Gå til innhold

Til fjells i tre dager, i år ny rute, 8. - 10. august Kvitfjell + Idre fjäll


Anbefalte innlegg

Til fjells - sikkert pent vær og i møte med Desmodromer fra hele landet. Vi tilpasser kjøringen til alle og dagsetappene er overkommelige. Opp og ned, høyre og venstre dagen lang. Intensiv feriering på to hjul.

Kanskje forandring fryder? I år møtes vi ved Minnesund, kjører sikk sakk til Gudbrandsgard på Kvitfjell. Lørdag over Rondane, Koppang og inn i Sverige til Pernilla Wiberg hotel på Idre fjäll. Veldig flotte steder å bo, spise, drikke og sove. (bildene er fra den berømte Vågslidtun-turen som vi sikkert kommer tilbake til)

Oppmøte innen kl 10.30 CircleK E6 Minnesund. Feiringvegen 23 2092 Minnesund  

https://www.desmodromene.com/topic/150-stradas-regelverk-for-turkjøring/

Hvis du har lyst, men må jobbe helt/delvis på fredagen - kjør gjerne på egenhånd og kom til middag  kl 19. Google mener det tar tre timer å kjøre opp fra Oslo på E6. 

Vi har 12 enkle og 4 doble rom reservert begge stedene. Førstemann til mølla. Etter 13. juli er de ikke reservert. Bestilte rom kan avbestilles t.o.m. mandag 28. juli. Vi betaler på hotellene. Glemme å si fra til hotellene om forfall = betale for seg.

🍷Gudbrandsgard i enkeltrom, middag og frokost, kr 1.990 og i dobbeltrom kr 1.495

🍷Pernilla Wiberg hotel i enkeltrom, frokost, SEK 1.100 og i dobbeltrom SEK 800 pluss a la carte middag (2024-priser)

Booking Gudbrandsgard ved mail til [email protected]  Booking # 3319

Booking Wiberg hotel  ved mail til bokning@idrefjäll.se  Booking # BH6578

..... og ikke minst påmelding her i denne tråden. Klikk gjerne "følg tråden"-knappen så blir du løpende oppdatert.

Velkommen!

Fredag: Minnesund, Minneåsen, Hurdal, Lygna seter, Dokka bensin & kaffe, Vingrom, Espedalen, Skåbu, Vinstra bensin & snacks, Fåvang, Gudbrandsgard

Lørdag: Fåvang, Ringebu, Friisvegen over Rondane, bensin & snacks ved Tiur'n før Koppang, Systembolaget/Pub'n/ICA/ i Idre før skinndresspils på hotellet

Søndag: Särna bensin, VEIEN, Sälen, Malung bensin & lunsj, Torsby tobak & kaffe, Kongsvinger bensin, Oslo e.l.

6FFB262F-2D1A-4E13-AEF3-257F1B690EF2.jpeg

A477C6A7-ABE8-4406-B23F-6E4C3B95D2F0.jpeg

F8B874D7-2101-4643-B3DF-9821D8F076ED.jpeg

IMG_2912.thumb.JPG.bad641a048b6dfd5cf69a337e6bb29ee.JPG

IMG_2900.thumb.JPG.186c89382ca956feebafeb2a7b78b876.JPG

IMG_2896.thumb.JPG.72305dbecdb8ff4ad768778c9271e948.JPG

44C178B2-DF76-4A72-8993-EBC44335E1C8.jpeg

0C8BAFB2-EB13-49E4-80D7-8971779EAD81.jpeg

7649F9B0-BE82-4D27-9DC5-27DCB521447E.jpeg

4340685E-1CAC-44B4-A090-4B9A2FE64CAB.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Tja, det er kanskje heller mangelen på støy som gjør at praksis og kommunikasjon stemmer dårlig med lovens bokstav. Jeg er spesielt lite imponert av selskapene som man bare må anta at tåkelegger med viten og vilje. Mitt forsøk er å snakke med så mange aktører som nødvendig - for å få fremdrift. Det er en del kokker rundt omkring, så alle bidrag til at de holder tungen rett i munnen vil være positivt. Selskapene har sin agenda (bare en begrenset rolle, men må skjerpe kommunikasjonen sin overfor kundene og betingelsene beskrevet i vilkår). Vegvesenet har kanskje mest en koordinerende rolle hva angår banekjøring, men desto viktigere rolle for veisikkerhet (der kommer det antagelig gode tiltak). Departement og direktorat presser på for redusert antall ulykker (,men er ikke tydelige på hvordan?) Inn fra sidelinjen kommer NAF (med fokus på rustløsere?), NMCU med fokus på alle våre ønsker og rettigheter, Tryg Trafikk med fokus på begrensende tiltak og å være enige med myndighetene (var det stygt sagt?) og i periferien sitter dugnadsjobbende og/eller kommersielle arrangører som tror på at det hjelper å lære opp førere på bane - også i et tempo som skaper utfordringer = bedre ferdigheter for de som allerede er forbi rustløserbehovet.  Det blir veldig spennende å følge utviklingen på dette området. Styrt feil av den innerste sirkel kan det bli vanskelig å få til noe bra. Styrt riktig kan det bli en positiv utvikling for alle. Kryss fingrene.
    • Rart det er så mye støy rundt dette. Desmodromene har vel arrangert banedager siden 2004 ?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer