Gå til innhold

the Official Bikes of Desmodromene


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Mye har skjedd og mye er gjort siden sist jeg postet her og siden den antagelig aldri igjen blir like ren, så kjører jeg på med mange bilder igjen...

 

Omvendt liste over mods: det som hverken er litt/mye bearbeidet eller byttet ut.....  tenningslås, muligens forhjulsaksel og regulator (snodig nok).  'Reisen' oppsummeres på det siste bildet ;)

 

post-75-0-10440700-1525624289_thumb.jpg

 

post-75-0-11092000-1525624294_thumb.jpg

 

post-75-0-07799000-1525624299_thumb.jpg

 

post-75-0-50630800-1525624303_thumb.jpg

 

post-75-0-96326700-1525624308_thumb.jpg

 

post-75-0-86717300-1525624313_thumb.jpg

 

post-75-0-58109200-1525624319_thumb.jpg

 

post-75-0-26901100-1525624325_thumb.jpg

 

post-75-0-08006700-1525624331_thumb.jpg

 

post-75-0-70921000-1525624336_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Endelig somlet meg til å ta lappen på tung mc. Ikke kjørt tohjuling siden 2002 (klasse A1) så jeg er vel å anse som fersk. Tilfeldigvis falt valget på en 1999 Ducati St2/944 etter å ha vurdert mye forskjellig. De fleste andre jeg kjenner som har motorsykkel kjører japansk så jeg får jo såklart høre hvor lite driftsikker italiensk sykkel er osv. Mobbingen stopper fort når jeg starter opp og den deilige lyden av twinen med slipons overdøver symaskinene til de andre :)  

 

Det finnes nok mer raffinerte sykler som er lettere å leve med til daglig men følelsen av å kjøre ducatien er helt spesiell. Til tross for "bare" 85 hester går den godt (synes jeg). 

 

Slipons i rustfritt stål av merke "max torque cans", fjernet db-killers, sargent comfortsal, og forhøyet vindskjerm, goodrigde slanger forran og bak. Originale sidevesker som er avtagbare. Fjernet pakning mellom motorblokk og clutchdeksel. Noen skavanker og småriper her og der, og en turteller som ikke fungerer så bra. Bortsett fra dette ser sykkelen fin ut til å være 19 år og gått 40000 km. Tut og kjør :)  

post-940-0-21911700-1527671564_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Dette er min 4.sesong med Panigale'n i racing.

Sykkelen har gitt meg mye glede og har også gitt meg NM-poeng i Superbike (9. og 11. plass i 2017), samt at jeg er regjerende klubbmester i NidhoggRR :)

Mange har sikkert sett sykkelen før, men etter en brutal highside under trening i august 2017 så måtte sykkelen freshes opp endel...

 

For 2018-sesongen er designet fra Milanno Artworks og fargepaletten er inspirert av Maserati.

Jeg har ikke sittet på sykkelen siden kræsjen i fjor, så jeg ser frem til Ducati Weekend :)

 

 

 

 

post-158-0-32748400-1532262184_thumb.jpg

post-158-0-65110900-1532262198_thumb.jpg

post-158-0-25544500-1532262210_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min MC-historie er usedvanlig kort inntil videre :-P

Tok lappen i fjor, kjøpte Ducati i år, bestilte i vinter så den var klar til sesongen startet :-)

Har i skrivende stund kjørt 7000km på den og koser meg veldig. Og sykkelen, det er en Panigale V4 :-)

 

Tok "banelappen" med Senior mc også og har kjørt noen dager på Rudskogen. Det har virkelig gitt mersmak og det blir nok mer av det framover :-)

post-927-0-01287700-1532331323_thumb.jpg

post-927-0-16025900-1532331356_thumb.jpg

post-927-0-41078100-1532331373_thumb.jpg

post-927-0-31878800-1532331409_thumb.jpg

post-927-0-56981700-1532331662_thumb.jpg

post-927-0-29800400-1532331676_thumb.jpg

post-927-0-09827100-1532331690_thumb.jpg

post-927-0-85027900-1532331702_thumb.jpg

post-927-0-35458500-1532331719_thumb.jpg

post-927-0-07708700-1532331728_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min 2005 Ducati 749 s 2005 kjøpte den for 1,5 år siden. Var kjørt 11000km ca da å nå er den runda 30000km har vært i alpene i Italia, østerike sveits, Frankrike, Tyskland, Luxembourg, Belgia, Danmark og store deler av Vestlandet med den. Byttet en del slitedeler reimer 2 ganger, luftfilter 2 ganger olje x antall ganger ink filter. Styrelager, x antall dekk osv pluss den har blitt pimpa opp med rizoma speil, ny lakk, puig hendler, rapid bike +quick shift, massevis av carbon led lys ombygd eksos egentlig fra mivv, gull detaljer rundt om osv

post-962-0-09583100-1532445937_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Her er min Ducati Monster 1200 2018 modell, med litt mods som det heter😎. Flere ting er underveis og/eller i tankene🤔 fremover. Det er fks hendler, mere carbon deler osv. Det for komme litt ettersom man blir inspirert 😋.

Bedre bilder kommer etterhvert.

20181106_211128.thumb.jpg.80e4e29faac3f3e2539e859108455962.jpg

Må ta med med 748R 2000 modell også, overhalt og tunet av Biggelaar-Performance i Holland. Ren racing her ikke noe annet😅

789120120_6E7A0080_1470567648930235735.thumb.JPG.e5c31ec3e5c7304f282956fb628a3d2e.JPG

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er inne i en god steam, og har i skrivende stund 5,5 Ducatier... Dette er favorittene for tiden. Det er et visst gjennomtrekk i samlingen, men disse forsvinner nok ikke ut med det første... Siste anskaffelse er snart i hus, og blir muligens spennende. Det er en stygg sak, men med stooort potensiale. Kommer tilbake til den en annen gang :)

68800FFC-CF08-47F7-B7EB-680D6946E863.jpeg

10DDE116-AAE3-4390-B156-885F8518E3CB.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Her er min første Ducati 🙂 Etter 15 uten sykkel passet det godt at yngstemann skal ta A1 lappen. Har tidligere hatt diverse japser/racer og ønsket nå noe annet. Vet ikke hvorfor men plutselig ble jeg opptatt av Ducati. Så for meg noe nyere men da S2R800 dukket opp på et finn søk så var jeg solgt... Har ikke fått tatt egne bilder av denne ennå så bruker et salgsbilde fra der jeg kjøpte den hos Ducati i Trondheim. Så vidt jeg har forstått har den gått endel i trøndelag og nå sist rundt Møre og Romsdal. Nå framover blir det Buskerud og Vestfold som blir alfa område. Masse nydelige detaljer og forstår at tidligere eier har tatt godt vare på denne. 

o_1dgo67q0dg8681l16pl1mehngqq.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et godt spørsmål, men tror at svaret er at den har DB killer montert. Både ser og høres sånn ut.

Men jeg har ennå ikke fått satt mitt personlige preg på den. Første del blir å gå ned en tann på framdrevet ellers så er det allerde gjort mye spennende med den 

o_1dgo67q0d5g5o3g2oaecv1mjer.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/20/2019 at 9:01 PM, Arild Bakken said:

Her er min første Ducati 🙂 Etter 15 uten sykkel passet det godt at yngstemann skal ta A1 lappen. Har tidligere hatt diverse japser/racer og ønsket nå noe annet. Vet ikke hvorfor men plutselig ble jeg opptatt av Ducati. Så for meg noe nyere men da S2R800 dukket opp på et finn søk så var jeg solgt... Har ikke fått tatt egne bilder av denne ennå så bruker et salgsbilde fra der jeg kjøpte den hos Ducati i Trondheim. Så vidt jeg har forstått har den gått endel i trøndelag og nå sist rundt Møre og Romsdal. Nå framover blir det Buskerud og Vestfold som blir alfa område. Masse nydelige detaljer og forstår at tidligere eier har tatt godt vare på denne. 

o_1dgo67q0dg8681l16pl1mehngqq.jpg

Gratulerer! Var det deg jeg pratet med på Cirkle K Mjøndalen for noen uker siden? Jeg kjørte en 1098.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
    • Tja, det er kanskje heller mangelen på støy som gjør at praksis og kommunikasjon stemmer dårlig med lovens bokstav. Jeg er spesielt lite imponert av selskapene som man bare må anta at tåkelegger med viten og vilje. Mitt forsøk er å snakke med så mange aktører som nødvendig - for å få fremdrift. Det er en del kokker rundt omkring, så alle bidrag til at de holder tungen rett i munnen vil være positivt. Selskapene har sin agenda (bare en begrenset rolle, men må skjerpe kommunikasjonen sin overfor kundene og betingelsene beskrevet i vilkår). Vegvesenet har kanskje mest en koordinerende rolle hva angår banekjøring, men desto viktigere rolle for veisikkerhet (der kommer det antagelig gode tiltak). Departement og direktorat presser på for redusert antall ulykker (,men er ikke tydelige på hvordan?) Inn fra sidelinjen kommer NAF (med fokus på rustløsere?), NMCU med fokus på alle våre ønsker og rettigheter, Tryg Trafikk med fokus på begrensende tiltak og å være enige med myndighetene (var det stygt sagt?) og i periferien sitter dugnadsjobbende og/eller kommersielle arrangører som tror på at det hjelper å lære opp førere på bane - også i et tempo som skaper utfordringer = bedre ferdigheter for de som allerede er forbi rustløserbehovet.  Det blir veldig spennende å følge utviklingen på dette området. Styrt feil av den innerste sirkel kan det bli vanskelig å få til noe bra. Styrt riktig kan det bli en positiv utvikling for alle. Kryss fingrene.
    • Rart det er så mye støy rundt dette. Desmodromene har vel arrangert banedager siden 2004 ?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer