Gå til innhold

Ducati 999. Ombygging til monoposto og kinakåpesett.


Anbefalte innlegg

Jeg kom over en "relativt billig" mono alu bakramme på ebay, fra Japan. Og håper på noe vektreduksjon, siden bakenden kun er konstruert for å holde potta (går jeg ut i fra), og ikke en passasjer på 90+ kg, som min orginale er. i tillegg er den i aluminium.

Det ser ut som at monoløsningen også tillater setejustering fram/tilbake, håper det funker...Og jeg satser på at det hele bare blir plug and play🤔

Jeg regner med at dette er greit i forhold til veimyndigheter? Det er vel verre å øke antall sitteplasser en å redusere, i forhold til vognkortet.

Er det noen som har fått gjort endringer i vognkortet til doningen i forbindelse med en slik ombygging?

Jeg har også bestillt et ABS-plast kåpesett fra Kina, i mono versjon. Disse settene er temmelig dekorative, og jeg har lest både positivt og negativt om de. mest positivt. Da sparer jeg den dyre orginalkåpa ved ev. enda et uhell på banen.

Legger ved et par bilder jeg fikk akkurat,  før delene skulle klarlakkeres.

Jeg gjorde noen små endringer i designet, bla å endre logoen på bakstussen fra XEROX til DUCATI.

ny kåpe 02.jpg

n kåpe 04.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk alu/monop. bakramma i dag. Pakka var så lett at jeg trodde noen sekunder at jeg hadde blitt lurt.

Men vekta viste bare 1.1 kg😀 Biposto orginal bakramma i stål veier 4.2 kg. Så det ga mersmak, Nå er det bare å tømme høyrentekontoen og bestille karbonhjul, Karbon kåpe, letta svinghjul og en hel haug med titanbolter🤣

Noen sier det er mye billigere å lette seg selv, Men det er jo så himla vanskelig da. Sommerkroppen tok jo kvelden allerede i September😱

 

  • Liker 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

jeg fikk kjøpt en brukt svingarmsbolt fra en på Ducati MS forumet til en meeget snill pris. men frakt fra USA er litt dyr da.

Kjøpte også en ny-ubrukt HM Qickshifter Plus gen. ll, av en hyggelig fyr fra Tranby. Som hadde gitt opp sine 749R classic racing prosjekter.

Noen som har erfaring med noe slikt?

201_bb784ded-6c80-4d11-9b83-a68700442965.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stoppitide skrev (5 timer siden):

For 15 år siden kostet det vel 10-12 dollars å sende noe slikt og dollarn var på 50% tilbud.

Skal vi tippe at du har handlet hos Dagfinn? ✌️😎

Ja dollarn har vel dobbla seg i forhold til nok på den tia...Med ei sterk norsk krone og plutselig internasjonal netthandel, og i tellegg hadde det vært kjøpefest her hjemme i endel år. Så fikk man f.eks. kjøpt flotte gitarer for en billig penge, den gangen.

 

Dagfinn var navnet, ja. Han skulle nå kjøpe seg en gatesykkel da. Vi får satse på at det blir en Ducati...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagfinn har vært president og en primus motor i Desmodromene - han hadde også åtte-ni fingre med i etableringen av Nidhogg Road Racing Klubb. Han er én av fire æresmedlemmer i foreningen. Det du har kjøpt av ham bærer med seg en symbolsk ekstra verdi 😉 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da begynner hun å bli klar for ny sesong. Bare noe finjustering igjen.

Nye dekk, bremser foran (skiver og klosser) olje og simmeringer i gaffelen, alu bakramme (monoposto), "racing" kinakåpe, lakkert svingarm, HM qickshifter, shina opp eksosrøra, justert opp tomgangen (det er et skikkelig proskjekt på disse...) pluss endel småfiks.

Driver nå å filer bedre spor i fothvilerne, da støvlene hadde en tendens til å gli av i fjor.

Og jeg skal klippe til et par sorte gummi "pads" for bedre knefeste  på hver side av tanken.

Jeg har lyst på lithium batteri og spare yttligere 3 kg. Men så lenge gelbatteriet er i toppform og jeg ikke har noe annet å bruke det til, drøyer jeg det.

Ny kåpe 01.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Tja, det er vel egentlig alle. I varierende grad. NB uansett hva jeg skriver og uansett hva loven sier så kan man ende opp i en konflikt med sitt selskap dersom ting er uklart. Unngå det hvis du kan. Send dem et skriftlig spørsmål der du spør om Bilansvarsloven pålegger dem å dekke ansvar + førerulykke også på bane, kjørende uten konkurranse, racing, tidtagning. 
    • Hvilke selskaper er det problemer med?
    • Jeg har fått klare svar som viste at de vet om lovens innhold. Da er det enten dårlige språkkunnskaper, dårlig tid eller manglende ønske om tydelige beskjeder, som ligger bak deres oppførsel/motvilje mot opprydding. Eller i verste fall at de mener seg tjent med at dette forblir uklart. Kaskodekning er helt opp til selskapene å regulere. Det er IKKE enighet om kaskoen gyldighet. Langt fra.  
    • Men det er rart at det er problemer med forsikringsselskapene. De har vel ikke hatt en eneste sak på alle disse årene? Når det kommer til full kasko, kan jeg skjønne at det kan bli problemer. Men det er vel ikke tema, der er det vel enighet om at den ikke gjelder?
    • Tja, det er kanskje heller mangelen på støy som gjør at praksis og kommunikasjon stemmer dårlig med lovens bokstav. Jeg er spesielt lite imponert av selskapene som man bare må anta at tåkelegger med viten og vilje. Mitt forsøk er å snakke med så mange aktører som nødvendig - for å få fremdrift. Det er en del kokker rundt omkring, så alle bidrag til at de holder tungen rett i munnen vil være positivt. Selskapene har sin agenda (bare en begrenset rolle, men må skjerpe kommunikasjonen sin overfor kundene og betingelsene beskrevet i vilkår). Vegvesenet har kanskje mest en koordinerende rolle hva angår banekjøring, men desto viktigere rolle for veisikkerhet (der kommer det antagelig gode tiltak). Departement og direktorat presser på for redusert antall ulykker (,men er ikke tydelige på hvordan?) Inn fra sidelinjen kommer NAF (med fokus på rustløsere?), NMCU med fokus på alle våre ønsker og rettigheter, Tryg Trafikk med fokus på begrensende tiltak og å være enige med myndighetene (var det stygt sagt?) og i periferien sitter dugnadsjobbende og/eller kommersielle arrangører som tror på at det hjelper å lære opp førere på bane - også i et tempo som skaper utfordringer = bedre ferdigheter for de som allerede er forbi rustløserbehovet.  Det blir veldig spennende å følge utviklingen på dette området. Styrt feil av den innerste sirkel kan det bli vanskelig å få til noe bra. Styrt riktig kan det bli en positiv utvikling for alle. Kryss fingrene.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer