Gå til innhold

Teknisk klargjøring/vedlikehold eksklusivt for Donnaer


Anbefalte innlegg

Lørdag 25 april er det teknisk klargjøring/vedlikeholdsdag hos Løvaas Motor i Holmestrand.

 

Dette er åpent for kvinnelige medlemmer av NDFD.

Arrangementet starter ca kl 1100 og vi holder på til ca kl 1400.

 

Vi forsøker å gi gode råd om vedlikehold av din kjære Ducati.

Spørsmål blir besvart så langt kunnskapen rekker.

 

Vi prøver også å få tid til prat om hva som kreves for å delta på en banedag med skiltsykler.

Det er mange som lurer på om det kreves noe spesielt teknisk på motorsykkelen og om alle kan delta på en banedag hos Desmodromene.

 

Velkommen skal dere være

 

Meccanica ansvarlig

Per Borge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag lørdag 25 april hadde vi en flott klargjøring/vedlikeholdsdag for Donnaene hos Løvaas Motor i Holmestrand.

Full fres og interesserte donnaer som satt som tente lys og hørte på. Masse gode spørsmål ble også stilt.

 

Takk for veldig bra oppmøte, håper det var nyttig info. Flott gjeng å vise litt vedlikehold og mekketips. Litt skravling innimellom, men det er vel sånn det skal være

post-43-0-52445100-1429978653_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Og kan dette kanskje også ha et regionalt perspektiv? Altså at medlemmene får støtte til å lage fine veier-videoer på klassiske Ducatier? Jeg vet dere er der ute, både syklene og eierne 😉 
    • Kan vi som forening tenke på å lage innhold som dette? Se video under. Ikke tenk så mye på kjøringen, selv om den er helt OK, tenk mer på hvordan videoen fanger alle de spesielle lydene fra en hverdagstur. Kan vi lage dette på YT med våre sykler og medlemmer? ❤️ Jeg stiller med et par sykler fra litt gamle dager. Vi vet alle også i hvilket vindu vi finner en 888SP5 å sette mikrofon på. Jeg husker også VELDIG min første Desmodromene-fellestur i '97 sammen med en herremann på en 78' 900SS/Conti.  Dere som eier disse smykkene vet hvem dere er. Dere som har selvtillit til å kjøre smykkene slik at det blir interessant på video... Vel dere vet også hvem dere er 😉 Om vi er noen som er med på dette så tenker jeg at klubben kunne stå for: Kamera m/innfesting Mikrofon - dette må være en ganske dyr sak, og kanskje å leie inn noen som kan slike ting Veiledning Montering Videoredigering, inkludert skjuling av fartsmåler Fører står for Sykkel, seg selv, osv Forsikring Kunne kjøre sykkelen sin på en slik måte at det blir en interessant video 😉    
    • Det var enda mindre slitt under👍 og drevet står riktig vei. Finsjekket med lommelaseren for sikkerhets/moro skyld.
    • På Fanten var det undersiden av  svingarms beskyttern som blei utslitt. Bare nevner det, har du sett under? Tok litt tid før jeg oppdaga det, eh.. Det var og er forøvrig 15T på Fant. Var montert feil vei, så flaks at det ikke gikk galt. Men lett å ta feil da det skal stå motsatt vei av Ducati, i allefall på 750'n.
    • Oljelekkasjen tettet. Sejd helicoil-reparasjoner på sidedekselet og én på starteren. Takk for rask jobb hos Løvaas.  Samtidig byttet kjede-mot-svingarm-beskytteren som internettet dømmer til rask katastrofe hvis man går ned til 14T fordrev. Nix. Kjørt 250.000km med 14T og fremdeles nesten helt ok.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer