jeg har fått med meg i dag.

Tar en øl nå og prosesserer alle inntrykkene.

Jeg tror Garasjen var innom der for en 'stund' siden (?) Kult nok det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, stoppitide said:

 

 

 

Jeg tror Garasjen var innom der for en 'stund' siden (?) Kult nok det.

 

 

Joda, men det er jo noe eget å være der selv og prate men Harald selv. Å få sett motorrommet på en Countach LP400 er noe for seg selv. Ja, bare å få sett en LP400 er få forunt.

Det viser seg at jeg har sett Miuraen før, på Italiensk banedag rundt 2005 plussminus et par år. Det var da vi hadde samarbeid med Alfa Romeo-klubben, delte banetid og stod vakt for hverandre. Jeg stod i utslippet på et tidspunkt og fikk plutselig en orange Miura rett i ansiktet. Fikk fullstendig hakeslipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stoppitide skrev:

"Do", men den prisen er kanskje litt overdrevent optimistisk. Du har ikke lyst på ytterligere en SF 1098 da?

Prisen er nok noe i overkant ja, regner med rom for pruting der. (Forslag?)
SF1098 hadde sikkert vært gøy, og mér økonomisk.. -men det blir å gå baklengs inn i 2020.

SFV4 hadde vært sikkelig gøy, men også noe stiv pris.. 🤑

Livet er tøft! 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følsomt å skulle diskutere riktig pris med en som er såpass langt ute på et eller annet jorde. Vedkommende vil muligens unngå å selge? Man kan vise til lignende eksempler, nypris, vanlig prisfall og kjipe fakta om ekstrautstyrets manglende betydning. Sigma annonserer en for 189.000, lar den helt sikkert gå for ~5.000 mindre og da må privatpersoner regne med å selge under det igjen. Kr 180.000?

Baklengs inn i 2020? En riktig oppsatt SF 1098 kan ikke betegnes som 'baklengs', men jeg skjønner den generelle lysten på noe nyere.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne sikkert ha ordlagt meg annerledes vedr. SF1098. Super sykkel, og jeg hadde trolig blitt kjempefornøyd 😎 -MEN, jeg har lyst på noe "nytt"

Det er jo en standard åpning i annonsen om diskutabel pris, så vi får se hva det kommer til. Venter på at sykkelen skal komme ut av dvale i Holmestrand, så får vi se hva det blir til.

Det klør i «salen» nå, så to hjul blir det uansett 🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det sluppet film på YouTube av MCN (motorcyclenews.com) som prøvekjører nye SFV4. Han syntes den var helt rå men fikk den ikke på bakhjulet i 2. gir. Det sier mer om testeren enn sykkelen. DWC var angivelig av men det kan umulig DTC ha vært. Dessuten kjørte han på feil side av veien og brukte jeans 😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2020 den 22.06, Christoffer Cappelen skrev:

Jeg kunne sikkert ha ordlagt meg annerledes vedr. SF1098. Super sykkel, og jeg hadde trolig blitt kjempefornøyd 😎 -MEN, jeg har lyst på noe "nytt"

Det er jo en standard åpning i annonsen om diskutabel pris, så vi får se hva det kommer til. Venter på at sykkelen skal komme ut av dvale i Holmestrand, så får vi se hva det blir til.

Det klør i «salen» nå, så to hjul blir det uansett 🙌

Sykkelen er besiktiget, og prøvekjørt.
Ingenting å sette fingeren på, prisen står på 200'

Litt høyt fortsatt syntes jeg, men ikke så langt unna til at jeg føler jeg ikke skal takke ja.. Innspill? 🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kanskje hørt med Sigma hva de lar den andre gå for og så slått til på den du helst vil ha - prisene i betraktning. Dersom du skal ha sykkelen i mange år spiller kanskje ikke 10.000 kr overpris like stor rolle som om du bytter sykkel ofte... Uansett er dette en kjempesykkel! 
 

Er du stadig i tvil kan det jo være det dukker opp bedre kjøp utover forsommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, dette lukter det handel av 😎👍🏻 Ville tatt en runde på pris hos sigma, evt også et bud til på den andre og så slått til på den mest aktuelle.
 

Du blar ned til ønsket kjøremodus og holder inne indikatoren noen sekunder, da blir den valgt. Dersom du gjør dette i fart får du opp melding «close throttle» på display, slipp gassen et par sekunder og nytt modus er aktivert. Dersom du står stille uten gass slipper du sistnevnte. Det er markant forskjell mellom de ulike modusene, en del kvikkere i sport enn touring. I sport begynner den å minne mer om nevnte SF i respons.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusse/polere eksos må være noe av det minst motiverende jeg kan tenke meg. Spesielt mens eksosen er montert på sykkelen. Så.... derfor gjør jeg ikke det.

Nå hadde det seg slik at jeg måtte lage et nytt oppheng (gummi i stedet for brakett) og da var mesteparten skrudd av likevel. Pluss på et tips om et magisk sterkt middel = tja, man kan vel prøve.

https://www.ebay.com/itm/Harpic-Max10-Power-Plus-Toilet-Cleaner-Original-750-ml/264439933730?_trkparms=aid%3D555018%26algo%3DPL.SIM%26ao%3D1%26asc%3D20190212102350%26meid%3D3a7391ac16014c1ebbe1611c13d5106d%26pid%3D100012%26rk%3D1%26rkt%3D12%26sd%3D264590464510%26itm%3D264439933730%26pmt%3D1%26noa%3D0%26pg%3D2047675%26algv%3DSimplAMLv5PairwiseWeb&_trksid=p2047675.c100012.m1985

 

Steg 1 - stålbørste på vinkelsliper - renere og litt blankt, men nesten sort stål?

815635102_eksos20001.thumb.jpg.5ada1d4093ec3f1cafb30434c42715da.jpg

 

Steg 2 - noen dråper lurium for å se hva som skjer - 10 minutter midt på den fotograferte rørlengden

1409795662_eksos20002.thumb.jpg.7891111db6b68578e9a7fd55b3a1ce75.jpg

 

Steg 3 - 10 minutter med hele anlegget innsauset - synlig forskjell, men.....

1062725318_eksos20004.thumb.jpg.d8110ae132fab095d888537e5e5b4d37.jpg

 

Steg 4 - én runde til

148003603_eksos20005.thumb.jpg.4c62f21fc6b6fb2378cabbfe919586c8.jpg

 

Steg 5 - en drøy halvtime med Autosol - ikke speilblankt, men akkurat passe på en brukt sykkel

2121688916_eksos20006.thumb.jpg.891099582246e815f755c2f67ebfbf78.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Orginalnavene er auminium, og det er det på Oron også tror jeg. De er i alle fall ikke magnetiske. Oron navet er ca 0.1 mm. tykkere en de orginale. Det er heller ikke frest spor i kanten av skiva, slik det er på de orginale (se siste bilde) uten at det kan ha særlig vektbesparelse... Ja, bilder: 1 Oronskiva til venstre. Brukt orginalskive fra Tyskland ti høyre. 2 Oron skiva ligger unnerst, og viser unødvendig ekstra gods innerst. 3 Tykkelse forskjell, Oron til venstre.
    • Bilder? Du må jo vise den frem 😎 Er navet aluminium på begge? Ser litt "stålete" ut på din originale? Rart at det er såpass vektforskjell - den halve millimeteren tykkelse forklarer ikke de 300 grammene. Kanskje er anleggsflaten (husker ikke det riktige navnet) endel bredere? Vil tro du blir fornøyd uansett, når de nye klossene får varmet opp stålet og det fulle bremsepotensialet føles.
    • Jeg fikk Oro skiven i går. Den ser fin ut. Men det er litt skuffende at den er ca 300g. tyngre enn de orginale. (1.3/1.6 kg) Så to skiver blir brått over en halv kg ekstra..... Den er 5 mm tykk,a ltså 05 mm tykkere enn orginalt. Og det er også ca 3 mm unødvendig? mere gods på innsiden mot navet. Men naglene er ikke magnatiske, antakelig aluminium..nei, rustfritt må det vel være. det hender jo rustfritt ikke er magnetisk.
    • Så får man altså av og til betalt for å være litt engasjert i Ducatisme 😎  Stor underholdning og god stemning! Det er bare fordi jeg kjenner DMF at jeg tror på historien. Den involverer Beater tanks fra Japan og en herre ved navn Galluzzi.   Hvis du ikke får logget inn så er den i korte trekk: "showerfan" selger sin ubrukte Monster aluminium tank fra Beater i Japan. Allerede her er historien ganske flott, men det skal aksellerere rått.   Solgt på dagen fra Ebay.   Til Miguel Angel Galluzzi. YES!!!     https://ducatimonsterforum.org/index.php?topic=79954.new#new    
    • Joda, det siste der har jeg gjort. Men kan sikkert bli bedre på det, og på å rense skiver og klosser. Ja, Oron, skal det være. De ser helt like ut som de orginale, bortsett fra at navene er farga sorte. Den brukte skiva bestillte jeg før jeg var klar over de lave prisene hos Capri Moto. Den hadde kun fem hundredeler slitasje (om den var 4.5mm ny), blank og fin, og minimalt med riper. Prisene hos Motorradt. er ofte lave, og man betaler kun det frakten virkelig koster. Så ja, jeg var nok heldig med den. Men alle de andre brukte skivene jeg fant på ebay, i løpet av noen timer. er nok ikke verd det. Her var det mye mer eller mindre skrot, høye priser og høy frakt. Blir litt som om jeg skulle lagt ut mine gamle til tusen kr stykket... Med mindre selger har sjekka skivene nøye, bør han forstå at en kjøper tar en viss risiko ved å kjøpe slikt brukt. Og prisen bør være deretter. Nå er det greie returordninger på ebay da, men mye styr med montering, ev. demontering, sende tilbake og prøve å få igjen momsen. Skiva jeg kjøpte var ikke sjekka nøye, men den lave slitasjen samt god pris ga, meg en god feeling. Nå har jeg ikke prøvd den på veien enda. Men jeg kunne ikke skjenne noen ujamnhet ved en "manuell test".    
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer