Gå til innhold

Ducati 999. Ombygging til monoposto og kinakåpesett.


Anbefalte innlegg

Jeg kom over en "relativt billig" mono alu bakramme på ebay, fra Japan. Og håper på noe vektreduksjon, siden bakenden kun er konstruert for å holde potta (går jeg ut i fra), og ikke en passasjer på 90+ kg, som min orginale er. i tillegg er den i aluminium.

Det ser ut som at monoløsningen også tillater setejustering fram/tilbake, håper det funker...Og jeg satser på at det hele bare blir plug and play🤔

Jeg regner med at dette er greit i forhold til veimyndigheter? Det er vel verre å øke antall sitteplasser en å redusere, i forhold til vognkortet.

Er det noen som har fått gjort endringer i vognkortet til doningen i forbindelse med en slik ombygging?

Jeg har også bestillt et ABS-plast kåpesett fra Kina, i mono versjon. Disse settene er temmelig dekorative, og jeg har lest både positivt og negativt om de. mest positivt. Da sparer jeg den dyre orginalkåpa ved ev. enda et uhell på banen.

Legger ved et par bilder jeg fikk akkurat,  før delene skulle klarlakkeres.

Jeg gjorde noen små endringer i designet, bla å endre logoen på bakstussen fra XEROX til DUCATI.

ny kåpe 02.jpg

n kåpe 04.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk alu/monop. bakramma i dag. Pakka var så lett at jeg trodde noen sekunder at jeg hadde blitt lurt.

Men vekta viste bare 1.1 kg😀 Biposto orginal bakramma i stål veier 4.2 kg. Så det ga mersmak, Nå er det bare å tømme høyrentekontoen og bestille karbonhjul, Karbon kåpe, letta svinghjul og en hel haug med titanbolter🤣

Noen sier det er mye billigere å lette seg selv, Men det er jo så himla vanskelig da. Sommerkroppen tok jo kvelden allerede i September😱

 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Desmowerx på YT. Dyktig kar med hovedvekt på 748 racing. Han restaurerer en ST2, pluss mye annet. Snakker rolig engelsk som det er lett å følge. https://www.youtube.com/@DesmoWerx/videos
    • Fikk alu/monop. bakramma i dag. Pakka var så lett at jeg trodde noen sekunder at jeg hadde blitt lurt. Men vekta viste bare 1.1 kg😀 Biposto orginal bakramma i stål veier 4.2 kg. Så det ga mersmak, Nå er det bare å tømme høyrentekontoen og bestille karbonhjul, Karbon kåpe, letta svinghjul og en hel haug med titanbolter🤣 Noen sier det er mye billigere å lette seg selv, Men det er jo så himla vanskelig da. Sommerkroppen tok jo kvelden allerede i September😱  
    • Jeg kom over en "relativt billig" mono alu bakramme på ebay, fra Japan. Og håper på noe vektreduksjon, siden bakenden kun er konstruert for å holde potta (går jeg ut i fra), og ikke en passasjer på 90+ kg, som min orginale er. i tillegg er den i aluminium. Det ser ut som at monoløsningen også tillater setejustering fram/tilbake, håper det funker...Og jeg satser på at det hele bare blir plug and play🤔 Jeg regner med at dette er greit i forhold til veimyndigheter? Det er vel verre å øke antall sitteplasser en å redusere, i forhold til vognkortet. Er det noen som har fått gjort endringer i vognkortet til doningen i forbindelse med en slik ombygging? Jeg har også bestillt et ABS-plast kåpesett fra Kina, i mono versjon. Disse settene er temmelig dekorative, og jeg har lest både positivt og negativt om de. mest positivt. Da sparer jeg den dyre orginalkåpa ved ev. enda et uhell på banen. Legger ved et par bilder jeg fikk akkurat,  før delene skulle klarlakkeres. Jeg gjorde noen små endringer i designet, bla å endre logoen på bakstussen fra XEROX til DUCATI.
    • Fordekket var billigst hos Motorsykkeldekk.com (gratis frakt) Og bakdekket var billigst hos AGM. Så jeg var litt kynisk denne gangen og bestillte fra begge steder. Trengte også en krok for eksosfjører fra AGM.
    • Rettelse: Motorsykkeldekk.com inkl frakt er nå en femhundrelapp billigere enn AGM. Neste uke kanskje annerledes....
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer