Gå til innhold

Teknisk klargjøring/vedlikehold eksklusivt for Donnaer


Anbefalte innlegg

Lørdag 25 april er det teknisk klargjøring/vedlikeholdsdag hos Løvaas Motor i Holmestrand.

 

Dette er åpent for kvinnelige medlemmer av NDFD.

Arrangementet starter ca kl 1100 og vi holder på til ca kl 1400.

 

Vi forsøker å gi gode råd om vedlikehold av din kjære Ducati.

Spørsmål blir besvart så langt kunnskapen rekker.

 

Vi prøver også å få tid til prat om hva som kreves for å delta på en banedag med skiltsykler.

Det er mange som lurer på om det kreves noe spesielt teknisk på motorsykkelen og om alle kan delta på en banedag hos Desmodromene.

 

Velkommen skal dere være

 

Meccanica ansvarlig

Per Borge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag lørdag 25 april hadde vi en flott klargjøring/vedlikeholdsdag for Donnaene hos Løvaas Motor i Holmestrand.

Full fres og interesserte donnaer som satt som tente lys og hørte på. Masse gode spørsmål ble også stilt.

 

Takk for veldig bra oppmøte, håper det var nyttig info. Flott gjeng å vise litt vedlikehold og mekketips. Litt skravling innimellom, men det er vel sånn det skal være

post-43-0-52445100-1429978653_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • 9 år siden vi var på Cartagena banen i Spania og kjørte sist. Årene 2013-16 fylte vi 2 pitbokser med DUCATI. 10-15 Nidhoggere med banesykler og noen Desmodromer med gatesykler kjørte 5 dager til ende. Det var noen utrolig morsomme og spennende dager.  Jeg var der en tur i dag for å se Racing4fun sammen med en tysk arrangør. 80-90 stk på banen, 4 grupper og god plass.   Ingen Duccer fra Norge, men en tysker hadde preppa en ny Panigale V4 som bane sykkel. Ser ikke verst ut den😁  Været er «nesten» alltid bra i Spania, men i dag var unntaket. Det begynte å regne da jeg kjørte inn på banen, skikkelig skybrudd og alle som var ute å kjørte dro inn i depot. Ei enslig norsk jente la om til regndekk og dro utpå og kjørte mange runder, sprekt det. Hyggelig å treffe kjentfolk som hadde tatt turen ned. Jeg fikk kjenne på godlukta, må si det kribler litt i fingra fortsatt… Snart sesongstart😀 PB 2014, kjølevæske tappes og vann helles på. Omvendt prosedyre når det pakkes for hjemreise i tilfelle frost.    2014, sporvalg trening.  2014,  fredagsløp med mange norske Ducatitister 2016, forundringsboks snart klar for utsjekk.    2016, Kjersti klar for 1 gangs kjøring med Panigalen.    2016, undertegnede ut for testing.    2025, «nye» Panigale V4   2025, vått
    • Tja, det er vel egentlig alle. I varierende grad. NB uansett hva jeg skriver og uansett hva loven sier så kan man ende opp i en konflikt med sitt selskap dersom ting er uklart. Unngå det hvis du kan. Send dem et skriftlig spørsmål der du spør om Bilansvarsloven pålegger dem å dekke ansvar + førerulykke også på bane, kjørende uten konkurranse, racing, tidtagning. 
    • Hvilke selskaper er det problemer med?
    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer