Gå til innhold

Den store on/off-topic si-hva-som-helst-tråden. Lavterskel skrivehjørne


stoppitide

Anbefalte innlegg

Dette er ikke direkte Ducati-relatert, men i høyeste grad italiensk motor-relatert.

I disse corona-tider er det jo et stykke mellom lyspunktene. Men jeg fikk ett i dag 🙂

Jeg har hatt audiens i garasjen til Harald Skjøldt. Om dere ikke vet hvem han er så får dere google litt 😉 Makan til garasje har jeg aldri sett, og jaggu hadde han ikke en Lamborghini-motorsykkel også. Av respekt for mannen tok jeg ingen selfies og slikt, men igjen - om dere sjekker deres foretrukne søkemotor så ser dere hva jeg har fått med meg i dag.

Tar en øl nå og prosesserer alle inntrykkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

1 time siden, Helge skrev:

Dette er ikke direkte Ducati-relatert, men i høyeste grad italiensk motor-relatert.

I disse corona-tider er det jo et stykke mellom lyspunktene. Men jeg fikk ett i dag 🙂

Jeg har hatt audiens i garasjen til Harald Skjøldt. Om dere ikke vet hvem han er så får dere google litt 😉 Makan til garasje har jeg aldri sett, og jaggu hadde han ikke en Lamborghini-motorsykkel også. Av respekt for mannen tok jeg ingen selfies og slikt, men igjen - om dere sjekker deres foretrukne søkemotor så ser dere hva jeg har fått med meg i dag.

Tar en øl nå og prosesserer alle inntrykkene.

Jeg tror Garasjen var innom der for en 'stund' siden (?) Kult nok det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, stoppitide said:

 

 

 

Jeg tror Garasjen var innom der for en 'stund' siden (?) Kult nok det.

 

 

Joda, men det er jo noe eget å være der selv og prate men Harald selv. Å få sett motorrommet på en Countach LP400 er noe for seg selv. Ja, bare å få sett en LP400 er få forunt.

Det viser seg at jeg har sett Miuraen før, på Italiensk banedag rundt 2005 plussminus et par år. Det var da vi hadde samarbeid med Alfa Romeo-klubben, delte banetid og stod vakt for hverandre. Jeg stod i utslippet på et tidspunkt og fikk plutselig en orange Miura rett i ansiktet. Fikk fullstendig hakeslipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stoppitide skrev:

"Do", men den prisen er kanskje litt overdrevent optimistisk. Du har ikke lyst på ytterligere en SF 1098 da?

Prisen er nok noe i overkant ja, regner med rom for pruting der. (Forslag?)
SF1098 hadde sikkert vært gøy, og mér økonomisk.. -men det blir å gå baklengs inn i 2020.

SFV4 hadde vært sikkelig gøy, men også noe stiv pris.. 🤑

Livet er tøft! 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følsomt å skulle diskutere riktig pris med en som er såpass langt ute på et eller annet jorde. Vedkommende vil muligens unngå å selge? Man kan vise til lignende eksempler, nypris, vanlig prisfall og kjipe fakta om ekstrautstyrets manglende betydning. Sigma annonserer en for 189.000, lar den helt sikkert gå for ~5.000 mindre og da må privatpersoner regne med å selge under det igjen. Kr 180.000?

Baklengs inn i 2020? En riktig oppsatt SF 1098 kan ikke betegnes som 'baklengs', men jeg skjønner den generelle lysten på noe nyere.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne sikkert ha ordlagt meg annerledes vedr. SF1098. Super sykkel, og jeg hadde trolig blitt kjempefornøyd 😎 -MEN, jeg har lyst på noe "nytt"

Det er jo en standard åpning i annonsen om diskutabel pris, så vi får se hva det kommer til. Venter på at sykkelen skal komme ut av dvale i Holmestrand, så får vi se hva det blir til.

Det klør i «salen» nå, så to hjul blir det uansett 🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det sluppet film på YouTube av MCN (motorcyclenews.com) som prøvekjører nye SFV4. Han syntes den var helt rå men fikk den ikke på bakhjulet i 2. gir. Det sier mer om testeren enn sykkelen. DWC var angivelig av men det kan umulig DTC ha vært. Dessuten kjørte han på feil side av veien og brukte jeans 😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2020 den 22.06, Christoffer Cappelen skrev:

Jeg kunne sikkert ha ordlagt meg annerledes vedr. SF1098. Super sykkel, og jeg hadde trolig blitt kjempefornøyd 😎 -MEN, jeg har lyst på noe "nytt"

Det er jo en standard åpning i annonsen om diskutabel pris, så vi får se hva det kommer til. Venter på at sykkelen skal komme ut av dvale i Holmestrand, så får vi se hva det blir til.

Det klør i «salen» nå, så to hjul blir det uansett 🙌

Sykkelen er besiktiget, og prøvekjørt.
Ingenting å sette fingeren på, prisen står på 200'

Litt høyt fortsatt syntes jeg, men ikke så langt unna til at jeg føler jeg ikke skal takke ja.. Innspill? 🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kanskje hørt med Sigma hva de lar den andre gå for og så slått til på den du helst vil ha - prisene i betraktning. Dersom du skal ha sykkelen i mange år spiller kanskje ikke 10.000 kr overpris like stor rolle som om du bytter sykkel ofte... Uansett er dette en kjempesykkel! 
 

Er du stadig i tvil kan det jo være det dukker opp bedre kjøp utover forsommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, dette lukter det handel av 😎👍🏻 Ville tatt en runde på pris hos sigma, evt også et bud til på den andre og så slått til på den mest aktuelle.
 

Du blar ned til ønsket kjøremodus og holder inne indikatoren noen sekunder, da blir den valgt. Dersom du gjør dette i fart får du opp melding «close throttle» på display, slipp gassen et par sekunder og nytt modus er aktivert. Dersom du står stille uten gass slipper du sistnevnte. Det er markant forskjell mellom de ulike modusene, en del kvikkere i sport enn touring. I sport begynner den å minne mer om nevnte SF i respons.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusse/polere eksos må være noe av det minst motiverende jeg kan tenke meg. Spesielt mens eksosen er montert på sykkelen. Så.... derfor gjør jeg ikke det.

Nå hadde det seg slik at jeg måtte lage et nytt oppheng (gummi i stedet for brakett) og da var mesteparten skrudd av likevel. Pluss på et tips om et magisk sterkt middel = tja, man kan vel prøve.

https://www.ebay.com/itm/Harpic-Max10-Power-Plus-Toilet-Cleaner-Original-750-ml/264439933730?_trkparms=aid%3D555018%26algo%3DPL.SIM%26ao%3D1%26asc%3D20190212102350%26meid%3D3a7391ac16014c1ebbe1611c13d5106d%26pid%3D100012%26rk%3D1%26rkt%3D12%26sd%3D264590464510%26itm%3D264439933730%26pmt%3D1%26noa%3D0%26pg%3D2047675%26algv%3DSimplAMLv5PairwiseWeb&_trksid=p2047675.c100012.m1985

 

Steg 1 - stålbørste på vinkelsliper - renere og litt blankt, men nesten sort stål?

815635102_eksos20001.thumb.jpg.5ada1d4093ec3f1cafb30434c42715da.jpg

 

Steg 2 - noen dråper lurium for å se hva som skjer - 10 minutter midt på den fotograferte rørlengden

1409795662_eksos20002.thumb.jpg.7891111db6b68578e9a7fd55b3a1ce75.jpg

 

Steg 3 - 10 minutter med hele anlegget innsauset - synlig forskjell, men.....

1062725318_eksos20004.thumb.jpg.d8110ae132fab095d888537e5e5b4d37.jpg

 

Steg 4 - én runde til

148003603_eksos20005.thumb.jpg.4c62f21fc6b6fb2378cabbfe919586c8.jpg

 

Steg 5 - en drøy halvtime med Autosol - ikke speilblankt, men akkurat passe på en brukt sykkel

2121688916_eksos20006.thumb.jpg.891099582246e815f755c2f67ebfbf78.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
    • Tja, det er kanskje heller mangelen på støy som gjør at praksis og kommunikasjon stemmer dårlig med lovens bokstav. Jeg er spesielt lite imponert av selskapene som man bare må anta at tåkelegger med viten og vilje. Mitt forsøk er å snakke med så mange aktører som nødvendig - for å få fremdrift. Det er en del kokker rundt omkring, så alle bidrag til at de holder tungen rett i munnen vil være positivt. Selskapene har sin agenda (bare en begrenset rolle, men må skjerpe kommunikasjonen sin overfor kundene og betingelsene beskrevet i vilkår). Vegvesenet har kanskje mest en koordinerende rolle hva angår banekjøring, men desto viktigere rolle for veisikkerhet (der kommer det antagelig gode tiltak). Departement og direktorat presser på for redusert antall ulykker (,men er ikke tydelige på hvordan?) Inn fra sidelinjen kommer NAF (med fokus på rustløsere?), NMCU med fokus på alle våre ønsker og rettigheter, Tryg Trafikk med fokus på begrensende tiltak og å være enige med myndighetene (var det stygt sagt?) og i periferien sitter dugnadsjobbende og/eller kommersielle arrangører som tror på at det hjelper å lære opp førere på bane - også i et tempo som skaper utfordringer = bedre ferdigheter for de som allerede er forbi rustløserbehovet.  Det blir veldig spennende å følge utviklingen på dette området. Styrt feil av den innerste sirkel kan det bli vanskelig å få til noe bra. Styrt riktig kan det bli en positiv utvikling for alle. Kryss fingrene.
    • Rart det er så mye støy rundt dette. Desmodromene har vel arrangert banedager siden 2004 ?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer