Gå til innhold

Den store on/off-topic si-hva-som-helst-tråden. Lavterskel skrivehjørne


stoppitide

Anbefalte innlegg

Denne sommeren tenkte jeg på å gjøre til den store touring sommeren.. en tur nedover kontinentet.. tyskland nederland belgia frankrike over til england irland osv..   fortsette nedover frankrikem biskaia fjorden, spaniaa, portugal..   noen som har noe lignende i tankene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje litt i overkant den ruta æ beskriver.. ihvertfall på tre uker.. med fortsettelse Algarve -> gibraltar - > Andorra -> Monaco -> Venice, for så ta noen dager ved den Kroatiske kyst.. Nordover via alpene og så sett turen nordøst for å kjøre østsia av det Baltiske hav hjem via finland..  ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ferge mellom Norge og UK dessverre. Såvidt jeg vet, ikke lenger Esbjerg-Harwich heller. Bare sykkel på tog i tunnell som gjelder nå. Det går ferge fra nord i Spania/Portugal til syd i England. Jeg synes ambisjonene høres voldsomme ut, men det kan gå og da er det vel bare å sette i gang. Skulle du dumpe innom alper/dolomitter fra midten av juli, så får vi snakkes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, e nokk altfor voldsomt... .. uk islands får bli en egen tur, blir jo litt uvant å kjøre på feil sia av veien også..

Korteste veien for meg til kontinentet blir vel rett sør til Botnviken i sverige, og følge E4 til stockhol (170 mil til stockholm)og båt derfra, eller på østsiden med E8 ned til Helsinki(bare 150 til Helsinki), så båt evt til estland , latvia eller polen, evt hvis noen går til tyskland, og vips så var man på kontinetet.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

On topic i off topic :rolleyes: (ikke viktig nok til egen Meccanica tråd)

 

For de som måtte lure.... slik skal en ventil helst ikke se ut :angry: Antagelig falsk luft som har skapt skikkelig utrivelig temperatur i kammeret - i tillegg til andre mer eller mindre sannsynlige årsaker.

 

Takk til hardt arbeidende mekanikere som strakk seg langt, utvidet den avtalte servicen BETYDELIG og reddet turer, banedager og humøret mitt ;)

 

 

post-75-0-99009500-1436476004_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On topic i off topic :rolleyes: (ikke viktig nok til egen Meccanica tråd)

 

For de som måtte lure.... slik skal en ventil helst ikke se ut :angry: Antagelig falsk luft som har skapt skikkelig utrivelig temperatur i kammeret - i tillegg til andre mer eller mindre sannsynlige årsaker.

 

Takk til hardt arbeidende mekanikere som strakk seg langt, utvidet den avtalte servicen BETYDELIG og reddet turer, banedager og humøret mitt ;)

Uff da, godt den er fikset så resten av sesongen er reddet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...
  • 3 uker senere...

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • 9 år siden vi var på Cartagena banen i Spania og kjørte sist. Årene 2013-16 fylte vi 2 pitbokser med DUCATI. 10-15 Nidhoggere med banesykler og noen Desmodromer med gatesykler kjørte 5 dager til ende. Det var noen utrolig morsomme og spennende dager.  Jeg var der en tur i dag for å se Racing4fun sammen med en tysk arrangør. 80-90 stk på banen, 4 grupper og god plass.   Ingen Duccer fra Norge, men en tysker hadde preppa en ny Panigale V4 som bane sykkel. Ser ikke verst ut den😁  Været er «nesten» alltid bra i Spania, men i dag var unntaket. Det begynte å regne da jeg kjørte inn på banen, skikkelig skybrudd og alle som var ute å kjørte dro inn i depot. Ei enslig norsk jente la om til regndekk og dro utpå og kjørte mange runder, sprekt det. Hyggelig å treffe kjentfolk som hadde tatt turen ned. Jeg fikk kjenne på godlukta, må si det kribler litt i fingra fortsatt… Snart sesongstart😀 PB 2014, kjølevæske tappes og vann helles på. Omvendt prosedyre når det pakkes for hjemreise i tilfelle frost.    2014, sporvalg trening.  2014,  fredagsløp med mange norske Ducatitister 2016, forundringsboks snart klar for utsjekk.    2016, Kjersti klar for 1 gangs kjøring med Panigalen.    2016, undertegnede ut for testing.    2025, «nye» Panigale V4   2025, vått
    • Tja, det er vel egentlig alle. I varierende grad. NB uansett hva jeg skriver og uansett hva loven sier så kan man ende opp i en konflikt med sitt selskap dersom ting er uklart. Unngå det hvis du kan. Send dem et skriftlig spørsmål der du spør om Bilansvarsloven pålegger dem å dekke ansvar + førerulykke også på bane, kjørende uten konkurranse, racing, tidtagning. 
    • Hvilke selskaper er det problemer med?
    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer