Gå til innhold

Tall om registrering opp gjennom årene


Anbefalte innlegg

(fra en tråd i 2012 om registreringsstatistikk for Ducatier)



1948: første Ducati registrert i Norge – Cucciolo (sist registrert i 2009!!)

3 sykler i 1958 og 5 i 1959 – ting skjer!

Litt tregt utover, men en liten topp i 1972 med 3 stykk 750 GT

Gjennom hele 70-tallet og så sent som i 1984 holder det med én hånd for å telle årlige nyregistreringer

Til tross for jappetid forløp resten av 80-tallet uten tosifret årlig formering

1990 var året det løsnet (?) med 15 nyregistreringer (3 stykk 851 og jaggu en Alazzurra og en Indiana)

Et stykke utover 90-tallet dominerte SS’ene statistikken og Monster dukket opp med 12 enheter i 1994 – et år det begynte å ligne noe med 69 sykler.

1995 63 Ducs

1996 42

1997 133 hvorav 50 stykk 748/916 og 24 Monster

1998 221 godt år for 748/916

---

2004 88 999 ikke så populær?

2005 124 hvorav 48 Monster

2006 118

2007 142 66 Monster, men snodig nok bare 12 1098

2008 132 41 SBK hvorav 30 848

2009 90 finans’krise’ ?

2010 96

2011 113

2012 (77-) t.o.m. juni måned

For de som vil ha Ducati særpreg – en av de nydeligste og særeste Ducatier – Paul Smart utgaven av Sport Classic solgte i altfor beskjedne 5 eksemplarer – løp og kjøp hvis du finner en til salgs.

Monster har internasjonalt stått for veldig mye av inntektene for Ducati – noen mener at Ducatis økonomi i flere år ble reddet av den modellserien – i Norge har det ikke vært helt slik, men omtrent 800 stykk har det nå blitt fra 1994.

Bestselgerlisten ser slik ut etter en rask opptelling

· 748 170

· Monster S2R (800) 115

· 916 107

· 996 93

· 999 52

· 848 49

· HyperMotard 1100 41

· 1098 37

· Monster S2R 1000 35

· 1198 27
 
 
 
(...og fortsatte med mere nerdestoff)




År Total SBK SBK % Kommentar

93 26 2 8

94 69 15 21 888+916

95 62 12 23 748+916

96 42 12 29 748+916

97 133 50 38 avgiftsendring?

98 221 86 39 28x748 + 58x916

99 183 61 33 748+916+996

00 193 76 39 748+996

01 160 36 23 748+996

02 140 32 23 748+996+998+1x999

03 133 40 30 12x749 + 23x999

04 88 28 32 749+999

05 73 17 23 749+999 (totalen feil i forrige oversikt)

06 118 17 14 749+999

07 142 12 8 1098

08 132 46 38 13x1098 + 33x848

09 90 27 30 848+1098+1198

10 96 17 18 848+1098+1198

11 113 7 6 1198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Satte 999'n på vekta i dag. 191 kg. med tom bensintank. Det er ikke så geærnt. Var tyngst foran faktisk🙄 Har fortsatt gel batteri.
    • Tirsdag 20. Mai klokken 15:00 – 19:00 Velkommen klokken 15 - 19 med fem gromme pass for alle. Oppmøte kl 14. Les vår ABC grundig, memorér og følg den. Obligatorisk teknisk kontroll kl 14 Førermøte kl 14.30 Påmelding gjøres lenger ned på siden for 1.800 frem til 1. Mai. Fra 1. Mai er prisen 2.100 Påmelding stenger 18. Mai kl. 23.59 (vi har kun forhåndspåmelding) Ikke videresalg av billetter. Ikke angrerett eller refusjon etter 1. Mai.  Banekjøringen er åpen for medlemmer av Desmodromene og de danske og svenske Ducatiklubbene.  Det er også noen gjesteplasser for de uten medlemskap, eller medlemmer på andre merker. Disse betaler 400 ekstra for deltagelse.   Du må krysse av for at du godtar kjøpsvilkårene OG har satt deg nøye inn i Desmodromenes egenerklæring og vår ABC for banekjøring.  Gruppeinndeling: Grønn = nybegynnere og alle som ønsker å øve i rolige former. Hvis det er din første gang med oss på Rudskogen, så skal du melde deg på i denne gruppen Gul = for de som har kjørt på bane tidligere og som ønsker litt tempo Rød = for de med mer erfaring Spørsmål?  [email protected]    
    • Tirsdag 24. juni klokken 15:00 – 19:00 Velkommen tirsdag 24. juni, klokken 15 - 19 med fem gromme pass for alle. Oppmøte kl 14. Les vår ABC grundig, memorér og følg den. Obligatorisk teknisk kontroll kl 14 Førermøte kl 14.30 Påmelding gjøres lenger ned på siden for 1.800 frem til 1. juni. Fra 1. juni er prisen 2.100 Påmelding stenger 22. juni kl. 23.59 (vi har kun forhåndspåmelding) Ikke videresalg av billetter. Ikke angrerett eller refusjon etter 1. Juni.  Banekjøringen er åpen for medlemmer av Desmodromene og de danske og svenske Ducatiklubbene.  Det er også noen gjesteplasser for de uten medlemskap, eller medlemmer på andre merker. Disse betaler 400 ekstra for deltagelse.   Du må krysse av for at du godtar kjøpsvilkårene OG har satt deg nøye inn i Desmodromenes egenerklæring og vår ABC for banekjøring.  Gruppeinndeling: Grønn = nybegynnere og alle som ønsker å øve i rolige former. Hvis det er din første gang med oss på Rudskogen, så skal du melde deg på i denne gruppen Gul = for de som har kjørt på bane tidligere og som ønsker litt tempo Rød = for de med mer erfaring Spørsmål?  [email protected]    
    • I samarbeid med importøren Ducati Sverige-Norge ønsker Desmodromene velkommen til en kanondag på Rudskogen så syklene våre kan komme til sin rett og førerne få litt instruksjon. Der vil førere av alle erfaringsgrader få prøve seg. Alle Ducatister er velkomne denne lavterskel-dagen. Vi ønsker at alle skal få prøve seg på sine smykker fra Borgo Panigale. Gjester og medlemmer i skjønn forening.  Du må krysse av for at du godtar kjøpsvilkårene OG har satt deg nøye inn i Desmodromenes egenerklæring og vår ABC for banekjøring. Vår ABC ligger til grunn for at vi år etter år arrangerer banedager med flott stemning, høy kvalitet og trygge rammer.   Velkommen fredag 1. august, klokken 08 -16 Oppmøte kl 08.00 Les vår ABC grundig, memorér og følg den.    Obligatorisk teknisk kontroll kl 08.00  Førermøte kl 08.30  Påmelding gjøres lenger ned på siden for 2.400 frem til 1. juli. Fra 1. juli er prisen 2.900 Påmelding stenger 30. juli kl 23.59 (vi har kun forhåndspåmelding) Ikke videresalg av billetter. Ikke angrerett eller refusjon etter 1. Juli.   Gruppeinndeling: Grønn = nybegynnere og alle som ønsker å øve i rolige former. Hvis første gang på Rudskogen, så skal du melde deg på i denne gruppen Gul = for de som har kjørt på bane tidligere og som ønsker litt tempo Rød = for de med mer erfaring    Spørsmål?  Kontakt [email protected]      
    • Jepp 👍 ... og for ordens skyld; ingen ble sendt hjem i fjor.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer