Gå til innhold

the Official Bikes of Desmodromene


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Mye har skjedd og mye er gjort siden sist jeg postet her og siden den antagelig aldri igjen blir like ren, så kjører jeg på med mange bilder igjen...

 

Omvendt liste over mods: det som hverken er litt/mye bearbeidet eller byttet ut.....  tenningslås, muligens forhjulsaksel og regulator (snodig nok).  'Reisen' oppsummeres på det siste bildet ;)

 

post-75-0-10440700-1525624289_thumb.jpg

 

post-75-0-11092000-1525624294_thumb.jpg

 

post-75-0-07799000-1525624299_thumb.jpg

 

post-75-0-50630800-1525624303_thumb.jpg

 

post-75-0-96326700-1525624308_thumb.jpg

 

post-75-0-86717300-1525624313_thumb.jpg

 

post-75-0-58109200-1525624319_thumb.jpg

 

post-75-0-26901100-1525624325_thumb.jpg

 

post-75-0-08006700-1525624331_thumb.jpg

 

post-75-0-70921000-1525624336_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Endelig somlet meg til å ta lappen på tung mc. Ikke kjørt tohjuling siden 2002 (klasse A1) så jeg er vel å anse som fersk. Tilfeldigvis falt valget på en 1999 Ducati St2/944 etter å ha vurdert mye forskjellig. De fleste andre jeg kjenner som har motorsykkel kjører japansk så jeg får jo såklart høre hvor lite driftsikker italiensk sykkel er osv. Mobbingen stopper fort når jeg starter opp og den deilige lyden av twinen med slipons overdøver symaskinene til de andre :)  

 

Det finnes nok mer raffinerte sykler som er lettere å leve med til daglig men følelsen av å kjøre ducatien er helt spesiell. Til tross for "bare" 85 hester går den godt (synes jeg). 

 

Slipons i rustfritt stål av merke "max torque cans", fjernet db-killers, sargent comfortsal, og forhøyet vindskjerm, goodrigde slanger forran og bak. Originale sidevesker som er avtagbare. Fjernet pakning mellom motorblokk og clutchdeksel. Noen skavanker og småriper her og der, og en turteller som ikke fungerer så bra. Bortsett fra dette ser sykkelen fin ut til å være 19 år og gått 40000 km. Tut og kjør :)  

post-940-0-21911700-1527671564_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Dette er min 4.sesong med Panigale'n i racing.

Sykkelen har gitt meg mye glede og har også gitt meg NM-poeng i Superbike (9. og 11. plass i 2017), samt at jeg er regjerende klubbmester i NidhoggRR :)

Mange har sikkert sett sykkelen før, men etter en brutal highside under trening i august 2017 så måtte sykkelen freshes opp endel...

 

For 2018-sesongen er designet fra Milanno Artworks og fargepaletten er inspirert av Maserati.

Jeg har ikke sittet på sykkelen siden kræsjen i fjor, så jeg ser frem til Ducati Weekend :)

 

 

 

 

post-158-0-32748400-1532262184_thumb.jpg

post-158-0-65110900-1532262198_thumb.jpg

post-158-0-25544500-1532262210_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min MC-historie er usedvanlig kort inntil videre :-P

Tok lappen i fjor, kjøpte Ducati i år, bestilte i vinter så den var klar til sesongen startet :-)

Har i skrivende stund kjørt 7000km på den og koser meg veldig. Og sykkelen, det er en Panigale V4 :-)

 

Tok "banelappen" med Senior mc også og har kjørt noen dager på Rudskogen. Det har virkelig gitt mersmak og det blir nok mer av det framover :-)

post-927-0-01287700-1532331323_thumb.jpg

post-927-0-16025900-1532331356_thumb.jpg

post-927-0-41078100-1532331373_thumb.jpg

post-927-0-31878800-1532331409_thumb.jpg

post-927-0-56981700-1532331662_thumb.jpg

post-927-0-29800400-1532331676_thumb.jpg

post-927-0-09827100-1532331690_thumb.jpg

post-927-0-85027900-1532331702_thumb.jpg

post-927-0-35458500-1532331719_thumb.jpg

post-927-0-07708700-1532331728_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min 2005 Ducati 749 s 2005 kjøpte den for 1,5 år siden. Var kjørt 11000km ca da å nå er den runda 30000km har vært i alpene i Italia, østerike sveits, Frankrike, Tyskland, Luxembourg, Belgia, Danmark og store deler av Vestlandet med den. Byttet en del slitedeler reimer 2 ganger, luftfilter 2 ganger olje x antall ganger ink filter. Styrelager, x antall dekk osv pluss den har blitt pimpa opp med rizoma speil, ny lakk, puig hendler, rapid bike +quick shift, massevis av carbon led lys ombygd eksos egentlig fra mivv, gull detaljer rundt om osv

post-962-0-09583100-1532445937_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Her er min Ducati Monster 1200 2018 modell, med litt mods som det heter😎. Flere ting er underveis og/eller i tankene🤔 fremover. Det er fks hendler, mere carbon deler osv. Det for komme litt ettersom man blir inspirert 😋.

Bedre bilder kommer etterhvert.

20181106_211128.thumb.jpg.80e4e29faac3f3e2539e859108455962.jpg

Må ta med med 748R 2000 modell også, overhalt og tunet av Biggelaar-Performance i Holland. Ren racing her ikke noe annet😅

789120120_6E7A0080_1470567648930235735.thumb.JPG.e5c31ec3e5c7304f282956fb628a3d2e.JPG

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er inne i en god steam, og har i skrivende stund 5,5 Ducatier... Dette er favorittene for tiden. Det er et visst gjennomtrekk i samlingen, men disse forsvinner nok ikke ut med det første... Siste anskaffelse er snart i hus, og blir muligens spennende. Det er en stygg sak, men med stooort potensiale. Kommer tilbake til den en annen gang :)

68800FFC-CF08-47F7-B7EB-680D6946E863.jpeg

10DDE116-AAE3-4390-B156-885F8518E3CB.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Her er min første Ducati 🙂 Etter 15 uten sykkel passet det godt at yngstemann skal ta A1 lappen. Har tidligere hatt diverse japser/racer og ønsket nå noe annet. Vet ikke hvorfor men plutselig ble jeg opptatt av Ducati. Så for meg noe nyere men da S2R800 dukket opp på et finn søk så var jeg solgt... Har ikke fått tatt egne bilder av denne ennå så bruker et salgsbilde fra der jeg kjøpte den hos Ducati i Trondheim. Så vidt jeg har forstått har den gått endel i trøndelag og nå sist rundt Møre og Romsdal. Nå framover blir det Buskerud og Vestfold som blir alfa område. Masse nydelige detaljer og forstår at tidligere eier har tatt godt vare på denne. 

o_1dgo67q0dg8681l16pl1mehngqq.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et godt spørsmål, men tror at svaret er at den har DB killer montert. Både ser og høres sånn ut.

Men jeg har ennå ikke fått satt mitt personlige preg på den. Første del blir å gå ned en tann på framdrevet ellers så er det allerde gjort mye spennende med den 

o_1dgo67q0d5g5o3g2oaecv1mjer.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/20/2019 at 9:01 PM, Arild Bakken said:

Her er min første Ducati 🙂 Etter 15 uten sykkel passet det godt at yngstemann skal ta A1 lappen. Har tidligere hatt diverse japser/racer og ønsket nå noe annet. Vet ikke hvorfor men plutselig ble jeg opptatt av Ducati. Så for meg noe nyere men da S2R800 dukket opp på et finn søk så var jeg solgt... Har ikke fått tatt egne bilder av denne ennå så bruker et salgsbilde fra der jeg kjøpte den hos Ducati i Trondheim. Så vidt jeg har forstått har den gått endel i trøndelag og nå sist rundt Møre og Romsdal. Nå framover blir det Buskerud og Vestfold som blir alfa område. Masse nydelige detaljer og forstår at tidligere eier har tatt godt vare på denne. 

o_1dgo67q0dg8681l16pl1mehngqq.jpg

Gratulerer! Var det deg jeg pratet med på Cirkle K Mjøndalen for noen uker siden? Jeg kjørte en 1098.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Orginalnavene er auminium, og det er det på Oron også tror jeg. De er i alle fall ikke magnetiske. Oron navet er ca 0.1 mm. tykkere en de orginale. Det er heller ikke frest spor i kanten av skiva, slik det er på de orginale (se siste bilde) uten at det kan ha særlig vektbesparelse... Ja, bilder: 1 Oronskiva til venstre. Brukt orginalskive fra Tyskland ti høyre. 2 Oron skiva ligger unnerst, og viser unødvendig ekstra gods innerst. 3 Tykkelse forskjell, Oron til venstre.
    • Bilder? Du må jo vise den frem 😎 Er navet aluminium på begge? Ser litt "stålete" ut på din originale? Rart at det er såpass vektforskjell - den halve millimeteren tykkelse forklarer ikke de 300 grammene. Kanskje er anleggsflaten (husker ikke det riktige navnet) endel bredere? Vil tro du blir fornøyd uansett, når de nye klossene får varmet opp stålet og det fulle bremsepotensialet føles.
    • Jeg fikk Oro skiven i går. Den ser fin ut. Men det er litt skuffende at den er ca 300g. tyngre enn de orginale. (1.3/1.6 kg) Så to skiver blir brått over en halv kg ekstra..... Den er 5 mm tykk,a ltså 05 mm tykkere enn orginalt. Og det er også ca 3 mm unødvendig? mere gods på innsiden mot navet. Men naglene er ikke magnatiske, antakelig aluminium..nei, rustfritt må det vel være. det hender jo rustfritt ikke er magnetisk.
    • Så får man altså av og til betalt for å være litt engasjert i Ducatisme 😎  Stor underholdning og god stemning! Det er bare fordi jeg kjenner DMF at jeg tror på historien. Den involverer Beater tanks fra Japan og en herre ved navn Galluzzi.   Hvis du ikke får logget inn så er den i korte trekk: "showerfan" selger sin ubrukte Monster aluminium tank fra Beater i Japan. Allerede her er historien ganske flott, men det skal aksellerere rått.   Solgt på dagen fra Ebay.   Til Miguel Angel Galluzzi. YES!!!     https://ducatimonsterforum.org/index.php?topic=79954.new#new    
    • Joda, det siste der har jeg gjort. Men kan sikkert bli bedre på det, og på å rense skiver og klosser. Ja, Oron, skal det være. De ser helt like ut som de orginale, bortsett fra at navene er farga sorte. Den brukte skiva bestillte jeg før jeg var klar over de lave prisene hos Capri Moto. Den hadde kun fem hundredeler slitasje (om den var 4.5mm ny), blank og fin, og minimalt med riper. Prisene hos Motorradt. er ofte lave, og man betaler kun det frakten virkelig koster. Så ja, jeg var nok heldig med den. Men alle de andre brukte skivene jeg fant på ebay, i løpet av noen timer. er nok ikke verd det. Her var det mye mer eller mindre skrot, høye priser og høy frakt. Blir litt som om jeg skulle lagt ut mine gamle til tusen kr stykket... Med mindre selger har sjekka skivene nøye, bør han forstå at en kjøper tar en viss risiko ved å kjøpe slikt brukt. Og prisen bør være deretter. Nå er det greie returordninger på ebay da, men mye styr med montering, ev. demontering, sende tilbake og prøve å få igjen momsen. Skiva jeg kjøpte var ikke sjekka nøye, men den lave slitasjen samt god pris ga, meg en god feeling. Nå har jeg ikke prøvd den på veien enda. Men jeg kunne ikke skjenne noen ujamnhet ved en "manuell test".    
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer