Gå til innhold

the Official Bikes of Desmodromene


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...

Dette er min 2007 Ducati 1098s Tricolore. Det var opprinnelig Øystein Hovlandsdal sin sykkel og da han skulle selge ifjor tapte jeg overfor en annen kjøper som kom før meg. Bittert der og da, men etter tre uker får jeg en SMS fra han som kjøpte den med spørsmål om å kjøpe den fra han. Lettere animert etter sommerfest den kvelden slo jeg til. Tidligere har jeg hatt en Monster S4rs Tricolore som jeg kjøpte ny - angrer på at jeg solgte den i 2011. Før det hadde jeg en Monster S4 som var lakkert i Corse farger. I mitt tidligere liv har jeg hatt flere Honda og en BMW men hjertet banker for Ducati.

6F7DEC91-22E0-4A41-B3F4-201D6123E839.jpeg

1D0C0F89-4C09-41B5-A34A-8DAA1EE15CEF.jpeg

F90B4B50-4D8F-42B1-B0A4-5D62E68B77F9.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
På 18.3.2020 den 17.09, John Olsen skrev:

Her er min Panigale 959 Corse 2019, kjøpt ny hos Sigma 🙂

 

IMG_1429.thumb.jpeg.52c3f02f6c746f87962413099296159a.jpeg

IMG_1307_LR.thumb.jpg.218a607e4ba1dae2bda5f785d2687a95.jpg

IMG_1310_LR.thumb.jpg.22ad2633a5a774792d1ae5523ba9a681.jpg

IMG_1315_LR.thumb.jpg.a9ca80d0b49aebecfee37bcb683b5223.jpg

IMG_1313_LR.thumb.jpg.e30333227612a5e0058de70e95d1b472.jpg

IMG_1312_LR.jpg

Superflott Panigale Corse du har 👍🏁. Jeg skal oppgradere min 2018 Ducati 959 Panigale Corse til en 2019 Ducati Multistrada 1260 Pikes Peak 💪. Gleder meg til å flotte dager på Rudskogen ☀️ 😎 🏁 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken årsmodell stammer denne fra? Ser den har kåpe fra 05 eller nyere. 
Morsomt med  ombygd 999R, ikke mange slike i verden. 
Jeg hadde en 999R banesykkel med enkeltarmssving, gaffel og eksosanlegg fra 1098. Gikk meget bra så lenge motoren holdt. 
AFFCA29F-F946-4B2F-BEF6-2267AC476BDF.thumb.jpeg.60eab87697892afb660b90128abd136f.jpeg555182D5-52C2-4A52-AB98-56AD5635892E.thumb.jpeg.8643fb626eef95b43257ece3908bc80f.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke hyllevare dette. Are Leegaard hos Løvaas Motor har gjort ombyggingen på sykkelen jeg hadde. Det var ikke helt enkelt da eksosanlegget måtte bygges om +en del annet. Har den vært bosatt i Trondheim før du kjøpte den? Han jeg solgte den til var derfra. Morsomt å få sett den til sommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer ganske godt overens med det jeg fikk høre av selger det. Sa Are hadde bygd den for en tid tilbake. Kjøpte den fra en hyggelig kar i Sandefjord i November. Meget mulig den har vært innom Trondheim før dette, han hadde vel hatt den ett par år bare tror jeg. Gleder meg til å få luftet den til sommeren ja. Utrolig morsom sykkel!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 29.12.2020 den 19.28, Brynjulv skrev:

Superflott Panigale Corse du har 👍🏁. Jeg skal oppgradere min 2018 Ducati 959 Panigale Corse til en 2019 Ducati Multistrada 1260 Pikes Peak 💪. Gleder meg til å flotte dager på Rudskogen ☀️😎🏁 

Takk for det du! 🙂 Åååh, såpass ja! Det blir nok en annen type verden det ja 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Finner ikke mange av de nei, så etter ett drøyt år med krangling med meg selv om jeg kunne ta meg råd til det tapte lommeboka og jeg satt plutselig med 3x999. Takk det samme, følger prosjektet ditt flittig selv, lekker sykkel det også! Var inne på tanken på samme eksos selv men syntes det kledde sykkelen din bedre så slo fra meg den tanken igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Etter et par år utenfor Desmodromene har jeg endelig fått meg en Ducati igjen.

I løpet av 9 år har jeg hatt følgende

- Kawasaki Ninja ZX-6R '98 (kun problemer med denne)

- Suzuki GSX-R600 '01 (Kvalitet, null problemer med denne)

- Ducati Panigale 959 '16

- Yamaha R1 '05 (Savnet etter Ducati ble stort ved anskaffelse av denne.....)

- Ducati Panigale 1199S '14

Sistnevnte hentet jeg forrige uke, og er så langt svært fornøyd! Den har stått hos forhandler(Eker) frem til 2018 og har derfor kun kjørt 7.000km.

Termignoni anlegg, up-map, Pirelli Super Corsa og service er bestilt og utføres om to uker. 

Her er bilde av mc'ene jeg har hatt i kronologisk rekkefølge:

IMG_4082.thumb.JPG.46639d1af45d3d84e3ce7d16ebc3a355.JPG

IMG_0778.thumb.JPG.3380beb851793c36c10e46b0b0eb394b.JPG

858_490253124.thumb.jpg.cf4fe7692282fed32d45fa5ed0378e58.jpg

IMG_0757_jpg.thumb.JPG.84d2832ef2146d119870501062dc3307.JPG

IMG_8995.JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
    • Tja, det er kanskje heller mangelen på støy som gjør at praksis og kommunikasjon stemmer dårlig med lovens bokstav. Jeg er spesielt lite imponert av selskapene som man bare må anta at tåkelegger med viten og vilje. Mitt forsøk er å snakke med så mange aktører som nødvendig - for å få fremdrift. Det er en del kokker rundt omkring, så alle bidrag til at de holder tungen rett i munnen vil være positivt. Selskapene har sin agenda (bare en begrenset rolle, men må skjerpe kommunikasjonen sin overfor kundene og betingelsene beskrevet i vilkår). Vegvesenet har kanskje mest en koordinerende rolle hva angår banekjøring, men desto viktigere rolle for veisikkerhet (der kommer det antagelig gode tiltak). Departement og direktorat presser på for redusert antall ulykker (,men er ikke tydelige på hvordan?) Inn fra sidelinjen kommer NAF (med fokus på rustløsere?), NMCU med fokus på alle våre ønsker og rettigheter, Tryg Trafikk med fokus på begrensende tiltak og å være enige med myndighetene (var det stygt sagt?) og i periferien sitter dugnadsjobbende og/eller kommersielle arrangører som tror på at det hjelper å lære opp førere på bane - også i et tempo som skaper utfordringer = bedre ferdigheter for de som allerede er forbi rustløserbehovet.  Det blir veldig spennende å følge utviklingen på dette området. Styrt feil av den innerste sirkel kan det bli vanskelig å få til noe bra. Styrt riktig kan det bli en positiv utvikling for alle. Kryss fingrene.
    • Rart det er så mye støy rundt dette. Desmodromene har vel arrangert banedager siden 2004 ?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer