Gå til innhold

Ducati 999. Ombygging til monoposto og kinakåpesett.

Anbefalte innlegg

Jeg kom over en "relativt billig" mono alu bakramme på ebay, fra Japan. Og håper på noe vektreduksjon, siden bakenden kun er konstruert for å holde potta (går jeg ut i fra), og ikke en passasjer på 90+ kg, som min orginale er. i tillegg er den i aluminium.

Det ser ut som at monoløsningen også tillater setejustering fram/tilbake, håper det funker...Og jeg satser på at det hele bare blir plug and play🤔

Jeg regner med at dette er greit i forhold til veimyndigheter? Det er vel verre å øke antall sitteplasser en å redusere, i forhold til vognkortet.

Er det noen som har fått gjort endringer i vognkortet til doningen i forbindelse med en slik ombygging?

Jeg har også bestillt et ABS-plast kåpesett fra Kina, i mono versjon. Disse settene er temmelig dekorative, og jeg har lest både positivt og negativt om de. mest positivt. Da sparer jeg den dyre orginalkåpa ved ev. enda et uhell på banen.

Legger ved et par bilder jeg fikk akkurat,  før delene skulle klarlakkeres.

Jeg gjorde noen små endringer i designet, bla å endre logoen på bakstussen fra XEROX til DUCATI.

ny kåpe 02.jpg

n kåpe 04.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk alu/monop. bakramma i dag. Pakka var så lett at jeg trodde noen sekunder at jeg hadde blitt lurt.

Men vekta viste bare 1.1 kg😀 Biposto orginal bakramma i stål veier 4.2 kg. Så det ga mersmak, Nå er det bare å tømme høyrentekontoen og bestille karbonhjul, Karbon kåpe, letta svinghjul og en hel haug med titanbolter🤣

Noen sier det er mye billigere å lette seg selv, Men det er jo så himla vanskelig da. Sommerkroppen tok jo kvelden allerede i September😱

• Liker 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

jeg fikk kjøpt en brukt svingarmsbolt fra en på Ducati MS forumet til en meeget snill pris. men frakt fra USA er litt dyr da.

Kjøpte også en ny-ubrukt HM Qickshifter Plus gen. ll, av en hyggelig fyr fra Tranby. Som hadde gitt opp sine 749R classic racing prosjekter.

Noen som har erfaring med noe slikt?

201_bb784ded-6c80-4d11-9b83-a68700442965.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stoppitide skrev (5 timer siden):

For 15 år siden kostet det vel 10-12 dollars å sende noe slikt og dollarn var på 50% tilbud.

Skal vi tippe at du har handlet hos Dagfinn? ✌️😎

Ja dollarn har vel dobbla seg i forhold til nok på den tia...Med ei sterk norsk krone og plutselig internasjonal netthandel, og i tellegg hadde det vært kjøpefest her hjemme i endel år. Så fikk man f.eks. kjøpt flotte gitarer for en billig penge, den gangen.

Dagfinn var navnet, ja. Han skulle nå kjøpe seg en gatesykkel da. Vi får satse på at det blir en Ducati...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagfinn har vært president og en primus motor i Desmodromene - han hadde også åtte-ni fingre med i etableringen av Nidhogg Road Racing Klubb. Han er én av fire æresmedlemmer i foreningen. Det du har kjøpt av ham bærer med seg en symbolsk ekstra verdi 😉 

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer